Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: کد بورسی برای همه سهامداران عدالت صادر می‌شود و کسانی که شماره شبای آنها تأیید شود، سود سهام عدالت ظرف یکی ـ دو ماه واریز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن علائی، در مورد روش آزادسازی سهام عدالت گفت: با اصلاحی که روز گذشته در سامانه سهام عدالت صورت گرفت، هر کس بخواهد روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کند، باید وارد سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

samanese.ir/ شودو گزینه مدیریت و مالکیت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کند. 

وی افزود: اگر کسی مراجعه نکند، پیش فرض بر این است که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و در واقع اداره این سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وکالت داده می‌شود. 

علائی در مورد آمار تعداد مراجعه‌کنندگان به سامانه سهام عدالت گفت:‌آخرین آمار ظرف یکی دو روز گذشته 3 میلیون مراجعه کنده به سامانه بوده است. البته دیروز اصلاحاتی بر روی سامانه انجام شد که در مقطعی باعث اختلال در سامانه سهام عدالت شد، اما این اختلال ظرف یکی دو سه ساعت برطرف شد و هم‌اکنون سامانه مشکلی ندارد. 

وی در مورد اینکه 5 میلیون سهامدار عدالت هنوز شماره شبای حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، گفت :‌البته در این دو سه روز اخیر تعدادی از این افراد به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده و متوجه شده‌اند که سهام عدالت دارند و شماره شبای حساب بانکی خود را هم اعلام کرده‌اند.

علایی همچنین گفت: تمهیداتی فراهم کرده‌ایم که اسامی سهامداران عدالت که دارای حساب‌های بانکی بانک سپه، ملی، صادرات و بانک‌های اصلی هستند، از طریق این بانک به این افراد پیامک داده شود که اگر تمایل دارید، شماره شبای حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت نزد آن بانک‌ها اعلام کنید. 

علائی گفت:‌همچنین مشمولان سهام عدالت که زیرمجموعه نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند، از طریق خود آن نهادهای حمایتی، شبای حساب بانکی آنها در سامانه اعلام می‌شود و در مورد آنها مشکلی وجود ندارد. 

تائید شماره شبا ظرف یک ماه

وی افزود: کسانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت اعلام کنند، این شماره حساب‌ها از بانک مرکزی استعلام می‌شود که معمولاً یک‌ماه زمان طول می‌کشد تا تأیید شود و بعد از تأیید شماره شبای دارنده سهام عدالت، ظرف یکی دو ماه آینده سود آنها که نزد سازمان خصوصی‌سازی محفوظ است به حساب‌شان واریز می‌شود. 

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا مزایا و معایب انتخاب روش مدیریت سهام عدالت که شامل مستقیم و غیرمستقیم است مشخص شده است، گفت: در روش مدیریت مستقیم یعنی مدیریت سبد سهام را خود دارنده سهام برعهده می‌گیرد و مانند یک فعال بازار بورس، کدبورسی می‌گیرد و آن را مدیریت می‌کند، اما در روش مدیریت غیرمستقیم که نیازی به ورود به سامانه نیست، به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی وکالت می‌دهد که آنها سهام وی را مدیریت کنند و سود آن را به حساب فرد واریز کنند. 

علائی در مورد گرفتن کدبورسی سهامداران عدالت گفت: برحسب اینکه مدیریت سهام عدالت مستقیم شود، اطلاعات این افراد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات ارسال می‌شود و در آنجا برای آنها کدبورسی صادر می‌شود و با شرکت سپرده‌گذاری هماهنگ شده که ظرف یک‌ماه کد بورسی سهامداران عدالت صادر شود.

علائی افزود: فرایند کد بورسی و ثبت در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) صورت گیرد و احراز هویت در آنجا انجام شود. 

وی همچنین در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت گفت: شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند و ما فعلاً پیشنهاد خاصی نداده‌یم و تصمیم‌گیری با شوراست. 

معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد ورثه سهامداران عدالت که فوت کرده‌اند،  گفت:‌اعلام کردیم که ظرف یکماه بحث تعیین تکلیف در سامانه سهام عدالت انجام می‌شود، وراث فوت‌شدگان سهام عدالت مراجعه نکنند و بعد از اینکه اسامی سهامداران عدالت به شرکت سپرده‌گذاری ارسال شد، ورثه سهامداران فوت‌شده می‌توانند مراجعه کنند و با گواهی فوت و وکالت، کارهای قانونی را انجام دهند، اما فعلا که مرحله ثبت در سامانه است، ورثه سهامداران عدالت مراجعه نکنند. 

انتهای پیام

   

منبع: دانا

کلیدواژه: شماره شبای حساب بانکی خود سازمان خصوصی سازی سامانه سهام عدالت سهامداران عدالت روش مدیریت کد بورسی سود سهام ظرف یکی ظرف یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان گفت: ظرفیت مخازن خوزستان با احتساب سد کارون ۴ و با احتساب بارش‌های اخیر، ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ متر مکعب است که ۱۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون مترمکعب آن معادل ۶۴ درصد مخازن پر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عباس صدریان‌فر، امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: پس از بارش‌های بیست‌ونهم آبان که در پاییز گذشته اتفاق افتاد، عملاً بارندگی مؤثری در حوضه‌های آبریز نداشتیم که این امر نگرانی‌هایی برای مردم و کشاورزان ایجاد کرده بود.

وی افزود: با مدیریت خوبی که انجام شد، سال بی‌نظیری داشتیم و حدود ۹۷ درصد مخازن آب‌گیری شده بود و باعث شد بتوانیم به بارندگی اخیر برسیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در هفته نخست فروردین نیز شاهد ورود دو سامانه قدرتمند بارشی در حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان بودیم که استان را تحت‌تأثیر قرار داد.

صدریان‌فر گفت: اول فروردین نخستین سامانه و پنجم‌وششم فروردین نیز دومین سامانه بارشی وارد خوزستان شد که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب در سطح استان با مدیریت استاندار خوزستان، مدیریت بحران و همکاران سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

وی تصریح کرد: مجموع حجم سدهای خوزستان در بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ روز گذشته به یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون مترمکعب رسید که ترتیب آن در زنجیره باران ۸۸۹ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز دز ۴۸۰ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز کرخه ۲۶۵ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز مارون ۱۶۳ و در حوضه آبریز جره ۲۶ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، حجم خالی مخازن سدهای خوزستان را هفت میلیارد و ۷۶۶ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: رودخانه‌های میانی خوزستان در پایین‌دست فعال شدند، به طوری که در دشت بزرگ به ۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسید و در دو روز آینده به اهواز خواهند رسید.

صدریان‌فر تاکید کرد: دبی سد دز به پیک سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسید که احتمال می‌رود در روزهای آینده خروجی آن در راستای مدیریت سیلاب افزایش پیدا کند.

کد خبر 739263

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی باید مورد تأیید بهداشت باشد/ فعالیت ۳۰۰ بازرس در شهر
  • ناراحتی دستیار نکونام از شرایط مالی استقلال
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • تکریم روزه‌داران ماه رمضان در ناژوان با افطاری ساده
  • اجرای طرح اکرام و اطعام ایتام در استان
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان
  • یاشار سلطانی کیست؟ / برخورد مومنانه با آیت الله کاظم صدیقی ترند شد/ تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟ /واکنش‌های تند علیه جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی/ جهان در شوک بابت حادثه تروریستی مسکو