Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران  با اشاره به تعدد مرزهای زمینی، حجم وظایف و پروژه های مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، تعداد پرسنل و رانندگان فعال در این استان نقش حراست این اداره کل را بسیار مهم دانست و با اشاره اجمالی به سیمای راهداری و حمل و نقل آذربایجان غربی گفت:این استان با دارابودن پایانه مرزی بازرگان بعنوان مهمترین مرز زمینی کشور در زمینه واردات جاده ای کالا رتبه اول را در کشور داشته بطوریکه ۹۰ درصد واردات جاده ای غیر نفتی کشور و ۲۵ درصد صادرات جاده ای از این پایانه مرزی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد : ۱۰ درصد ترانزیت کل کشور از مرز بازرگان انجام میگیرد که با توجه به عنایت وزیر محترم و احیا کریدور ابریشم این مقدار ظرفیت افزایش تا ۵ برابر را خواهد داشت.

شکری به قابلیت تبدیل شدن استان آذربایجان غربی به هاب لجستیک شمال غرب کشور با توجه به وجود منطقه آزاد تجاری و شش پایانه مرزی افزود: این استان میتواند با توجه به پایانه های مرزی به عنوان واریانت بنادر جنوب در بحث بحرانها مطرح گردد.

این مقام مسئول به بحث توسعه راههای استان اشاره نمود و گفت : ۵۰۰ کیلومتر طرح توسعه انواع راهها بصورت مشارکی یا مجزا با اداره کل راه و شهرسازی استان در جریان است و ۳۳۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در سال گذشته در استان انجام گرفت که از این بابت استان جزو ۵ استان کشور محسوب شد و مورد تقدیر رئیس سازمان قرار گرفت.

این مقام مسئول به خط کشی ۳۰۰۰ کیلومتر راه ،حذف ۷ نقطه پرحادثه بصورت کامل و در دست اقدام بودن حذف ۱۲ نقطه پرحادثه ، حذف ۳۷ نقطه کور به صورت امانی ، انجام ۵۵۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی در قالب طرح ابرار و انجام پروژه های عمرانی در پایانه های مرزی سرو ، بازرگان و رازی اشاره کرد و گفت : حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی ، اعزام اکیپ به مناطق سیل زده و زلزله زده ، برف روبی انواع راهها بویژه راههای روستایی، تعمیر و احداث پل ها ، راهدارخانه ها و پاسگاههای پلیس از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را شامل می شود.

شکری با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در بحث پیشگیری و شیوع ویروس کرونا گفت : این اداره در اقدامات مقابله ای و اطلاع رسانی درخصوص ویروس کرونا بعنوان دستگاه برتر استانی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و برنامه های یازده گانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل و اقدامات نگهداری و توسعه ایمن سازی افزود : این اهداف به تبع سازمان در استان آذربایجان غربی هم با تمام قوا عملیاتی و اجرا میشود.

انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای جهش تولید ناوگان راهداری مرز بازرگان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی پایانه مرزی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: در یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محورهای ارتباطی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و دو عملیات راه اصلی انجام و برای آجران آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جعفر صادقی پور افزود: در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی، یکهزار و۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یکهزار و  ۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد 9 هزار و ۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال  تعمیر و نصب شده است.

وی اضافه کرد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راهها در سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت