Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:20:10 GMT

آغاز مجدد فعالیت تجاری پایانه مرزی مهران

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۸۵۸۳

آغاز مجدد فعالیت تجاری پایانه مرزی مهران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اسد قاسمی فرماندار مهران  با اعلام خبر از سرگیری فعالیت پایانه مرزی مهران جهت فعالیت تجاری گفت: فعالیت تجاری از این پایانه مرزی دو روز در هفته خواهد بود.

او اظهار کرد: پایانه مرزی مهران یکی از پایانه‌های فعال در امر صادرات به کشور عراق بوده است که با شیوع کرونا ویروس فعالیت آن از طرف کشور عراق با بستن مرز بین دو کشور تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مهران افزود: با عادی شدن شرایط کنترل کرونا ویروس و موافقت کشور عراق فعالیت تجاری در هفته‌ای دو روز در این پایانه انجام می‌شود و تمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در زمان فعالیت تجاری در این مرز رعایت خواهد شد.

او مطرح کرد: آغاز فعالیت تجاری در مرز مهران موثر در کاهش بیکاری، افزایش رونق اقتصادی و ارز آوری مناسب برای کشور است.

قاسمی بیان کرد: تجار می‌توانند با برنامه ریزی در ایام مجاز (دوهفته در روز) نسبت به صادرات و فعالیت تجاری خود اقدام کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز مهران فعالیت تجاری پایانه مرزی صادرات کالا فعالیت تجاری پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان جلفا در جلسه ایکه به منظور بررسی مسایل مرزی پایانه مرزی نوردوز در مرز ایران و ارمنستان برگزار شد؛ وضعیت موجود خدمات رسانی در این پایانه را غیرقابل قبول دانسته و بر ضرورت حل وضع موجود تاکید کرد.

عطاپور تصریح کرد: فرآیند‌های خدمات رسانی بخصوص برای کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی مطلوب نیست و باید در اسرع وقت حل شود.

وی با اشاره به وجود کندی در ترخیص کالا و ترانزیت در مرز نوردوز، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلات در سایه نبود تعامل و همکاری بین نهاد‌ها و سازمان‌های مستقر در مرز است.

فرماندار جلفا بر ضرورت یکپارچه سازی خدمات مرزی در این پایانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و ساماندهی امورات مرزی، تاثیر اقدامات در روان‌سازی تردد مشهود نیست و باید اصلاح شود.

سرکنسول ایران در کاپان ارمنستان نیز با اشاره به وجود مشکلات در روند ورود و خروج کامیون‌های ترانزیت و‌صادراتی، قول مساعد داد موارد را به مقامات ارمنی انتقال و آنها را حل و فصل نماید.

مرتضی عابدین ورامین، به اهمیت اقتصادی و استراتژیک مرز نوردوز اشاره کرد و گفت: تصمیم گیری‌ها و نگاه‌ها در این مرز باید فرا راهبردی باشد.

وی اظهار کرد: در سایه افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه در دولت سیزدهم، بسیاری از مسایل و مشکلات برای اتباع ایرانی در جمهوری ارمنستان برطرف شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد