Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا معاون اول رئیس‌جمهور در این ارتباط ویدیویی از استانداران 11 استان خواست با جدیت هرچه بیشتر پای کار باشند تا این پروژه ها در مدت زمانی کوتاه به نتیجه برسد و در اختیار فرهنگیان و معلمین عزیز کشور قرار گیرد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه همه جامعه و مسئولین کشور به نوعی مدیون معلمین هستند گفت: همانطور که امروز فرزندان ما تحت آموزش معلمین و نظام تعلیم و تربیت قرار دارند،‌ خودمان نیز زمانی تحت تعلیم و آموزش جامعه فرهنگی و معلمین بوده ایم و نتیجه تعلیم و تربیت و آموزش معلمین کشور است که امروز جامعه روند توسعه و پیشرفت را طی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس‌جمهور وضعیت زندگی معلمان را یکی از مهمترین عوامل موفقیت نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دانست و افزود: اگر به دنبال اصلاح و بهبود نظام تعلیم و تربیت در کشور هستیم باید به زندگی و وضعیت معیشتی معلمین کشور به عنوان تعیین کننده ترین بخش در آموزش و پرورش توجه داشته باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به وضعیت معیشتی جامعه و به خصوص اقشار آسیب پذیر خاطر نشان کرد: اگر روزی بتوانیم برای همه مردم کشور مسکن قابل قبول و سرپناه مطمئن فراهم کنیم، کار بزرگی انجام شده و منجر به رضایتمندی جامعه خواهد شد.

جهانگیری با تقدیر از انعقاد تفاهم نامه میان وزارتخانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش برای اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث مسکن را در کشور در دستور کار خود دارد و می تواند مشابه این تفاهم نامه را با سایر دستگاه های اجرایی و برای اقشار مختلف جامعه اجرایی کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اختصاص 4 هزار میلیارد تومان منابع مالی از سوی بانک ملی ایران برای اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان،‌ خاطر نشان کرد: همه دستگاه ها باید برای اجرای مناسب این برنامه همکاری و همراهی کنند و وزارت آموزش و پرورش نیز با جدیت این طرح را پیگیری کند تا اعتبارات و منابع مالی به موقع برای اجرای این طرح پرداخت شود.

جرئیات نحوه ساخت واحد‌های مسکن ملی در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید نیز در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد جزئیات نحوه ساخت واحد‌های مسکن ملی در این شهر‌ها را تشریح کرد.

 حبیب‌الله طاهرخانی گفت: در شهر‌های جدید بنا داریم تا جذابیت سکونت را بالا ببریم. وی افزود: در این پروژه ۲۹ پارک و فضای سبز، ۷ درمانگاه، ۳۷ مجموعه ورزشی و ۱۱ مرکز فرهنگی در شهر‌های جدید ساخته خواهد شد.

طاهرخانی با بیان اینکه بیشتر ساکنان شهر‌های جدید، محل اشتغالشان در کلانشهر‌ها یا شهر‌های مادر است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنان شهر‌های جدید، دسترسی آسان به کلانشهر‌ها است و این مشکل عمومی بیشتر کلانشهر‌هایی است که شهر‌های جدید حومه‌ای دارند.

طاهرخانی، سهم این شهر‌ها از طرح اقدام ملی مسکن را به ۲۰ هزار واحد عنوان و اظهار کرد: ساخت ۷۰ هزار واحد از این تعداد در شهر‌های جدید آغاز شده که به سه روش این عملیات انجام خواهد شد.

وی به آغاز ساخت ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مشارکتی در شهر‌های جدید با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در مرحله انعقاد قرارداد است. کل مسکن‌های مشارکتی طرح ملی مسکن در شهر‌های جدید ۵۰ هزار واحد است که ساخت ۲۵ هزار واحد آن کلید خورده و تا قبل از پایان سال جاری نهایی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، پروژه‌های اختصاص‌یافته به مسکن فرهنگیان عموماً در بافت‌های ساخته شده شهر‌های جدید قرار دارد بنابراین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی لازم در این بافت‌ها فراهم است. زمان لازم را نیز برای ساخت‌وساز از دست نخواهیم داد و همه خدمات مورد نیاز را در این بافت‌ها به فرهنگیان ارائه خواهیم کرد.

هزینه در جهت رفاه فرهنگیان سرمایه گذاری پایدار و بلند مدت برای کشور است

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در این مراسم با تبریک روز شیراز به شهروندان شیرازی و همه دوستداران این دیار کهن به آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی متعلق به فرهنگیان در سراسر استان فارس اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ واحد از این تعداد در شهر صدرا و ما بقی در سایر شهرستان‌های استان فارس و فاز های دیگر شهر صدرا است.

  وی با اشاره به اینکه شهر جدید صدرا فاصله ای کمتر از ۵ کیلومتر از شهر شیراز دارد و جمعیت آن رو به افزایش است، ابراز امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی همچون گذشته برای تامین زیرساخت های مورد نیاز مردم در این شهر تلاش و برنامه ریزی کند.

  استاندار فارس با بیان اینکه سهم استان فارس در طرح اقدام ملی مسکن  ۴۸ هزار واحد مسکونی اعلام‌شده است ، اظهار کرد: تا کنون ۴۹ هزار ثبت نام از سوی مردم استان انجام شده است.

 نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از استحصال ۳۳۲ هکتار از اراضی مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف استان خبر داد و افزود: از سهمیه ۴۸ هزار واحدی استان فارس، ۲۱ هزار واحد در شهر جدید صدرا احداث می‌شود که به طور تقریبی سبب افزایش ۸۰ هزار نفری در جمعیت این شهر خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در طرح اقدام‌ ملی مسکن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و واگذاری ۹۹ ساله زمین برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این تمهیدات دولت بی تردید کمک قابل توجهی برای اقشار نیازمند مسکن خواهد بود.

ساخت 1000 واحد مسکونی معلمان در شهر جدید صدرا طی نیمه اول امسال کلید می خورد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز  در این مراسم گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن از سال گذشته کلید خورد که سهم شهر جدید صدرا مجموعا ۲۱ هزار واحد است که از این تعداد ۱۱ هزار واحد در قالب ثبت نام مسکن یکمی ها از طریق سامانه متمرکز وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

خلیل حاجی پور افزود: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در قالب تفاهم نامه اجرا خواهد شد و مابقی نیز بصورت واگذاری زمین با تعهد ساخت اجرا می شود.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی هزار واحد مسکن برای فرهنگیان در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که در پی تفاهم نامه وزارت های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش انجام شده در شهر جدید صدرا آغاز شد.

حاجی پور اضافه کرد: در فاز اول عملیات اجرایی ساخت ۴ بلوک در شش طبقه و ۱۰۰ واحد مسکونی در صدرا برای فرهنگیان آغاز شده و ظرف نیمه اول امسال نیز کل زمین های اختصاص داده شده برای ساخت 1000 واحد مسکونی معلمان در صدرا تعیین و ساخت همه این واحدها در نیمه اول امسال کلید می خورد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس رییس جمهوری مسکن معاون اول جهانگیری اقدام ملی تولید و عرضه مسکن معاون اول رئیس جمهور شهر جدید صدرا شهر های جدید نیمه اول امسال مسکن فرهنگیان عملیات اجرایی تعلیم و تربیت طرح اقدام ملی راه و شهرسازی واحد مسکونی تفاهم نامه استان فارس برای اجرای هزار واحد خواهد شد ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

محمد اطهری، مدیرکل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد