Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب‌الله سخنرانی امروز خود را با واکنش به تصمیم آلمان در تروریستی خواندن این جنبش اعلام کرد.

به گزارش فارس، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه آغاز شد.

تروریستی خواندن حزب‌الله توسط آلمان

بر اساس گزارش «النشره» نصرالله در ابتدا گفت، تروریستی خواندن حزب‌الله توسط آلمان قابل پیش بینی بود و قبل از آن نیز برخی کشورهای اروپایی نیز این کار را انجام داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکا پروژه هیمنه بر منطقه و اسرائیل پروژه اشغالگری دارد و کسی که در مقابل این توطئه ها می‌ایستد جنبش‌های مقاومت هستند بنابراین باید محکوم و محاصره شوند.

وی تأکید کرد: تصمیم آلمان یک تصمیم سیاسی بوده و تحت فشار آمریکا و در راستای راضی کردن رژیم اشغالگر انجام شده است. آلمان هیچ دلیلی مبنی بر تروریستی بودن فعالیت حزب‌الله ارائه نکرده و این موضوع تأکید می‌کند که تصمیم آلمان تصمیمی کاملا سیاسی است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: زمانی که اعلام می‌کنیم گروهی در آلمان، فرانسه یا غیره نداریم، صادق هستیم و سال‌هاست گروهی در کشورهای جهان خصوصا اروپا یا آمریکای لاتین نداریم . از سال‌ها پیش دریافته‌ایم که نمی‌خواهیم عزیزان‌مان در خارج را به دلیل وجود ارتباطی، به دردسر بیندازیم

نصرالله از موضع برخی کشورها و دولتها که این اقدام آلمان علیه حزب‌الله را محکوم کردند، قدردانی کرد و افزود، دولت لبنان مصر به حمایت از شهروندان خود در آلمان و کشورهای دیگر است.

وی سپس بر ادامه مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی و دفاع از ملت لبنان تأکید کرد.

طرح اقتصادی دولت لبنان

بخش دوم سخنرانی نصرالله درباره تصویب طرح مالی در لبنان برای سروسامان دادن به وضعیت این کشور و دعوت «میشل عون» رئیس‌جمهور از فراکسیون‌ها به برگزاری جلسه در کاخ بعبدا جهات بررسی این طرح بود.

وی گفت، این طرح نیازمند حمایت ملی است و دعوت میشل عون در همین زمینه است.حزب‌الله در جلسه کاخ بعبدا شرکت خواهد کرد و خواستار بیشترین مشارکت در آن است.

نصرالله تأکید کرد، اکنون لبنان در وضعیت اقتصادی سخت و خطرناکی است و باید کشور را نجات داد. بنابراین باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود.

وی در ادامه به درخواست کمک لبنان از صندوق بین‌المللی پول پرداخت و تصریح کرد، حزب‌الله با اصل درخواست کمک از هیچ طرفی در جهان مخالف نیست اما نمی‌پذیرد که لبنان تسلیم این صندوق باشد. به هیچ کسی اجازه درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول داده نشده و باید در شروط و گام‌های آینده بازنگری کرد.

نصرالله در ادامه به گزارش‌های برخی رسانه‌ها و اتهام‌زنی‌ها به حزب‌الله مبنی بر اینکه این جنبش قصد دست‌اندازی به بخش اقتصادی و نابودی بخش بانکی و امثال آن ، پرداخت و آنها را جنگ رسانه‌ای علیه حزب‌الله خواند.

وی گفت: ما نه قصد تخریب نه سیطره نه ساقط کردن بخش بانکی در لبنان را داریم و این اتهامات را رد می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: بخش بانکی در اقداماتش علیه ما به درخواست آمریکا آنقدر پیش رفت که به حد تعرض به ما رسید.

لینک کوتاه: asriran.com/00334U

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه

به گزارش قدس آنلاین، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در نخستین ماه سال جاری میلادی را بالغ بر ۳۸۰ میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در این ماه با افت ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. تجارت ایران و اروپا در ژانویه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۲۴ میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۴ با افت ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۶۹ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال قبل ۸۰ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ژانویه امسال نیز ۹ درصد افت داشته و به ۳۱۱ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در ماه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۴۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی ژانویه ۲۰۲۴ بوده و ۳۸ درصد کل تجارت ایران با اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. آلمان در این دوره ۱۰۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۹.۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. صادرات آلمان به ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل تغییری نداشته؛ اما واردات این کشور از ایران با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده است.

صادرات برخی دیگر از کشورهای اروپایی به ایران در ژانویه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجهی داشته است. صادرات اسپانیا به ایران در این ماه با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۱۵.۴ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۲۵ میلیون یورو در ژانویه امسال افزایش یافته است.

صادرات ایتالیا به ایران نیز ۱۳ درصد در ژانویه امسال افزایش یافته و به ۴۳.۹ میلیون یورو رسیده است. ایتالیا در ژانویه سال قبل ۳۸.۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

در حالی که واردات آلمان از ایران در ژانویه امسال کاهش ۲۶ درصدی داشته واردات یونان از ایران ۳ برابر شده و به ۲.۳ میلیون یورو رسیده است. واردات هلند از ایران نیز تقریباًً دو برابر شده و از ۳.۵ میلیون یورو در ژانویه ۲۰۲۳ به ۶.۸ میلیون یورو در ژانویه امسال رسیده است.

واردات رومانی از ایران نیز با رشد ۴۷ درصدی به ۳.۴ میلیون یورو و ایتالیا با رشد حدود ۲ درصدی به ۱۲.۲ میلیون یورو بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان(عکس)
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد