Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@14:17:11 GMT

۲۰۰ خانوار قمی مددجوی دست‌های مهربان هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۲۰۳۳

۲۰۰ خانوار قمی مددجوی دست‌های مهربان هستند

بهزاد کریم پور روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تاسیس بنیاد فوق ازسال ۸۶ ، تعداد شعبه‌های آن درکشور را ۱۴ شعبه ذکر کرد، و افرود: شعبه قم نیز به عنوان یکی از شعبه‌های بنیاد مذکور این افتخار را دارد که از سال ۹۶ از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند حمایت می کند.

وی شرط تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست را داشتن مشکل‌هایی مانند بیماری و کودکان کمتر از ۱۲ سال دانست، و گفت: بخش عمده این حمایت‌ها شامل اهدا سبدهای کالای ماهیانه، هزینه‌های درمانی، آموزشی و مستمری ماهانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کل کشور ۱۵ هزار خانواده تحت پوشش این بنیاد قرار دارند، که ۲۰۰ خانواده آن در قم سکونت دارند.

کریمپور،  خدمات درمانی شعبه قم را مورد توجه قرار داد، و گفت: دست‌های مهربان توانسته درقم درمانگاهی را تاسیس کند که به لحاظ دندانپزشکی، پزشک عمومی، پزشک زنان و همچنین روانشناسی، به صورت رایگان خدمات ارائه می‌کند.

وی ، توانمندسازی هدفمند زنان سرپرست خانوار را ویژگی متمایز کننده این بنیاد خیریه از سایر سازمان های مردم نهاد عنوان کرد، و افزود: این موضوع با توجه به رشته‌های صنایع دستی هر شهر متفاوت می‌باشد و در قم قالی‌بافی ابریشم در کنار عروسک‌سازی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار فعال است.

وی یادآور شد: زنان سرپرست خانوار به منظور اشتغال و تامین معاش در مرحله نخست آموزش‌های کاربردی مورد نیاز را فرا می‌گیرند، و پس از آن در زمینه تامین مواد اولیه، دستمزد و همچنین فروش پشتیبانی می‌شوند.

کریم پور حضور در بلایای طبیعی و بیماری‌هایی نظیر کرونا که موجب درگیر شدن جامعه می‌شود را از جمله فعالیت‌های بنیاد یاد شده خواند، و گفت: با شیوع بیماری کرونا مشکلی فراتر از بیکاری و مسائل معیشتی برای زنان سرپرست خانوار به وجود آمد که این موضوع در قالب دو کمپین حمایتی پیش می‌رود.

وی افزود: درکمپین سلامتی که اسفند ۹۸ برگزار شد، پنج هزار عدد ماسک بهداشتی و ۲۰ هزار عدد محلول ضد عفونی کننده و همچنین سبد کالا با رعایت موارد بهداشتی به خانواده ها تحویل داده شد.

وی اذعان داشت: با ادامه دار شدن بیماری کرونا، دست های مهربان برای رفع مشکل معیشت زنان سرپرست خانوار که به صورت روزمزد و روزانه درآمد داشتند، پویشی خیرخواهانه تحت عنوان کرونان را طراحی کرد که هم اکنون درحال اجراست.

کریم‌پور، اضافه کرد: سازمان مرکزی این بنیاد خیریه در مرحله نخست طرح، هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال را اختصاص داد، تا به پنج هزار خانواده تحت پوشش که در مقایسه با دیگر مددجویان وضعیت معیشتی نامناسب تری دارند، مواد غذایی و سبد کالای ویژه ماه رمضان اهدا شود، که تلاش داریم این اعتبار را حداقل برای نیمی از مددجویان خود در استان جذب کنیم.

وی در خصوص نحوه انتخاب مددجو تحت پوشش این بنیاد نیز بیان کرد: بخشی از خانواده‌های محروم بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد و کمیته امداد امام (ره) منعقد شده ریال معرفی و گروهی دیگری از خانواده نیز از طریق معرفی حضوری و استعلام کارشناسان مددکاری از دستگاه های مختلف مانند تامین اجتماعی و اداره کل زندان ها، تحت پوشش قرار داده می‌شوند.

کریم پور با تاکید بر نظارت دقیق بر خانواده‌های تحت پوشش بنیاد، خاطرنشان کرد: بین خیریه‌های مختلف ارتباط و هماهنگی خوبی وجود دارد، از این رو ما خانواده‌هایی که همزمان از خیریه‌های دیگر نیز کمک دریافت می‌کنند را شناسایی و از چرخه حمایتی خود حذف می‌کنیم.

۱۳۰ خیریه معتبر و دارای مجوز در قم فعالیت می کنند.

وی دست های پاک را از نشان های معتبر خیریه کشور و دارای گواهی نامه جهانی دانست، و بیان کرد: احداث مدرسه برای کودکان خاص از جمله فعالیت‌های این بنیاد در قم است و احداث یک واحد آموزشی ویژه کودکان نابینا و معلولان جسمی حرکتی را در دستور کار داریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا زنان صنایع دستی کمیته امداد امام کودکان ماه رمضان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کریم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت حمایت بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد ۱۲۵۴ خانوار دارای فرزند دوقلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو و دو خانواده دارای فرزند چهار قلو هستند.

علیرضا وحیدزاده امروز ۲۶ فروردین ماه با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت اظهار کرد: در اداره کل بهزیستی استان کرمان اقدامات شایسته‌ای برای جوانی جمعیت و فرزندآوری در بین جامعه هدف انجام شده است.

وی افزود: در فضای اداری نیز در کنار برگزاری نشست‌ها، دوره‌های آموزشی، تبلیغات محیطی و برنامه‌ای مختلف، اتاقی برای تکریم مادر و کودک در نظر گرفته شده و تعدادی از مادران فرزندان شیرخوارخود را به محل کار می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۶۵ مرکز برای نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان کرمان داریم که از بیش از ۱۰۰۰ فرزند نگهداری می‌کنند، گفت: ماده ۲۳ قانون جوانی جمعیت که شاخص اصلی بهزیستی در جهت تربیت دینی و مذهبی فرزندان مراکز است به شایستگی در این مراکز اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: انجام مشاوره‌های ژنتیک، مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره خانواده، اجرای غربالگری‌های بینایی، شنوایی و برنامه‌های تخصصی بسیاری در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجموعه بهزیستی صورت گرفته است.

وحیدزاده با اشاره به وجود ۱۲۵۴ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو، دو خانواده دارای فرزند چهارقلو تحت پوشش و حمایت بهزیستی در استان کرمان، بیان کرد: ۸۴۹۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد ۱۸۴۰ خانواده همسر آنها فوت شده و ۲۷۵ نفر مرد خانواده در زندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای بسته‌های معیشتی به مددجویان الوار گرمسیری اندیمشک
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • ادامه گام‌های محکم و مهربان موسسه محکم در ایلام
  • برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کرج
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • اهدای ۱۱ قطعه زمین رایگان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز