Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از جانشین رییس این دانشگاه در ستاد مبارزه با کرونا گزارش داد: با این اقدام  فقط بخش‌های عفونی و مراقبت های ویژه بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.
دکتر شاپور بدیعی افزود: بیمارستان شریعتی مشهد همچنان به طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارائه خدمت به بیماران غیر کرونایی از اهمیت ویژه برخوردار است، لذا از این پس تمامی مراکز درمانی می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، ارائه خدمت به بیماران غیر اورژانسی را آغاز کنند.
وی گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، ارائه خدمات به بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه متوقف شد و مردم نیز در این زمینه بیشترین همراهی را با حوزه سلامت داشتند.
بدیعی افزود: در حال حاضر با توجه به تدابیری که اتخاذ شده تمامی مراکز درمانی می‌توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نوبت دهی نسبت به ارائه خدمت به بیماران اقدام کنند.
وی ادامه داد: عملکرد مراکز درمانی به طور مستمر مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.
از ابتدای شیوع کرونا سه بیمارستان امام رضا (ع)، شریعتی و قائم (عج) در مشهد برای درمان مبتلایان به کرونا اختصاص یافت.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۷۷ تن رسید.

تاکنون ۷۹ هزار و ۳۹۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام رضا درمان فوت مشهد وزارت بهداشت سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد