Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:31:56 GMT

موج مهربانی در روزهای اوج کرونا در کاشمر

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۵۶۸

موج مهربانی در روزهای اوج کرونا در کاشمر

رزمایشی که در پی تأکید رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر ضرورت "کمک مؤمنانه" کلید خورد و هدف ابتدایی آن جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب بسته های حاوی مواد بهداشتی و اقلام خوراکی برای نیازمندان بود و این رزمایش، استقبال کم‌نظیر مردم و مشارکت همه گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی کاشمر را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی نیازمندان جدید

رییس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر گفت: برای هماهنگی در توزیع کمک‌های مؤمنانه بین بهزیستی، کمیته امداد، هیات‌های مذهبی، مساجد و مؤسسات خیریه سامانه جامعی برای خیرین تشکیل‌ شد که با ثبت اسامی افراد نیازمند در این سامانه نیازمندان جدید شناسایی و کمک مؤمنانه دریافت کردند.

حسین صداقت افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، هیات‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری و خیریه برای تکمیل اطلاعات این سامانه کمک کردند که در آمار اولیه هشت هزار خانواده نیازمند ثبت ‌شد و با حذف اسامی تکراری تعداد این افراد به حدود چهار هزار نفر رسیدند.

وی اضافه کرد: به همت هیات امنای مساجد و حسینیه ها، شهر به ۵۱ محله تقسیم و با محوریت مساجد و هیات‌های مذهبی، مأموریت شناسایی و معرفی ‌و ثبت اسامی آنان در سامانه انجام شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر افزود: از ابتدای شروع بحران کرونا در اسفندماه تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۹۹ هیات مذهبی و مسجد در شهر و روستاهای شهرستان کاشمر بیش از دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند همچنین ۴۲ هزار ماسک تولید و بین نیازمندان توزیع شد.

صداقت افزود: هیات‌های مذهبی شهر و روستا ۵۰ شب با کمک به آتش‌نشانی جهت ضدعفونی شهر کاشمر و روستاهای آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: در مشارکت مؤمنانه تاکنون مبلغی بیش از ۵۳ میلیارد ریال  توسط خیرین پرداخت شد.

به گفته او کسانی که کفاره روزه و یا زکات فطره و یا در ماه مبارک رمضان مراسم افطاری داشته‌اند می‌توانند به پایگاه‌های مساجد و هیات‌های مذهبی و مؤسسات خیریه مراجعه و در اجرای طرح کمک مؤمنانه مشارکت کنند.

حمایت از کارگران روز مزد و فصلی

رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشمر در این خصوص گفت: این نهاد با کمک خیرین، نیکوکاران و گروه‌های جهادی و بسیجی و سمن‌های روستایی با نیت کمک به همنوعان و کارگران فصلی و روزمزد، تهیه سبدهای معیشتی و بهداشتی را در برنامه کاری خود  قرار داد.

سعید عبدالله زاده افزود: تاکنون ۶ هزار بسته اقلام بهداشتی به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال بین نیازمندان با اولویت کارگران روزمزد و فصلی توزیع شده است.

وی ادامه داد: پنج کارگاه اشتغال کمیته امداد با تغییر خط تولید خود در این مدت توانسته اند ۴۳ هزار ماسک تولید و بخشی را به‌صورت رایگان و بخشی را با قیمت کم توزیع کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشمر گفت: در راستای اجرای برنامه‌های هم‌سفره و هم‌دلی با کمک و هدف‌گذاری هیات‌های مذهبی و چند آشپزخانه شهر و روستا طبق پروتکل بهداشتی توزیع ۶۰ هزار پرس غذای بهداشتی بیرون بر در برنامه قرارگرفته که مقداری از مواد اولیه توسط کمیته امداد تهیه و بین نیازمندان شهرستانهای کاشمر و کوه سرخ توزیع شد.

عبدالله زاده افزود: هم‌اکنون بانک اطلاعاتی یکنواختی تهیه ‌شده است و حتی از مراجع دیگر همچون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی اطلاعات افراد و کارگران روزمزد و فصلی جمع‌آوری و بر اساس آن، کمک خیرین توزیع می شود.

وی ادامه داد: هزار و ۷۹۰ نفر تحت پوشش این نهاد در قالب بیش از سه هزار خانواده هستند و برای کمک به نیازمندان شهرستان سه برابر بیشتر از سهمیه از استان کمک دریافت کرده‌ایم و از تبصره ۱۴ که در عمل کمک به کارگران فصلی و روزمزد است کمک معیشتی برای آن‌ها دریافت شده که در صورت تأمین اعتبار این امر را تا ۶ ماه ادامه خواهیم داد.

رییس اداره بهزیستی کاشمر نیز در این زمینه گفت: مؤسسات خیریه شهرستان در قالب اجرای طرح کمک مؤمنانه ۹۱۰ میلیون ریال در قالب سبد غذایی طی دو ماه اخیر بین نیازمندان توزیع کردند.

اعظم حسن‌زاده افزود: حدود ۷۵۰ بسته غذایی توسط سه مؤسسه خیریه بین نیازمندان تحت پوشش توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در زمان بحران کرونا مددجویان به سه طریق در قالب سبد غذایی، مشاوره تلفنی و اورژانس اجتماعی خدمات دریافت کردند و تعدادی بسته های اقلام بهداشتی نیز در حاشیه شهر بین نیازمندان توزیع گردید.

رییس بهزیستی کاشمر با اشاره به این که برای حمایت از مراکز شبانه‌روزی به ازای هر یک از معلولان و فرزندان بی‌سرپرست به منظور پیشگیری و مبارزه با کرونا مبلغ پنج میلیون ریال در وجه مراکز واریز شد افزود: برای تمامی کارکنان غیردولتی شاغل در مراکز شبانه‌روزی با همکاری بنیاد مستضعفان بابت تشکر از جهاد خاموش عزیزان مبلغی واریز شد.

حسن‌زاده گفت: هم‌اکنون پنج هزار معلول در شهرستان کاشمر و کوه سرخ تحت پوشش‌داریم که این افراد خدمات توان‌بخشی، مالی و مشاوره بر اساس میزان و شدت معلولیتشان دریافت می‌کنند.

 کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کاشمر کمیته امداد امام خمینی (ره) پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کاشمر کمیته امداد امام خمینی ره ویروس کرونا کاشمر کمیته امداد امام خمینی ره کمیته امداد امام خمینی بین نیازمندان توزیع هیات های مذهبی شهرستان کاشمر کمک مؤمنانه توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید

سیدمحمد جوادموسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بدون تردید مشارکت مردم در عرصه تولید بسیار ارزشمند و تحقق آن باعث می‌شود تولید رونق گرفته، هزینه‌های تولید کاهش و در نتیجه تورم نرخ کاهشی شود، اظهار کرد:‌ رهبر انقلاب با نگاه هوشمندانه، مدبرانه و از روی حکمت، شعار سال ۱۴۰۳ را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، ایشان با تشخیص راهبردی و بر اساس ریشه‌یابی هوشمندانه نظام مسائل کشور، «تولید» را کلید اصلی حل مشکلات و تنها راهکار عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی و اکسیر شفابخش معیشت مردم می‌دانند.

وی افزود: زمانی که حمایت از تولید، هرساله مورد تمرکز و تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد، بیانگر این نکته است که هنوز کشور در این زمینه ضعف دارد و باید با همه ظرفیت‌ها و امکانات از تولیدکنندگان حمایت کرد تا با اشتغال آفرینی و افزایش ثروت ملی، نقدینگی کنترل شود و تورم و گرانی کاهش پیدا کند.

شتاب پیشرفت‌های علمی و فناوری و گسترش تولیدات زیربنایی و تربیت سرمایه انسانی متخصص، کارآمد و ماهر باید توسط دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت:‌ یکی از نمونه‌های مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی و تولید که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند، شرکت‌های دانش‌بنیان است. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با مشارکت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در عرصه تولید مبتنی بر فناوری و نوآوری، ضمن کمک به اشتغال این قشر ارزشمند، بخش عمده‌ای از نیاز کشور به محصولات و خدمات با فناوری بالا را رفع می‌کنند.

جوادموسوی اضافه کرد:‌ توسعه فناوری و نوآوری در جامعه و صنعت اهرم قدرتمندی در جهش و افزایش تولید است و دانشگاهیان و نخبگان در تحقق تولید دانش‌بنیان نقش‌آفرین هستند و باید شتاب پیشرفت‌های علمی و فناوری و گسترش تولیدات زیربنایی و تربیت سرمایه انسانی متخصص، کارآمد و ماهر توسط دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند که در نتیجه آن اقتصاد دانش‌بنیان جایگزین اقتصاد نفتی می‌شود. بر همین اساس توسعه فعالیت‌های مراکز رشد و سرا‌های فناوری و نوآوری منجر به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شده و می‌تواند کاتالیزور رسیدن به اهداف باشد.

وی بیان کرد:‌ قطعاً استادان دانشگاه و دانشجویان ازجمله کنشگران اصلی این مسیر هستند تا با جهاد علمی و فناورانه، آموزش‌های مهارتی و کارآمد، هوشمندسازی فرآیندها، نقطه اتصال زیست‌بوم علم و فناوری با کارآفرینان در راستای جهش تولید باشند. بدون تردید مردم نیز می‌توانند در جهش تولید نقش مهمی ایفا کنند. این امر شامل حمایت از کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری، ایجاد شرایط محیطی مناسب برای رشد و توسعه کسب‌وکارها و ارتقای سطح دانش و فناوری و اصلاح الگوی مصرف در جامعه می‌شود.

راه‌اندازی سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر ادامه داد:‌ این واحد دانشگاهی نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد و با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارآمد و تخصصی، تربیت نیروی ماهر و متخصص، ایجاد ارتباط با صنعت و بازار کار از طریق اجرای طرح‌های صدرا و پویش، توسعه پژوهش‌های نوآورانه و ارائه خدمات مشاوره‌ای به کسب‌وکار‌ها از طریق راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار، به جهش تولید کمک خواهد کرد.

جوادموسوی بیان کرد:‌ سرای نوآوری و فناوری به‌عنوان پلی بین دانشگاه، صنعت و دولت، نقش مهمی در توسعه فناوری و ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها دارد. به این معنا که سکوی مناسبی برای تولید و توزیع محصولات دانش‌بنیان و فناور خواهد بود. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در نظر دارد با توجه به ظرفیت‌های ویژه شهرستان و مزرعه دانشگاه در حوزه کشاورزی و دامپروری و طیور با راه‌اندازی سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری سکوی تولید و در ادامه سکوی توزیع این محصولات را راه‌اندازی کند.

سرای نوآوری و فناوری به‌عنوان پلی بین دانشگاه، صنعت و دولت، نقش مهمی در توسعه فناوری و ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها دارد

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و وجود زیرساخت‌های لازم در زمینه اقامتی، مرکز رفاهی، گردشگری و آموزشی با مشارکت سرمایه‌گذاری خصوصی برای ارائه خدمات گردشگری و آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت و بلندمدت در زمینه صنایع‌دستی، آشپزی، هتلداری و گردشگری و بازیگری اقدام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر توضیح داد: قوانین و مقررات سخت‌گیرانه در حوزه تولید و کارآفرینی، بوروکراسی و پیچ‌وخم‌های اداری و بی‌توجهی به حل نیاز‌های اشتراکی کارآفرینان بزرگ‌ترین موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور است که امیدواریم نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با همکاری دولتمردان و با تنقیح قوانین پویا و کارآمد و اصلاح قوانین موازی و دست‌وپا گیر در این باره به این حرکت عظیم مردمی در راستای جهش و حمایت از تولید سرعت ببخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان