Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:08:12 GMT

چگونگی ترجمه مدارک تحصیلی برای مهاجرت و پذیرش

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۲۲۶

چگونگی ترجمه مدارک تحصیلی برای مهاجرت و پذیرش

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ادامه تحصیل و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر دنیا رؤیای اکثر دانشجویان داخل کشور است و برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کنند. اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب و دریافت کمک هزینه تحصیلی به داشتن نمرات درسی بالا، نوشتن مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر و دریافت مدرک TOEFL و یا IELTS با نمرات بالا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای دریافت پذیرش تحصیلی هر شخص بایستی انجام دهد، ترجمه رسمی مدارک شامل دانشنامه و ریز نمرات است. ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی برعکس آنچه که عموم فکر می‌کنند، کار ساده‌ای نیست و نیاز به طی کردن مراحلی دارد تا قابلیت ترجمه توسط دارالترجمه را داشته باشد و ممکن است بسته به نوع مدرک و زبان مقصد تا چند هفته به زمان نیاز داشته باشد. در ادامه مراحل دریافت تاییدات و ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی شرح داده خواهد شد.

مراحل اخذ تاییدات مدارک تحصیلی جهت ترجمه رسمی

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، جهت ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی توسط دارالترجمه باید طی مراحلی تاییدات سازمان صادر کننده آن مدارک دریافت شود. مدارک دانشگاهی در کشور، توسط سه سازمان صادر می‌شوند، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت که مراحل دریافت تاییدات هر کدام متفاوت است.

اخذ تاییدات مدارک وزارت علوم

دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم شامل دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی است. جهت اخذ تاییدات پس از اتمام تحصیل برای دریافت مدارک خود از دانشگاه باید فرآیند لغو تعهد و آزاد سازی را انجام دهید. پس از انجام آن و دریافت مدارک، نوبت به دریافت تاییدات لازم جهت ترجمه رسمی می‌رسد که مهر تأیید وزارت علوم به عنوان صادر کننده مدرک است. پیش‌تر برای این کار، نیاز به مراجعه حضوری به سازمان وزارت علوم جهت دریافت آن بود، اما هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سامانه اینترنتی سجاد، اقدام به دریافت کد صحت نمائید. پس از دریافت کد صحت، مدارک قابل ترجمه بوده و فرآیند ترجمه رسمی توسط دارالترجمه قابل انجام است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و نحوه ترجمه مدارک موقت می‌توانید از مطلب نحوه تأیید مدارک وزارت علوم دیدن فرمائید.

اخذ تاییدات مدارک دانشگاه آزاد

تمامی مدارک دانشگاه آزاد به جز رشته‌های پزشکی توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صادر می‌شود. پس از اتمام تحصیل در دانشگاه آزاد نیازی به لغو تعهد و آزاد سازی مدارک نیست. در صورتی که مدارک شما دارای هولوگرام رسمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است، ترجمه آنها بلامانع بوده و با ارائه آنها به دارالترجمه می‌توانید نسبت به ترجمه آنها اقدام کنید. در غیر این صورت باید با مراجعه حضوری به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اقدام به دریافت تاییدیه آن سازمان بر روی مدارک خود کنید. برای مشاهده مطلب تکمیلی در این باره می‌توانید از مطلب تأیید مدارک دانشگاه آزاد دیدن کنید.

اخذ تاییدات مدارک وزارت بهداشت

وزارت بهداشت صادرکننده مدارک رشته‌های پزشکی است و برای ترجمه رسمی آنها دریافت مهر این وزارتخانه الزامی خواهد بود. مدارک رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد نیز صادر شده از این وزارتخانه هستند و برای ترجمه آنها بایستی مهر تاییدیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت را همراه داشته باشند. جهت مشاهده آدرس‌ها، شماره تماس و اطلاعات تکمیلی می‌توانید به این لینک سایت دارالترجمه رسمی آنلاین مراجعه نمائید.

دارالترجمه رسمی آنلاین

جهت دریافت تاییدات همانند کد صحت و ترجمه رسمی می‌توانید مدارک خود را به تیم رسمی آنلاین بسپارید. دارالترجمه رسمی آنلاین با ارائه خدمات آنلاین و غیر حضوری به این صورت که پس از ثبت سفارش ترجمه، پیک معتمد با حضور درب منزل، مدارکتان را تحویل گرفته و پس از ترجمه درب منزل تحویل می‌دهد، فرآیند ترجمه مدارکتان را به هر زبانی، در تهران و شهرستان‌ها تسریع و تسهیل می‌کند. البته اگر می‌خواهید ترجمه مدارکتان را به صورت حضوری انجام دهید، با مراجعه به دفتر رسمی آنلاین می‌توانید مدارکان را تحویل داده و از تخفیف ویژه رسمی آنلاین استفاده کنید. دارالترجمه رسمی آنلاین جزو دارالترجمه‌های شناخته شده و با سابقه کشور است که مشتریان این زمینه با آن به خوبی آشنا هستند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4916824

منبع: مهر

کلیدواژه: مهاجرت وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گروه خودروسازی سایپا همراه اول صنعت خودروسازی ویروس کرونا سایپا بیمه موبایل مهاجرت مصرف آب خرید آنلاین کسب و کار دانشگاه ها سامسونگ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ترجمه رسمی مدارک مدارک دانشگاهی مدارک دانشگاه وزارت بهداشت ترجمه مدارک وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: یک تیم ۳ نفره در یکی از استان‌های غربی کشور که اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی می‌کردند دستگیر شدند.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی، گفت: با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن این کارت‌ مشخص می شود.   سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.   این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.   وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.   سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.   وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • خدمات ترجمه فوری در دارالترجمه رسمی
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • چگونه طلبه شویم؟
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید