Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محسن اسدی لاری بااشاره به اشاره به نشست مجازی وزرای بهداشت ایران و پاکستان، اظهار داشت: امروز دکتر نمکی با دکتر ظفر میرزا همتای پاکستانی خود نشست مجازی به صورت ویدیوکنفرانس داشت و مسائلی از جمله اجرای بسیج ملی مقابله با کرونا، طرح های فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در ایران و همچنین بازگشایی مشاغل و اصناف تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزیر بهداشت کشورمان در این نشست در خصوص توانمندی های ایران در خصوص تولیدات مورد نیاز برای مقابله با کرونا، سخنانی را مطرح و برای اشتراک تجربیات ایران با پاکستان، اعلام آمادگی کرد. همچنین مقرر شد مستندات مرتبط با اقدامات ایران در زمینه مبارزه با کرونا با پاکستان به اشتراک گذاشته شود و پس از رفع نیازهای داخلی و ذخیره مناسب کیت آزمایشگاهی و لوازم حفاظت فردی در کشور، به دیگر کشورها از جمله پاکستان صادر کنیم. 

 محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی نیز گفت: کشور پاکستان با بیش از ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت، به دنبال استفاده از تجارب ایران در زمینه مبارزه با کرونا و رفع نیازهای تجهیزاتی در این حوزه است و بین رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان، هماهنگی هایی انجام شده و در این زمینه امروز وزرای بهداشت دو کشور با یکدیگر گفتگو کردند.

روزانه ۱۰ هزار تست تشخیصی کرونا در پاکستان انجام می شود

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار تست تشخیصی کرونا در پاکستان انجام می شود و این کشور می خواهد این ظرفیت را به ۲۰ هزار تست تشخیصی در روز برساند و با توجه به شناختی که از پاکستان دارم و در این کشور حضور داشته ام، تعداد موارد بیماری در پاکستان، بسیار بیشتر از موارد شناسایی شده در آن است. 

 آسایی خاطرنشان کرد: در این نشست مجازی توانستیم از تجربیات ایران در مورد سیاست های فاصله گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت ها و همچنین بسیج ملی مبارزه با کرونا و فاصله گذاری هوشمند برای مقامات پاکستانی، مواردی را مطرح کنیم که آنها بسیار علاقه مند و خواستار دریافت مستندات مکتوب این تجربیات شدند. 

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی یادآور شد: برای کنترل کرونا باید در کشور تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم اما تا زمانی که در کشورهای دنیا یا همسایه بیماران مبتلا به کووید۱۹ وجود دارند، احتمال گسترش آن نیز وجود دارد بنابراین اگر کمکی به کشورهای همسایه شود، در جهت پیشگیری از بیماری در کشور می تواند باشد.

۵ اردوگاه با دستور وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شد

وی افزود: بارها با وزیر بهداشت پاکستان در مورد قرنطینه های مرزی در مرز دو کشور صحبت کرده ایم. ۵ اردوگاه با دستور وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شد و تا تمام اتباع قانونی و غیرقانونی، مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورت مثبت بودن آزمایشات، در قرنطینه نگهداری و پس از بهبودی تحویل دولت پاکستان می شوند و این کار توسط پاکستان برای دوره ای انجام شد اما در حال حاضر، این پروتکل ها در پاکستان به خوبی اجرا نمی شود. 

 آسایی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۰ شهرستان استان سیستان و بلوچستان در وضعیت سفید قرار دارند و اگر موارد وارده، به کووید۱۹ مبتلا باشند وضعیت این شهرستان ها نیز تغییر پیدا می کند و در مناطق مرزی باید ضوابط و مقررات، تقویت شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هزار تست تشخیصی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه

ذبیح الله اللهی  اظهارکرد: هم‌اکنون سیستان و بلوچستان در زمینه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی از فعال بودن ۴۶ پایگاه سنجش نوآموزان در سیستان و بلوچستان خبر داد و ادامه داد: آن دسته از کودکانی که تاکنون موفق به نوبت‌گیری نشدند هم‌اکنون می‌توانند با دریافت نوبت الکترونیکی برای انجام سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اقدام کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرآیند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد،گفت: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

وی ادامه داد: متولدین ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹٩/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش دبستانی یک و ٢ می شوند، حتما باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

الهی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۰ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی مورد سنجش قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران