Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان حقوق بشری می‌گویند وضعیت عدن به عنوان پایتخت دولت مستعفی مورد حمایت ریاض از کنترل خارج شده و قبرستان‌ها هر دو ساعت بین 6 تا 10 فوتی تحویل می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» مورد حمایت عربستان سعودی در فوریه سال ۲۰۱۵ «عدن» در جنوب یمن را پایتخت خود اعلام کرد و در واقع اداره این شهر تحت نظر ریاض قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «الاخبار» در گزارشی به وضعیت عدن پرداخت و نوشت: عدن در سایه مدیریت سعودی در تمامی زمینه‌های طبیعی، بهداشتی، اجتماعی و امنیتی آسیب دیده و علاوه بر آن گسترش جنایت و دست‌برد گروه‌های سازمان‌یافته به املاک دولتی و خصوص و دست اندازی بر اراضی شهر و ساخت و ساز غیرقانونی، سلامت عمومی، محیط زیستی و آثار فرهنگی را تهدید می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده، عربستان سعودی با اقداماتی مانند توقف تولید نفت و گاز و صادرات آن، بستن بندرها و فرودگاه‌ها و دست‌اندازی بر گمرک‌ها، مالیات‌ها و غیره باعث فروپاشی اقتصاد شده و امنیت غذایی و دارویی در معرض تهدید قرار گرفته است. ریاض در حال تماشای فجایع طبیعی در جنوب یمن مانند سیل و شیوع بیماری‌های مسری مانند کروناست بدون اینکه کاری انجام دهد.

در پی این موضوع تعدادی از اهالی عدن یکشنبه شب (دیشب) علیه این وضعیت دست به اعتراض زدند و شعارهایی علیه دولت مستعفی، ائتلاف سعودی و «المجلس الانتقالی الجنبو) شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات سر دادند.

الاخبار ادامه داد، در عدن و اطراف آن بسیاری از بیماری‌های مسری مانند کرونا، تب دنگی، مالاریا  و ... شایع شده است و دهها فوتی بر اثر این بیماری‌ها ثبت شده است.

فعالان حقوق بشری می‌گویند وضعیت در عدن از کنترل خارج شده، آنها ویدئوهایی از قبرستان‌ها را منتشر کردند که هر دو ساعت بین شش تا ده فوتی تحویل می‌گیرند و این در حالی است که دولت مستعفی تنها از فوت دو نفر بر اثر کرونا به صورت رسمی خبر داده است.

در همین زمینه سازمان بهداشت جهانی دیروز هشدار داد، اگر مبتلایان به کرونا در یمن شناسایی و قرنطینه نشوند این بیماری تهدیدی بزرگ برای اهالی یمن و نظام بهداشتی ضعیف آن خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن ریاض بیماری دولت مستعفی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: 

ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند

 با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!

«شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی»

«روز جهانی زمین پاک» را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.  

مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامد‌های مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • ◄ افزایش 41 درصدی پاسخگویی به تماس های مردمی با مرکز مدیریت راه های استان قم
  • کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟