Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:22:38 GMT

سرقت‌های خرد در صدر جرایم خراسان جنوبی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۹۹۴۳

سرقت‌های خرد در صدر جرایم خراسان جنوبی است

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، نگهداری مواد مخدر، حمل مواد مخدر، کلاهبرداری، تهدید، تخریب و افترا در رتبه‌های بعدی تشکیل پرونده در محاکم قضایی استان قرار گرفتند.

وی گفت: سال گذشته پرونده‌های سرقت، تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی و کلاهبرداری در محاکم قضایی استان رشد داشته که بیشترین آن مربوط به کلاهبرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته و پرونده‌های تشکیل شده به ۲ هزار و ۲۴۹ پرونده رسیده است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری سایبری و اینترنتی در صدر پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری است تاکید کرد: مردم توصیه‌های پلیس فتا نسبت به نوع و کیفیت کلاهبرداری‌ها را جدی بگیرند.

وحدانی نیا افزود: بخشی از کلاهبرداری‌ها سنتی است که در معاملات و قراردادها اتفاق می‌افتد و به دلیل اطلاع نداشتن مردم و خلاءهایی است که امروز در بنگاه‌های معاملاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فروش ملک به چند نفر از جرایم مشهود در این حوزه است توصیه کرد: مردم قبل از هرگونه خرید و فروش از قوانین مربوطه اطلاع یابند و با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنند.

وی گفت: در حوزه حقوقی و مدنی مطالبات مالی و موضوعات مرتبط با آن از خسارت دادرسی و مطالبه خسارت تاخیر تادیه و اعسار تا پرداخت محکوم به و دعاوی مرتبط با حوزه خانواده از مطالبه مهریه و اعسار تا پرداخت یکجای مهریه و مطالبه نفقه و طلاق از فراوانی اینگونه پرونده‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر مواظبت از فضای سایبری و مجازی اظهار داشت: مردم نسبت به اموال خود بی‌تفاوت نباشند و موقعیت وسوسه را برای افراد خاطی با بی‌احتیاطی فراهم نکنند.

برچسب‌ها دادگستری سرقت جرایم سایبری کلاهبرداری خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سرقت جرایم سایبری کلاهبرداری خراسان جنوبی دادگستری سرقت جرایم سایبری کلاهبرداری خراسان جنوبی خراسان جنوبی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کلاهبرداری‌ها با عنوان فروش سوالات کنکور نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند، اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده ایم.

مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور