Web Analytics Made Easy - Statcounter

متقاضیان در حال حاضر تنها پذیره نویسی کنند، دلار همچنان در کانال ۱۵ هزار تومان، احداث ۱۴۵۶۴ واحدمسکونی فرهنگیان در فاز اول در ۱۷ شهر، تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه شبستان به شرح زیر است:

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان/دلار همچنان در کانال ۱۵ هزار تومان

امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) هر گرم طلای 18 عیار 639 هزار و 300 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1698 دلار، هر گرم طلای 24 عیار 852 هزار و 300 تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 6 میلیون و 350 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 424 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 248 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 849 هزار تومان و سکه یک گرمی 970 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) در بازار آزاد ارز ارز دلار 15 هزار و 600 تومان، یورو 17 هزار تومان، پوند 20 هزار و 135 تومان، درهم امارات 4416 تومان، یوان چین 2292 تومان و لیر ترکیه 2303 تومان ارزشگذاری شده است.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 14 اردیبهشت) هر گرم طلای 18 عیار 634 هزار و 900 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1700 دلار و هر گرم طلای 24 عیار 846 هزار و 500 تومان ارزشگذاری شده بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 6 میلیون و 300 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 394 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 250 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک گرمی 970 هزار تومان معامله می شد.

 

روز گذشته (14 اردیبهشت) در بازار آزاد ارز دلار 15 هزار و 605 تومان، یورو 17 هزار تومان، پوند 20 هزار تومان، درهم امارات 4407 تومان، یوان چین 2288 تومان، لیر ترکیه 2299 تومان معامله می شد.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۲ ارز کاهش، نرخ ۱۴ واحد پولی افزایش و نرخ ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

متقاضیان در حال حاضر تنها پذیره نویسی کنند

«علیرضا صالح» شب گذشته (یکشنبه 14 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره پذیره‌نویسی صندوق‌های دولتی و سهام عدالت به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: متقاضیان از ۱۰ هزار تا حداکثر ۲ میلیون تومان می‌توانند یونیت خریداری کنند.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه توضیحاتی خود درباره روش شرکت در پذیره نویسی «صندوق مالی یکم»  گفت: سهام عرضه شده تا ۳۰ درصد در ابتدا تخفیف دارد.

 

صالح درباره دریافت کد بورسی نیز گفت: افراد در حال حاضر تنها پذیره نویسی کنند و تا زمان معامله سهام خریداری شده فقط یکبار نیاز به احراز هویت دارند.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اگر در طول پذیره نویسی قیمت سهام افزایش پیدا کند، قیمت سهمی که به صندوق فروخته شده ۳۰ درصد کمتر از نرخ واقعی آن است، گفت: در این صورت مردم ضرر نمی کنند.

 

صندوق ها سازوکار مناسبی برای سرمایه گذاری است

«علی عباس کریمی» شب گذشته (یکشنبه 14 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره پذیره‌نویسی صندوق‌های دولتی و سهام عدالت به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه پذیره‌نویسی صندوق مالی یکم از 14 اردیبهشت شروع شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: سه بانک و دو شرکت بیمه‌ای واحد‌های این صندوق را خریداری مي کنند و براساس برنامه زمان بندی شده دو ماه پس از پذیره نویسی امکان معاملات در بازار‌های سرمایه و بورس فراهم می‌شود.

 

معاون توسعه بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه متقاضیان با توجه به قیمت این واحد‌ها می‌توانند تا سقف 2 میلیون تومان پذیره نویسی کنند، ادامه داد: آنها می توانند بسته به تصمیم خودشان میزان آن را تعیین کنند.

 

وی در ادامه به ارائه تعریفی از «یونیت» پرداخت و با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری، سازوکار مناسبی برای سرمایه گذاری است، گفت: سرمایه گذاران با دانش مالیِ کم در بازار سرمایه و بورس وارد می‌شوند و ترکیبی از یک سهام در سبدی قرار می‌گیرد که مدیران حرفه‌ای آن را مدیریت و نظارت خواهند کرد.

 

احداث ۱۴۵۶۴ واحدمسکونی فرهنگیان در فاز اول در ۱۷ شهر/ سهم شهرهای جدید در فاز اول مسکن فرهنگیان ۷۰۰۰ واحدمسکونی

«پروانه اصلانی» ضمن اعلام این مطلب که امروز ۱۵ اردیبهشت، با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، ١٤٥٦٤ واحد مسكن فرهنگيان موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه، كلنگ زنى مى شود، جزييات تعداد و نام شهرهايى كه اراضى آنها تامين شده را اعلام كرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: موضوع تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در ۱۱ استان برنامه ریزی شده است که این واحدها با بررسی و تامین زمین موردنیاز به تناوب و در زمان های مختلف کلنگ زنی خواهند شد.

اصلانی برنامه ویدئوکنفرانسی کلنگ زنی واحدهای مسکونی امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ را با جزییات شهرها و استان های موردنظر بدین شرح توضیح داد: در استان تهران، شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد، در استان فارس برای شهرهای قیر، پاسارگاد و شهر جدید صدرا در مجموع ۱۱۲۰ واحد و در استان خوزستان برای شهرهای دزفول، خرمشهر، شوشتر، بهبهان، رامشیر، شهر جدید شیرین شهر و شهر جدید رامین در مجموع ۱۸۴۰ واحد کلنگ زنی می شود.

 

اختصاص ۵۰ درصد منابع حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه‌ها به همان دستگاه فروشنده اموال

«فاطمه وظیفه» شب گذشته (یکشنبه 14 اردیبهشت) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به ارائه توضیحاتی درباره فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی پرداخت و با بیان اینکه امسال قانون مزیت‌های خوبی برای این موضوع درنظر گرفته است، گفت: با این روند پیش بینی می کنیم که شاهد فروش خوبی در بخش اموال مازاد دستگاه های دولتی باشیم.

 

مدیرکل اموال دولتی وزارت اقتصاد از اختصاص ۵۰ درصد منابع حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه‌ها به همان دستگاه فروشنده اموال خبر داد و این اتفاق را عاملی موثر برای فروش اموال عنوان کرد و گفت: بالاترین مقام دستگاه تشخیص می‌دهد که کدام مالی در دستگاه های دولتی مازاد است و مصوبه آن را از دولت اخذ و نسبت به فروش آن اقدام می‌کند.

 

وی درباره اینکه میزان فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی چه مقدار است، گفت: هر دستگاهی مستقل این کار را انجام می‌دهد از این رو نمی‌توانم آمار دقیقی را از نظر میزان فروش اموال مازاد ارائه کرد با این وجود از مبالغ واریزی آن‌ها به خزانه و سازمان برنامه و بودجه می‌توان آماری را استخراج کرد.

 

وظیف با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد آمار خوبی در بخش فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی نبودیم در توضیح دلیل این اتفاق گقت: سال گذشته در قانون بودجه پیش بینی شده بود در وزارت اقتصاد تا 2 هزار میلیارد تومان مولدسازی و هزار میلیارد تومان برای فروش انجام شود اما با توجه به دیر رسیدن آیین نامه و شیوع بیماری کرونا نتایج خوبی را در این زمینه نداشتیم.

 

مدت زمان بسته بودن بنگاه‌های مشاور املاک به قراردادهای اجاره اضافه می‌شود/ تمدید دو ماهه قرارداد مستاجران

«محمد اسلامی» شامگاه یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه دوم سیما از تصویب ساز و کاری برای حمایت از مستاجران در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از دو هفته کار کارشناسی و انجام بررسی‌های لازم که در کمیته‌ها انجام گرفت، ستاد ملی مبارزه با کرونا طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن مدت زمانی که بنگاه‌های مشاور املاک به دلیل مصوبه این ستاد، تعطیل اعلام شدند به مدت قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی اضافه خواهد شد.

اسلامی عنوان کرد: مالکان و مستاجران در این مدت به دلیل بسته بودن این بنگاه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قادر به عقد قرارداد و یا جستجوی واحد دیگری نبودند و این امر مشکلاتی را برای این افراد به دنبال داشت. به همین علت با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدت زمان بسته بودن بنگاه‌های مشاور املاک که حدودا دو ماه است به قراردادهای اسفند و فروردین واحدهای مسکونی اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اعلام شدن ۱۳۲ شهرستان به عنوان مناطق سفید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: هر کدام از این شهرستان‌ها خود مشتمل بر تعدادی شهر است و از این رو باید نسبت به تفاوت میان شهر و شهرستان‌ها در ذکر جزییات این خبر دقت کرد.

 

۲هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صادرات کالاهای صنعتی

بانک توسعه صادرات ایران مبلغ دوهزار میلیارد ریال برای تسهیلات سرمایه در گردش ویژه صادرات کالاهای صنعتی به متقاضیان در این بخش از محل سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی اختصاص داد. این قرارداد که میان بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی منعقد شده و به مدت دوسال اعتبار دارد، در اجرای بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی است.

براساس این گزارش، استفاده از سپرده موضوع این قرارداد برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تابع مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و شرایط مندرج در قرارداد خواهد بود که نسبت ۵۰-۵۰ ترکیب با منابع داخلی بانک به صادرات اختصاص می یابد.

سقف اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای اشخاص حقیقی حداکثر ۵۰ میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی حداکثر ۴۰۰ میلیارد ریال تعیین شده و بانک موظف است متناسب با حجم فعالیت متقاضی بهای تمام شده و حجم قراردادهای صادرات و فروش در سقف تعیین شده نسبت به اعطای تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کند. بر اساس این قرارداد، نرخ سود تسهیلات اعطایی به متقاضیان از محل این سپرده، ۱۱درصد خواهد بود.

اشخاص مجاز به عنوان متقاضی استفاده از تسهیلات، تمام اشخاص حقیقی ایرانی دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط و تمام اشخاص حقوقی خصوصی، تعاونیهای ثبت شده و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی دارای اهلیت را تشکیل می دهند.

این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال ۱۳۹۱ به انعقاد قراردادهای عاملیت ارزی و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار اموال مازاد دستگاه های دولتی فروش اموال مازاد دستگاه ها ستاد ملی مبارزه با کرونا سکه بهار آزادی طرح یکشنبه 14 اردیبهشت راه و شهرسازی میلیارد ریال توسعه صادرات هزار میلیارد ۱۵ اردیبهشت گرم طلای هزار تومان فاز اول بنگاه ها شهر جدید دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تمدیدی پرسپولیس مشخص شد

یکی از بحث‌های داغ پیرامون باشگاه پرسپولیس داستان تمدید قرارداد ستاره‌های این تیم است. بیشتر از ۱۰ بازیکن این تیم که اکثرا هم جزو ستاره‌های تاثیرگذار پرسپولیس به حساب می‌آیند، در پایان همین فصل بازیکن آزاد خواهند شد. با این حال تا حالا تماسی برای تمدید قرارداد با این نفرات گرفته نشده و تکلیف این بازیکنان برای فصل بعد مشخص نیست. اوسمار سرمربی موفق پرسپولیس که این تیم را متحول کرده و نتایج خوبی هم گرفته هم در پایان فصل قراردادش به پایان می‌رسد.

باشگاه پرسپولیس از این مربی برنامه گرفته و مذاکرات ابتدایی را با او برای تمدید قرارداد انجام داده است. خود اوسمار هم به ماندن در پرسپولیس علاقه دارد ولی فعلا تمرکزش را روی بازی حساس باقی مانده تیمش گذاشته است. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه در ابتدا می‌خواهند قرارداد اوسمار را تمدید کنند و سپس به سراغ مذاکره برای تمدید قرارداد با ستاره‌های تیمشان بروند. باشگاه پرسپولیس می‌خواهد بعد از تمدید قرارداد با اوسمار و مشخص شدن تکلیف نیمکت این تیم برای فصل آینده، با بازیکنان مدنظر اوسمار تمدید کند و در واقع بر اساس برنامه سرمربی برزیلی تیمش را برای سال آینده ببندد.

منبع: خبر ورزشی

tags # اوسمار ویرا ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دلخوری درویش: پرسپولیس خانه علی دایی است اما...
  • قرارداد بی‌غم با مس سونگون تمدید شد
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد
  • استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس
  • اولین تمدیدی پرسپولیس مشخص شد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس