Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این مترجم نامدار که خالق کتاب ماندگار و دوست‌داشتنی «کتاب مستطاب آشپزی» هم هست، سال ۹۶ از سوی سازمان میراث فرهنگی (وزارت میراث فرهنگی و گردشگری فعلی) به عنوان «گنجینه زنده بشری» معرفی و ثبت شد. او مترجم برخی از بهترین رمان‌های ارنست همینگوی از جمله «وداع با اسلحه» و «پیرمرد و دریا»ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنده‌یاد دریابندری «کتاب مستطاب آشپزی؛ از سیر تا پیاز» را با همکاری همسرش فهیمه راستکار، گوینده و دوبلور و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران نوشت تا نشان دهد در حوزه آشپزی هم بسان دنیای ترجمه و نگارش طبعی بلند دارد.

کد خبر 508046 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار

ولی جهانی _مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان  افزود: با همت کلانتری ۱۱ شهر رودبار ۳۳ قلم شیء تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان اشیاء عتیقه کشف و توقیف شد.


جهانی با قدردانی از اهتمام ویژه دادستان محترم شهرستان رودبار به حوزه میراث فرهنگی برای صدور دستورات بهنگام، از کوشش های بی‌دریغ مجموعه فراجا به منظور صیانت و حراست از مواریث ارزشمند فرهنگی تشکر کرد و گفت: انواع مهره، سنگ، ظرفی سفالی با قدمت هزاره اول، مهر و جامهری، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت از جمله اشیاء مکشوفه توقیفی بوده است که مطابق با نظر کارشناسان قیمت تقریبی آن به حدود ۲۰۰ میلیون ریال می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه حراست و مراقبت از آثار تاریخی وظیفه فرد فرد آحاد جامعه است از تمام مردم و علاقمندان درخواست کرد در صورت هر گونه مشاهده قاچاق اشیاء مراتب را به نزدیکترین واحدهای میراث فرهنگی در سطح استان اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • قلعه فلک الافلاک لرستان آماده ثبت جهانی
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • پخش زنده بازی‌های جام ملت‌های اروپا در باغ کتاب
  • برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • گنجینه یک استاد موسیقی کتاب شد