Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@20:36:18 GMT

چه کسی مجوز برگزاری کنسرت‌های مجازی را صادر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۱۲۲

چه کسی مجوز برگزاری کنسرت‌های مجازی را صادر می‌کند؟

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فراگیر شدن اجرای کنسرت‌های مجازی در پی شیوع ویروس کرونا جزییات نحوه دریافت مجوز برای این شیوه از اجراهای اینترنتی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نحوه برپایی اجراهای زنده موسیقی در صفحات مجازی که طی این روزها فراگیری بیشتری پیدا کرده است، توضیح داد: ما بعد از تجربه شیوع ویروس کرونا، از سوی هنرمندان با اظهار تمایل زیادی مواجه شدیم که دوست داشتند با اجرا و ارائه آثار هنری به‌صورت اینترنتی در کنار مردم باشند و با خلق آثار هنری در حوزه‌هایی چون ترانه و موسیقی در ارتقای شرایط روحی و تداوم پویش «در خانه بمانیم» کمک‌هایی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که از همان ابتدا به نوعی آغازگر این جریان هنری بود، برگزاری کنسرت‌های مجازی در قالب پروژه «نوروزخانه» برج میلاد، از سوی نهادهای وابسته به شهرداری تهران بود که در این حوزه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط نسبت به محتوای شعر و قطعات در نظر گرفته برای برگزاری کنسرت‌ها اعمال نظر کرده و برای این آثار مجوز صادر می‌کرد.

اله‌یاری ادامه داد: اما آنچه در قالب مجوز از سوی ما صادر می‌شد مجوز «اجرای در فضای مجازی» نبود. چرا که برگزارکنندگان کنسرت‌های آنلاین و آفلاین، باید مجوزهای این حوزه را از «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویرفراگیر در فضای مجازی» از نهادهای وابسته به سازمان صدا و سیما دریافت کنند. پس در این زمینه دفتر موسیقی وزارت ارشاد نقشی نداشته و ندارد.

مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: این مجوزهای صادر شده نیز تنها شامل عرضه در شبکه‌های پیام رسان و سامانه‌های مجازی دارای مجوزی می‌شود که در داخل کشور فعالیت دارند و به هیچ عنوان مشمول شبکه‌های خارجی پیام رسان نیست. این مجوزها همان‌گونه که توضیح دادم برای پخش سراسری از «وی‌اودی»‌هایی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: اگر برخی از دوستان هنرمند تمایل داشته باشند که ماجرای کنسرت‌های مجازی را در صفحات شخصی خود ادمه دهند، طبیعتا با منع صدور مجوز همراه خواهد بود. من مجددا تاکید می‌کنم که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه محتوا، شعر و موسیقی آن هم با توجه به حامل‌های پخش مجاز اینترنتی، نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کند و نقش دیگری در این چارچوب ندارد.

اله‌یاری تصریح کرد: برخی از هنرمندان شاید بخواهند در شبکه‌های پیام‌رسانی که زیر مجموعه «ساترا» نیست برای برگزاری کنسرت آنلاین یا آفلاین اقدام کنند که مسئولیت این اقدام متوجه خود هنرمندان است. زیرا در این زمینه باید حتماً مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح صادر شود و بهتر است همه هنرمندان عزیزی که تمایل دارند در فضای مجازی کنسرت آنلاین و یا حتی آفلاین برگزار کنند، نسبت به ماجرای صدور مجوزهای برگزاری کنسرت در فضای مجازی (که ارتباطی به صدور مجوز در حوزه شعر و موسیقی از سوی ارشاد ندارد)، آگاهی بیشتری کسب کرده و بعد برای برپایی اجرای زنده اقدام کنند.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنسرت های مجازی برگزاری کنسرت فضای مجازی صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد

حمیدرضا کریمی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی اخیر برپایی چند تجمع غیرقانونی در غرب استان، اظهار کرد: طی روزهای گذشته چند تجمع غیرقانونی با فراخوان‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با نام جشن نوروزی در چند نقطه از غرب استان برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه در این تجمعات برخی از افراد منتسب به گروهک‌های معاند با سو استفاده از این فرصت، اقدام به نمایش نمادهای این گروهک نموده و از سویی حرکاتی خلاف موازین شرع و حرمت ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، اما برگزاری هرگونه مراسم باید در کمال امنیت و در چهارچوب موازین شرع و قانونی برگزار شود.

مدعی العموم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدامات دستگاه قضائی دستورات لازم جهت شناسایی عاملان مرتبط با گروهک‌های تجزیه طلب و فرصت طلب خارج نشین را آغاز کرده است.

کد خبر 6063131

دیگر خبرها

  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • دکتر بذرپاش حکم جدید صادر کرد
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • کنسرت زنده محسن چاوشی ! | بدل چاوشی با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد
  • فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟ وزیر ارشاد توضیح داد (فیلم)
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد