Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به استان، تاکنون بیش از ۶۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون 63 هزار و 245 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از پنجم آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

هجوم ملخ کوهان‌دار و کرم برگ‌خوار ‌به مراتع خراسان جنوبی / مبارزه با افت در کانون 100 هکتاری آغاز شدهجوم ملخ‌های صحرایی به نقاط مختلف استان بوشهر / منشأ آفت ملخ صحرایی از صحرای عربستان و سودان است53 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان برای مقابله با موج سوم حمله ملخ‌‌های صحرایی سمپاشی شد

زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: 27 هزار و 432 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و 35 هزار و 813 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده است، تصریح کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/392/ ع

R7843/P/S6,65/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی سیستان و بلوچستان هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی ملخ صحرایی علیه ملخ موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سیدحسینی برآورد‌های اولیه خسارت واحد‌های تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

 وی افزود: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیررا به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و ۵۷۰هکتار اراضی باغی، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبورعسل، شش واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸حلقه چاه کشاورزی، ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تاکیدکرد سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور، ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند
  • مبارزه با سن گندم و علف‌های هرز در۹۰ هزار هکتار از مزارع