Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@05:45:23 GMT

۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از منزلی در زنجان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۹۰۹۱

۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از منزلی در زنجان کشف شد

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه از یک منزل مسکونی به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی استان شد.

وی، ارزش تقریبی دستگاه های کشف و ضبط شده را  ۸۰۰ میلیون ریال اعلام و اظهار داشت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با تاکید بر اینکه این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه برقی استان و کشور نیز آسیب وارد می کند، اظهار داشت: برای خرید دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.    

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق نیاز است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی زنجان همچنین از کشف و ضبط انواع کالای قاچاق در طول یک هفته اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت ۸۵ هزار کیلوگرم آرد به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان، چهار هزار و ۲۹۶ قوطی نوشیدنی نیروزا خارجی و ۵۰۰ بسته قرص ظرفشویی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال، ۲۰۰۸ عدد بلورجات و ۳۷۶ قوطی ماءالشعیر  به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه اتوبوس مسافری، ۶۶ راس دام سبک از یک کامیون به ارزش یک میلیارد ریال، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پورد کاکائو به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، سه تن گروی قاچاق چینی به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان، از سوی پلیس آگاهی این استان ضبط شد و در هرکدام از کشفیات نیز یک نفر به عنوان متهم دستگیر شد.

رحمتی افزود: طی مدت یاد شده، همچنین چهل و هشت هزار و ۲۸۶ قلم باطری چینی و ۱۲۵ دستگاه سیلندر گاز یخچال چینی، ۵۵ دستگاه موتور یخچال و ۳۰ دستگاه گوشی موبایل در مجموع به ارزش چهار میلیارد ریال از سوی عوامل پلیس آگاهی زنجان کشف و ضبط شد که در این رابطه نیز یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ارز خرید و فروش سرمایه کشف و ضبط موبایل سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،غلامرضا سالاری گفت: پرونده حمل غیر مجاز ۳۱ هزار و ۴۵۰ لیتر نفتگاز به ارزش ۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان کازرون رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال جزای نقدی، معادل ۲ برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.
سالاری گفت: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش سوخت کشف شده، کمتر از ارزش خودروی حامل بوده، ۹ میلیارد ۹۷۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را جمعاً به پرداخت ۲۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: ماموران نیروی انتظامی شهرستان کوه چنار این تخلف را هنگام بررسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیون کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بافق
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • جریمۀ ۶۷ میلیاردی یک قاچاقچی پوشاک در لرستان