Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@04:20:46 GMT

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان نشا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۲۹۱

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان نشا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشاء کاری ۲۰ هزار و‌ ۳۶۳ هکتار از اراضی کشاورزی گیلان خبر داد.

علی درجانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تاکنون ۹ درصد اراضی کشاورزی گیلان نساء شده، اظهار کرد: گیلانیان ۲۰ هزار و ۳۶۳ هکتار از اراضی شالی‌کاری خود را نشاء کرده‌اند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت خزانه گیری برنج در گیلان افزود: ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ هکتار معادل ۹۶ درصد از اراضی خزانه گیری برنج انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کشاورزان در پی شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توصیه‌هایی برای کشاورزان برنج‌کار به جهت فراهم کردن محیط امن کشت و کار پیشنهاد می‌شود که رعایت آن می‌تواند مؤثرترین راه جلوگیری از شیوع آن با توجه به نظرات متخصصین اهل‌فن باشد.

درجانی با اشاره به اهمیت کشت مکانیزه در اراضی شالی‌کاری از سوی کشاورزان افزود: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار موجب افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم بکار گیری کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار در امر کشت و کار برنج باید موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: کشاورزان با توجه به‌ضرورت عدم تبادل کارگر از استان‌ها یا حتی شهرستان‌ها و روستاهای هم‌جوار می‌توانند با اولویت قرار دادن کشت مکانیزه برای خود نسبت به احداث خزانه در چند نوبت طبق تقویم زراعی اعلام‌شده به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: برنج گیلان نشای برنج درجانی رئیس جهاد کشاورزی گیلان کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان