Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@11:21:22 GMT

دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 4 می

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۶۲۲۹

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک ریختیم. 

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 4 می در دنیای فوتبال رخ داده‌اند. 

4 می 1957

قهرمانی استون ویلا در جام حذفی انگلیس با برتری 2-1 مقابل منچستریونایتد؛ دریافت جام از ملکه

4 می 1958

دهمین قهرمانی یوونتوس در سری آ از راه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

4 می 1974

قهرمانی لیورپول در جام حذفی انگلیس با برتری 3-0 مقابل نیوکاسل

4 می 1994

 سال 1994 در چنین روزی و در چارچوب جام در جام اروپا،‌ آرسنال با تک گل الن اسمیت پارما را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

 

4 می 2002

سال 2002 در چنین روزی، آرسنال با نتیجه 2-0 چلسی را شکست داد و به مقام قهرمانی اف ای کاپ انگلستان رسید.

 

4 می 2003

سال 2003 در چنین روزی و در چارچوب هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس،‌ لیدزیونایتد توانست آرسنال را با نتیجه 3 بر 2 در ورزشگاه هایبری شکست دهد تا قهرمانی منچستریونایتد مسجل شود. تیری آنری و هری کیول از جمله گلزنان این دیدار بودند.

4 می 2005

سال 2005 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت رقابت های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2004/05، دو تیم آیندهوون و میلان در هلند به مصاف هم رفتند. در حالی که دیدار رفت دو تیم با برتری 2-0 میلان به پایان رسیده بود، این بازی با برتری 3-1 آیندهوون خاتمه یافت اما شاگردان کارلو آنچلوتی به دلیل گل زده در خانه حریف، به فینال استانبول راه یافتند.

 

4 می 2008

در چنین روزی و از چارچوب هفته سی و پنجم لالیگا، تیم رئال مادرید موفق شد با کسب برتری 2 بر 1 در خانه اوساسونا، برای سی و یکمین بار در لالیگا اسپانیا قهرمان شود. شاگردان برند شوستر که در دقیقه 84 از میزبان عقب افتادند، در دقایق 88 و 90 توسط آرین روبن و گونزالو هیگواین به گل رسیدند تا قهرمانی قطعی شود. 

 

4 می 2011

سال 2011 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2010/11،‌ دو تیم منچستریونایتد و شالکه در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم رفتند. در حالی که بازی رفت دو تیم در آلمان با پیروزی 2-0 شاگردان سر الکس فرگوسن به پایان رسیده بود، این دیدار نیز با برتری قاطعانه شیاطین سرخ همراه بود و منچستریونایتد با کسب برتری 4-1 در مجموع با نتیجه 6-1 راهی فینال ومبلی شد.

 

4 می 2014

 سال 2014 در چنین روزی، یوونتوس برای سی و دومین بار به مقام قهرمانی سری آ رسید.

4 می 2016

سال 2016 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2015/16،‌ دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید به مصاف هم رفتند. در حالی که مسابقه رفت دو تیم در ورزشگاه اتحاد با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافته بود، این دیدار با حملات میزبان آغاز شد و در دقیقه 20 روی حرکت گرت بیل، فرناندینیو دروازه خودی را باز کرد تا رئال مادرید 1-0 از حریف پیش بیفتد. این نتیجه تا پایان پابرجا بود تا شاگردان زین الدین زیدان راهی فینال میلان شوند.

 

4 می 2017

سال 2017 در چنین روزی و در چارچوب دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا،‌ منچستریونایتد با تک گل مارکوس رشفورد سلتاویگو را شکست داد، به همین بهانه صفحه رسمی یوفا این ویدیو را منتشر کرده است. رشفورد تاکنون در 201 بازی برای منچستریونایتد، 64 گل به ثمر رسانده است.

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر

نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین مدافعین انداخته‌ایم.

طرفداری | انتقال یوشکو گواردیول از لایپزیش به منچسترسیتی به عنوان گران‌ترین رقم‌ انتقال برای مدافعین در تاریخ فوتبال به حساب می‌آید.

سایت ترانسفرمارکت اقدام به معرفی گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال در پست دفاع کرده که یوشکو گواردیول در صدر این فهرست قرار گرفته است. مدافع 22 ساله کروات در فصل 24-2023 و با قراردادی به ارزش 90 میلیون یورو از لایپزیش به منچسترسیتی پیوست تا بدین‌ترتیب او تا به الان، گران‌ترین رقم نقل و انتقالاتی در بین مدافعین را به خود اختصاص داده باشد.

پس از گواردیول، هری مگوایر از منچستریونایتد در جایگاه دوم ایستاده است. این مدافع انگلیسی در فصل 20-2019 و با قراردادی به ارزش 87 میلیون یورو از لسترسیتی به منچستریونایتد پیوست تا از این حیث در جایگاه دوم قرار بگیرد. جایگاه سوم در خصوص نقل و انتقالات گران‌قیمت مدافعین هم به مدافع هلندی سابق یوونتوس اختصاص دارد.

ماتیاس دلیخت در فصل 20-2019 و در انتقالی به ارزش 85.5 میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس پیوست تا او به سومین مدافع گران‌قیمت دنیای فوتبال تبدیل شود. در ادامه نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین مدافعین می‌اندازیم.

10 نقل و انتقال گران‌قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین مدافعان نقل و انتقالات گران‌قیمت تاریخ فوتبال در پست دفاع

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • برتری 3-2 منچستریونایتد مقابل میلان در شب بریس کاکا و وین رونی (24 آوریل 2007) / فیلم
  • خلاصه‌بازی منچستریونایتد و شفیلد یونایتد + فیلم
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • 7 سال پیش در چنین روزی؛ لیونل مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید / عکس
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • برتری 4-3 منچستریونایتد مقابل رئال مادرید در شب هت تریک رونالدو نازاریو (2003/4/23) / فیلم
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)