Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@23:37:47 GMT

واکنش وزارت علوم به مدرک جعلی یک نماینده

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۹۰۷

واکنش وزارت علوم به مدرک جعلی یک نماینده

خبرگزاری تسنیم: به نقل از وزارت علوم، فرزانه شمیرانی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حواشی پدیدآمده درباره مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان منتخبمجلس با بی‌اعتبار خواندن مدرک ارائه شده از سوی وی، مؤسسه صادرکننده مدرک را نیز غیرواقعی دانست.

وی در این باره گفت: فهرست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی وبگاه این وزارت موجود است و این فهرست همواره در حال به‌روزرسانی و در دسترس همگان است؛ بنابراین به‌طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه قابل رصد و سنجش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هر شهروندی می‌تواند در مواجهه با مؤسسه یا مؤسساتی که مدعی پذیرش دانشجو و داشتن مجوز از وزارت علوم هستند، به پایگاه اینترنتی این وزارت مراجعه کرده و از صحت آن ادعا مطلع شود.

شمیرانی درباره حواشی پیش آمده درباره عدم نظارت وزارت علوم برمؤسساتی مانند تفتان خاش که یک از نمایندگان منتخب مجلس مدعی داشتن مدرک از آن است، تصریح کرد: دو نکته را باید در نظر داشت. نخست اینکه دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی امکان و نیروی انسانی لازم برای سنجش مستمر همه سرزمین را برای یافتن مراکزی که ممکن است مدعی داشتن مجوز باشند، ندارد و وظیفه‌اش اعلام اسامی مؤسسات مجاز است که این فهرست را به صورت مستمر به‌روزرسانی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهد. نکته دوم اینکه اصلاً موسسه مورد ادعا وجود خارجی ندارد و هیچ پرونده و سابقه‌ای از آن در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: این دفتر در صورت مواجهه با هر مؤسسه و مرکز آموزش عالی که بدون مجوزاقدام به فعالیت یا صدور مدرک کند اقدام حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

وی درباره برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر اینکه مؤسسه صادرکننده مدرک بهصورت مجازی فعالیت می‌کرده است نیز گفت: در کل کشور تنها ۷ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی به‌صورت الکترونیکی مجوز فعالیت دارند که مؤسسهمورد ادعا در میان آن‌ها نیست.

شمیرانی بار دیگر تأکید کرد: در این ماجرا هم مدرک ارائه شده فاقد اعتبار است و هم مؤسسه‌ای که ظاهراً مدرک از آنجا صادر شده بدون مجوز بوده و وجود خارجی ندارد و برای پرهیز از تکرار ادعا‌های این‌چنینی، مراجع قانونی و حقوقی همواره می‌توانند از وزارت علوم استعلام رسمی داشته باشند و عموم شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه به وبگاه وزارت علوم از صحت و سقمادعا‌ها باخبر شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت علوم مدرک جعلی نماینده مجلس عالی غیردولتی و غیرانتفاعی آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار درخصوص دریافت کالابرگ توجهی نداشته باشند چرا که پیامک‌های مربوطه از سامانه پیامکی این وزارتخانه به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمی و یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟