Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شیوع ویروس کرونا کارگران فصلی در مشهد مقدس از طریق راه‌اندازی سازه‌های موقت ساماندهی می‌شوند. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهدمقدس ظهر امروز در نود و‌ یکمین جلسه شورای شهر مشهد اظهار داشت: آمارهایی که وزارت بهداشت منتشر می‌کند نشان می‌دهد ما شاخص‌های مناسبی در بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا گزارش‌های شورای اجتماعی محلات حاکی از خیزش و جنبش اجتماعی ارزشمندی از سوی مردم برای کمک به مردم آسیب‌دیده از کرونا بوده است. 

مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: با ‌توجه ‌به شیوع کرونا، با سازه‌های موقت، ایستگاه‌هایی را برای سامان‌دهی کارگران در مشهد ایجاد کنیم.

یعقوبی افزود: در لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد آمده است؛ شهرداری مکلف است در صورت نیاز به کارگران روزمزد و فصلی در پروژه‌های شهر، کارگران مورد نیاز را از طریق ایستگاه‌های سامان‌دهی کارگران ساختمانی با اولویت کارگران بومی محلات هم‌جوار پروژه تأمین کند. 

وضعیت معیشت 70 درصد کارگران وخیم است/ مزد امسال زخم عمیقی بر دل آن‌ها گذاشتافزایش فشار کارگران پاکستانی برای پایان دادن به قرنطینه عمومیگزارش ویدئویی تسنیم| روزگار ناخوش و سخت کارگران روزمزد قزوینی / کارگرانی که هر روز با شرمندگی به خانه باز‌می‌گردند

حیدری رئیس شورای شهر مشهد در این‌ باره با بیان اینکه با کلیات این موضوع همه اعضای شورای شهر موافق هستند، افزود: درباره یک فوریت این لایحه رأی‌گیری شد تا برای بررسی بیشتر این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی ارسال شود و سپس به صحن علنی بیاید.

وی افزود: تا 15 اردیبهشت فعالیت اتوبوس‌رانی را قبلا مصوب کردیم. برای تداوم و ادامه فعالیت شهرداری لایحه دو‌فوریتی ارائه داده است.

دومین دستور‌کار اعضای شورا مربوط به ادامه فعالیت اتوبوس‌رانی و قطارشهری در مشهد بود.

در‌ این‌باره گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با طرح سؤالی آمار متوفیان مربوط به کرونا در مشهد را اعلام کرد که کاظمی معاون عمران حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: روزانه بین 50 تا 60 نفر در مشهد به کرونا مبتلا می‌شوند. 

ریاضی دیگر عضو شورا با بیان اینکه آمارها فعلا در اختیار ما قرار نمی‌گیرد افزود: فعلا زنگوله دارد به سمتی به صدا در می‌آید که این آمار تا عید فطر کمتر و کمتر می‌شود. ما پیشنهادمان این است که قطار شهری همچنان تعطیل باشد.

گندمی دیگر عضو شورا افزود: به عنوان نمایندگان مردم آمار فوتی کرونا و مشکوک به کرونا را در دست نداریم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقدامی انجام بدهیم این اقدام برای آن دسته از شهروندانی که خود را قرنطینه کردند، مضر خواهد بود و بازه زمانی فعالیت اتوبوس‌ها تغییر نکند و قطار شهری هم باید فعلا تعطیل بماند.

کاظمی معاون عمران و حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ما نگفتیم اجازه دهید 160 خط در شهر فعال شوند. اجازه بدهید پیک را مدیریت کنیم. نظرسنجی در مرکز 137 انجام دادیم، خروجی تحلیل نشان می‌دهد 54 درصد مردم در خواست افزایش خطوط را دارند.

وی گفت: اجازه دهید اتوبوس‌رانی به 65 خط در سر جمع فعالیت ارتقا یابد و ساعت کار هم از 6 صبح تا 19 باشد.

بهاروند رئیس کمیسیون عمران حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، در قالب پیشنهادی گفت: با لایحه شهرداری در ماده واحده موافقت کنیم، اما تعطیلی قطار شهری تا عید فطر ادامه داشته باشد.

بر این اساس شهرداری مکلف است به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و ضرورت سرویس‌دهی به شهروندان از تاریخ 16 اردیبهشت تا 15 خردادماه آینده به جز روزهای تعطیل و دیگر روزهای تعطیلات رسمی نسبت به سرویس‌دهی خطوط اتوبوس و مینی‌بوس روزانه شامل 47 خط روزانه و 18 خط حومه و فعالیت خطوط قطار شهری از ساعت 6 تا 19 اقدام کند.

همچنین قطارشهری تا بعد از عید فطر همچنان تعطیل شد.

انتهای پیام/282/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر مشهد شهرداری مشهد قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان وجود دارد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان کرمان، اظهار داشت:باتوجهبهاحتمالرخدادتگرگدراستان، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه بنابه اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان و صدور هشدار سطح نارنجی، بیان کرد: از امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی جدیدی در استان مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانادامه داد: با فعالیت این ‌سامانه شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

سالخورده گفت: منطقه اثر این سامانه؛ نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان و شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان است.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال اصابت صاعقه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانبا بیان اینکه پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان