Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت خدیجه (س) در حدود ۲۵ سال زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام (ص)، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد. حمایت‌های مالی، روحی، عاطفی از حضرت محمد (ص)، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی‌کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه‌هایی از این خدمات ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت خدیجه (س) پس از ازدواج با پیامبر، دارایی اش را به ایشان بخشید تا آن را هرگونه می‌خواهد مصرف کند. رسول گرامی اسلام در این زمینه می‌فرماید: «هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه (س) برای من سودمند نبود».

حضرت خدیجه (س)، این بانوی بزرگوار نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر ایمان آورد، بلکه او را در برابر سختی‌ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری داد. تا زنده بود، اجازه نداد آزار و شکنجه مشرکان بر رسول خدا (س) سخت شود. هنگامی که رسول الله صلی الله علیه و آله با باری از مصیبت و اندوه به خانه می‌آمد، حضرت خدیجه(س)  او را دلداری می‌داد و نگرانی را از ذهن و خاطرش می‌زدود. اموال حضرت خدیجه (س) به عنوان ابزاری مناسب از همان ابتدا در خدمت اسلام و پیشرفت آن قرار گرفت. جالب این که آخرین بخش از دارایی حضرت خدیجه(س)  توسط امیر المؤمنان (ع) در سفر هجرت به مدینه صرف شد.

خدیجه کبری (س)؛ مادر اهل بیت (ع) و باب الحوائج

حجت الاسلام سید جلال موسویان کارشناس و سخنران مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در عظمت و شخصیت حضرت خدیجه (س) همین نکته کافی است که خداوند تبارک و تعالی به پیغمبر (ص) می‌فرماید: «انا اعطیناک الکوثر» بدین معنا که ما تمام خیر کثیر و کوثر به معنای زیادی و فزونی را به تو عطا کردیم، صاحب این خیر کثیر وجود مقدس حضرت خدیجه (س) است که ایشان سفره‌دار عالم هستند، زیرا هر گاه کسی بخواهد در مکه به جایگاهی برسد با توسل به ایشان در قبرستان ا‌بی‌طالب (ع) این موضوع اتفاق می‌افتد و باید در توسل به وجود مقدس حضرت خدیجه (س) توجه داشت که جایگاه ایشان، جایگاه باب الحوائجی است. در نهایت از تمام نکاتی که بیان شد مهمتر این است که ایشان مادرحضرت فاطمه (س) هستند، پس اگر ما خطاب می‌کنیم حضرت زهرا (س)، مادر ائمه (ع) هستند، حقیقت مادری اهل بیت (ع) بعد از زهرا(س) در یک نگاه والاتری حضرت خدیجه (س) است.

خدیجه کبری (س) مدافع حرم و حریم اهل بیت (ع)

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که می‌توان از شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) بیان کرد مسئله دفاع از خاتم الانبیاء (ص) است، زیرا یکی از مدافعان و طرفداران همیشگی رسول اسلام (ص) ایشان بودند و می‌توان حضرت خدیجه (س) را اولین مدافع حرم و حریم و اولین شخصیتی دانست که از پیغمبر اسلام (ص) دفاع کردند و پای آرمان‌های رسول خدا باقی ماندند. ایشان طبق کتاب های موثق تاریخی قبل از خاتم الانبیاء (ص) ازدواج نکرده و دوشیزه بودند و در هنگامی که در کنار رسول خدا زندگی می‌کردند همراهی خوب و مهربان برای ایشان بودند.

بیشتر بخوانید : توصیف زیبا و خواندنی پیامبر (ص) از حضرت خدیجه (س) / بانویی که جان و مالش را در راه خدا انفاق کرد

این سخنران مذهبی در بیان جایگاه والای حضرت خدجه (س) افزود: در شخصیت و عظمت حضرت خدیجه (س) می‌توان گفت که ایشان کسی بودند که مال، آبرو، جایگاه و اعتبارشان را خرج اسلام کردند، به گونه‌ای که رسول گرامی اسلام در حدیثی می‌فرمایند: «آنچه که اسلام را نگه داشت یکی شمشیر امیرالمومنین (ع) بود و دیگری اموال و دارایی خدیجه (س)». آنقدر شخصیت حضرت خدیجه (س) حائز اهمیت بود که یکی از زنان پیغمبر (ص) نقل می‌کند هر موقع اسم حضرت خدیجه (س) بعد از رحلت ایشان می‌آمد، پیغمبر چشمانشان پر از اشک می‌شد، و زمانی که از ایشان سوال می‌پرسیدیم چرا اینقدر به این زن محبت دارید، می‌فرمودند:«این زن در کنار من ایستاد، مال و آبرویش را خرج اسلام کرد. آن موقع کسی که مرا قبول نداشت، اما خدیجه (س) قبول داشت، او اولین کسی بود که به من ایمان آورد و به من اهمیت داد».

جایگاه والای حضرت خدیجه (س) بخاطر تکریم رسول خدا

حجت الاسلام موسویان گفت: حضرت خدیجه (س) به خاطر تکریم رسول خدا در درگاه الهی دارای قرب و عظمت است، زیرا ایشان همیشه پیامبر عظیم الشأن اسلام را تکریم می‌کردند و ارزش خاصی برای رسول خدا قائل بودند. حتی در بیان درخواست خود از پیامبر (ص) مراعات می‌کردند؛ به همین دلیل در زمان رحلت در بیان درخواست خود از پیامبر حیا می‌کردند و حتی زمانی که می خواستند عبایی که ایشان با آن به غار حرا می‌رفتند را از ایشان به عنوان کفن طلب کنند، از دختر خود حضرت فاطمه (س) می‌خواهند این موضوع را با پیامبر (ص) مطرح کند؛ در این هنگام خداوند به پیغمبر (ص) وحی می‌کند:«‌ای رسول خدا ما برای خدیجه از عالم بهشت کفن فرستادیم».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه رمضان رمضان 99 ائمه اطهار حضرت خدیجه خدیجه کبری رسول خدا اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر آموزش و پرورش که در قالب سفر هیأت دولت و سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان سفر کرده است در اولین مقصد خود وارد شهرستان مهدی‌شهر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر آموزش و پرورش در شهمیرزاد به دیدار مزار زنده یاد خدیجه نجم‌الدین مادر معلم شهید مراد رفت. فردی که به احترام او مدرسه‌ای قرار است افتتاح شود.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه شش کلاسه زنده یاد خدیجه نجم‌الدین را افتتاح کرد که برای آن ۸۰ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مدرسه با زیربنای ۶۲۰ متر مربع با مشارکت حسن مرادی برادر معلم شهید و خیر مدرسه ساز شهمیرزادی و اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان افتتاح شد.

کد خبر 6081906

دیگر خبرها

  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد خدیجه نجم الدین مهدیشهر افتتاح شد
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی