Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اسماعیلی ظهر دوشنبه در پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان که با حضور همه شرکت‌های پیمانکار و اعضا جلسه برگزار شد اظهار کرد: از این میزان بذر تولیدی هشت هزار و ۱۵۰ تن بذر گندم آبی و دیم و یک هزار و ۸۰۰ تن بذر جو آبی و دیم است.

وی افزود: بذور استاندارد تولید شده برای کشت در سال زراعی آینده بین کشاورزان توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی به مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین یافته‌ها در مبارزه با بیماری‌ها؛ اگر بتوان سه برگ انتهایی گندم را در مزارع کشاورزی حفظ کرد ۷۰ تا ۸۰ درصد عملکرد این محصول بهتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مشکل اصلی شیوع علف‌های هرز در مزارع کشاورزی است که با توجه به بارندگی‌های اخیر بیشتر شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر مبارزه با علف‌های هرز در مزارع آبی گندم در سطح ۳۶ هزار هکتار انجام شده اما در مزارع دیم رقم بسیار ناچیزی انجام شده که بایستی توجه ویژه ای به آن شود.

وی خاطر نشان کرد: در آفت سن گندم ۴۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر به استان ابلاغ شده که تاکنون ۱۲ هزار هکتار در سطح مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

اسماعیلی گفت: در بحث ثبت نام در سامانه پهنه بندی کشاورزی تاکنون مشخصات گندمکاران آبی و کلزاکاران ثبت شده اما مشخصات گندمکاران دیم هنوز تکمیل نشده که شهرستان‌های تابعه بایستی نسبت به تکمیل و ثبت نام کشاورزان در سامانه اقدام کنند.

کد خبر 4916758

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید اسماعیلی جهاد کشاورزی قزوین خرید گندم ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد گرگان بیرجند مواسات جهش تولید بارش باران مزارع کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 

ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد گفت: برداشت گندم به صورت نمادین از سطح بیش از ۱۳۰۰ هزار هکتار از مزارع در روستای سبزگزی عنبرآباد آغاز شد. 

یزدان افشاری پور صبح امروز ۲۶ فروردین‌ماه در آیین آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شهرستان عنبرآباد با اشاره به سطح زیرکشت این محصول استراتژیک اظهار کرد: ۱۳۳۸ هکتار سطح زیرکشت گندم است که با توجه به پیگیری‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در مبارزه به موقع با آفت سن گندم پیش بینی می‌شود قریب به ۶۰۰۰ تن محصول با کیفیت تولید و برداشت شود .

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: برداشت گندم در سطح این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین ماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

ابوالحسن پیرنیا با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان نسبت به کشت محصولات استراتژیک افزود: هم اکنون ۱۱ کمباین در سطح شهرستان آماده برداشت گندم است و معاینات فنی لازم برای خدمت رسانی به کشاورزان انجام شده است .

وی از خرید  محصول گندم به نرخ مصوب دولتی و تضمینی با قیمت ۱۷/۵۰۰ تومان از کشاورزان خبر داد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد