Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «الکساندر پانکین» روز دوشنبه در گفت وگو با هولدینگ خبری روسیا سگودنیا روسیه درباره وضعیت اقتصادی کشور‌ها در شرایط شیوع جهانی کرونا گفت: در شرایطی که کشور‌های توسعه یافته از منابع کافی برای اجرای تدابیر تشویق کننده در سطح ملی برخوردارند، کشور‌های با درآمد پایین چنین امکاناتی در اختیار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تشدید وضعیت نامعلوم، مساله گردش مالی بانک‌ها، محدودیت دسترسی به بازار‌های مالی جهانی و بار سنگین بدهی‌ها فشار‌های اضافی بر این دسته از کشور‌ها وارد می‌کند و پیامد آن کاهش امکانات این کشور‌ها برای اجرای برنامه‌های اجتماعی و تدابیر برای بازسازی اقتصادی است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در این پیوند، آسیب پذیرترین کشور‌ها نیازمند به جلب توجه جامعه جهانی و حمایت هماهنگ شده آن از جمله در چارچوب سازمان‌های مالی بین المللی برجسته هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از این کشورها، به صندوق بین المللی پول مراجعه کرده‌اند که برای حمایت اقتصادی سریع به کشور‌های آسیب دیده از بحران همانند سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ اعلام آمادگی کرده است.

پانکین گفت: تدابیری که صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بکار گرفته ازجمله افزایش تامین مالی در چارچوب مکانیسم‌های حمایت فوری از کشور‌ها و کاهش بار بدهی‌های کشور‌ها درحال توسعه استقبال می‌کنیم و آن را مثبت می‌خوانیم. معتقدیم که این کمک باید بطور شفاف و بدون تبعیض به کشور‌های نیازمند و آسیب پذیر صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین حال اقدام کشور‌های سهامدار عمده این سازمان‌ها (صندوق بین المللی پول و بانک جهانی) شامل آمریکا و کشور‌های متحد و همپیمان آن که با انگیزه‌های سیاسی واگذاری وام‌ها ازجمله تامین مالی فوق‌العاده در شرایط بحران انسانی به کشور‌هایی همچون ایران و سوریه را مانع می‌شوند، غیرقابل قبول است.

پانکین در ادامه انتقاد خود خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از واگذاری وام به این کشور‌ها به توجیه فنی مساله ازجمله بدهی تسویه نشده و قسط‌های به تعویق افتاده استناد می‌کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این سوال که توقف تامین مالی سازمان بهداشت جهانی ازسوی آمریکا چه پیامد‌هایی خواهد داشت، اضافه کرد: در این مرحله ارزیابی زیان‌هایی که سازمان بهداشت جهانی از تصمیم دولت ترامپ می‌بیند دشوار است، اما بدیهی است این سازمان ضربه می‌خورد.

گفتنی است نهادهایی، چون صندوق بین‌المللی پول و سازمان بهداشت جهانی که برای ارائه تسهیلات به کشور‌ها شکل گرفته‌اند به ابزاری در دستان ترامپ تبدیل شده‌اند تا آمریکا در هنگامه‌ای که جهان بیش از گذشته به وجود آن‌ها نیازمند است در ارائه خدمات این نهاد‌ها اخلال ایجاد کند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، صندوق بین‌المللی پول به عنوان سازمانی مستقل و ناظر بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی، بودجه ۵۰ میلیارد دلاری برای کمک‌رسانی به کشور‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اختصاص داد و ایران نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشور‌های درگیر این بیماری، از این صندوق درخواست وام پنج میلیارد دلاری صندوق کرد. ایران آخرین بار در سال ۱۳۴۱ خورشیدی از صندوق بین‌المللی پول تقاضای وام کرده بود.

اما طولانی‌شدن روند رسیدگی به درخواست وام ایران و شایعاتی مبنی بر رد درخواست ایران توسط صندوق بین‌المللی پول، یک مقام ارشد این صندوق، درباره درخواست کمک مالی ایران گفت که این نهاد جهانی در حال مشاوره فعال با کشور‌های عضو است و همه درخواست‌ها باید بر اساس سیاست‌های این صندوق جهانی بررسی شوند. او افزود: فرآیند بررسی درخواست ایران از این نهاد بین‌المللی تا حدودی طولانی شده، چرا که ایران طی سال‌های اخیر ارتباط محدودی با صندوق بین‌المللی پول داشته است.

اما این همه ماجرا نبود و دولت آمریکا که از همه روزنه‌ها برای اعمال فشار بیشتر به ایران برای تحمیل خواسته‌های نامشروع خود استفاده می‌کند باعث شد صندوق بین‌المللی پول به عنوان یک نهاد بین‌المللی غیر سیاسی با درخواست وام ایران برای تامین تجهیزات درمانی برای پیشگیری و مواجهه با کرونا مخالفت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوزدهم فروردین در این باره گفت که ایالات متحده موضع خود را برای صندوق بین‌المللی پول و جهان روشن کرده و مخالفت خود را با تخصیص هرگونه وامی به ایران اعلام کرده است.

مورگان اورتگاس تصریح کرد که کشورش با اعطای وام به ایران مخالفت کرده است. او مدعی شد که هرگونه کمک مالی به دولت ایران به دست مردم این کشور نخواهد رسید و چنین پولی را برای کمک به گروه‌های نیابتی خود در خاورمیانه صرف می‌کنند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا نجف دریابندری سهام عدالت صندوق ETF دعای روز یازدهم رمضان صندوق بین المللی پول سازمان بهداشت جهانی روسیه شیوع جهانی کرونا ویروس کرونا نجف دریابندری سهام عدالت صندوق ETF دعای روز یازدهم رمضان صندوق بین المللی پول کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حجم جنایت های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه گفت: اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: «جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.»

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره «بیمارستان شفا» و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران «بیمارستان أمل» در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به "بیمارستان ناصر" در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین می‌نویسد: «حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد.

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اویل پرایس: اتحاد گازی بین ایران و روسیه
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ