Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@17:34:12 GMT

کسر از حقوق دانشجو معلمان ۲۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۳۳۲۴

کسر از حقوق دانشجو معلمان ۲۰ درصد کاهش یافت

دبیر شورای صنفی مرکز شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان گفت:در جلسه هیات امنا تصمیم بر این شده که میزان کسر حقوق دانشجو معلمان در ایام کرونایی ۲۵ درصد باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی تهران بزرگ، امیرحسین رحمانی دبیر شورای صنفی مرکز شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان در خصوص سرنوشت سامانه مجازی فرهنگیان گفت:طبق مصاحبه ۶ اردیبهشت ماه خنیفر (ریاست دانشگاه فرهنگیان کل کشور) با خبرگزاری دانشجو درباره شیوه برگزاری امتحانات در پایان ترم ایشان در بخشی از صحبت هایشان این مورد را مطرح می کنند، در صورتی که شرایط همچنان نامساعد باقی بماند و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را ندهد یکی از برنامه‌های پیش بینی شده این است که استادان به صورت جداگانه در سامانه آموزش مجازی از هر دانشجو پرسش‌های شفاهی و سریع را به عنوان امتحان پایان ترم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:پس با این اوصاف ممکن است پس از ماه مبارک رمضان و با اینکه امکان بازگشایی دانشگاه‌ها بعید بنظر می‌رسد، ولی اگر شرایط به همین منوال پیش برود سامانه مذکور (علی رغم مشکلات و ایراداتی که به آن وارد است) به عنوان بستری برای برگزاری امتحانات پایان ترم استفاده شود. همچنین می‌توان از این سامانه برای ارائه دروس مجازی که اخیرا در دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود استفاده نمود.

رحمانی در خصوص وضعیت کسر از حقوق دانشجو معلمان درایام تعطیلات دانشگاهها و سیاست‌های شورای صنفی این دانشگاه اظهار داشت:در جلسه وبینار ۱۴ اردیبهشت ماه مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان که با حضور ریاست  دانشگاه و معاونین و مدیران استانی و برخی مدیران پردیس‌ها و مراکز و همچنین نمایندگان دانشجومعلمان برگزار شد این موضوع ذکر شد، در جلسه هیات امنا تصمیم بر این شده که میزان کسورات در ایام کرونایی ۲۵ درصد باشد. در واقع ۲۰ درصد به دانشجومعلمان تخفیف داده شده است؛ و ذکر شد که این کسورات در جهت تجهیز مراکز و پردیس‌ها، خرید سرور و. هزینه شده و خواهد شد.
وی ادامه داد:حال کسر ۲۵ درصد از دانشجومعلمان با وجود استفاده نکردن از هیچکدام از امکانات خوابگاهی و شبانه روزی با تبصره ذیل ماده ششم متعهدین خدمت همخوانی ندارد که در تبصره مذکور آمده است هزینه‌های شبانه روزی و هزینه‌های خوابگاه از وجوه پرداختی کسر شود.
رحمانی اضافه کرد: همچنین کسر ۲۵ درصد از دانشجومعلمان ترددی که قبل از این ایام با استفاده از کلاس درس و فضای آموزشی و همچنین تغذیه این مبلغ را پرداخت می‌کردند و اکنون بدون استفاده از هیچکدام از موارد فوق به دور از انصاف است که انشاء الله این مورد از سوی شورای صنفی کل کشور پیگیری خواهد شد.
وی در خصوص برنامه‌  فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورودی ۹۵ دانشگاه گفت:اتفاقا در جلسه وبینار ۱۴ اردیبهشت ماه مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان که با حضور ریاست محترم دانشگاه و معاونین و مدیران استانی و برخی مدیران پردیس‌ها و مراکز و همچنین نمایندگان دانشجومعلمان برگزار شد و تصمیماتی گرفته شد.

رحمانی درپاسخ به این سوال که بسیج دانشجویی چه کمک‌هایی می تواند به مجموعه شورای صنفی درجهت بهبود وضعیت مطالبه گری شورای صنفی در این ایام کند، افزود:طبیعتا اتحاد و همدلی جامعه بزرگ دانشجومعلمان سراسر کشور و همچنین حمایت و پشتیبانی تشکل‌های بزرگ دانشجویی این دانشگاه از یکدیگر می‌تواند گامی مثبت و موثر در جهت رفع مشکلات عدیده آینده سازان ایران عزیزمان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجو معلمان کسر از حقوق دانشگاه فرهنگیان حقوق دانشگاه فرهنگیان شورای صنفی ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این رویداد در قالب نمایشگاهی با ۲۷ غرفه تا عصر سه شنبه برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، دستاورد‌های علمی و صنعتی نیز به نمایش گذاشته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی