Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@04:28:02 GMT

فضای مجازی به تسلی داغداران بپردازد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۹۶۴

فضای مجازی به تسلی داغداران بپردازد

بهروز بیرشک به بحث و بررسی در خصوص وضعیت سوگواری در ایام کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با شیوع کرونا، قبول مرگ عزیزان سخت‌تر شده چراکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سوگواری به‌صورت جمعی امکان‌پذیر نیست و دیگر آشنایان نمی‌توانند تسلی خاطر باشد.

بهروز بیرشک، متخصص حوزه روانشناسی، درباره تبعات سوگواری به صورت تنهایی در ایام کرونا گفت: مسئله بحران کرونا و مشکلات آن را نمی‌توان مختص به ایران دانست بلکه این قضیه یک مسئله جهانی بوده  با این تفاوت که به‌دلیل خصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های خانوادگی این قضیه تحت تاثیر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با بیان اینکه در کشور ما به دلیل شیوع کرونا برخی از افراد عزیزان‌شان را از دست داده‌اند، گفت: در فرهنگ کشور ما با فوت یک فرد، بازماندگان با قرار گرفتن در کنار یکدیگر باعث تسلی هم می‌شوند. به همین خاطر  در فرهنگ‌مان مراسم سوگواری سوم، هفتم، چهلم و ... برگزار می‌شود.

 بیرشک افزود: وقتی دوستان و اقوام در هفته نخست فوت به خانواده متوفی سر می‌زنند، آنها دیگر احساس تنهایی نمی‌کنند. حتی سوگواری هم به شکل جمعی برگزار می شود.

 به گفته او در این وضعیت بسیاری از افراد بعد از دست دادن عزیزان خود در دو  الی سه هفته اول باید بتوانند خودشان را با این فقدان وفق دهند.

این روانشناس تاکید کرد:  با گذشت زمان سازگاری افراد با این قضیه افزایش پیدا می‌کند. حمایت‌ها از جانب دیگران از بعد روانشناختی یک آرامش خاصی را به دنبال دارد. در شرایط کنونی که مراسمی برای فرد فوت شده برگزار نمی‌شود، حداقل کاری که می‌توان  انجام داد برقراری تماس‌های آنلاین است، تا بتوان احساس همدلی خود را با بازماندگان در میان گذاشت.

 او افزود: در این شرایط می‌توان نقش مسائل روانشناسی را پر رنگ‌تر دانست. این افراد نیاز به تماس با دیگران برای بروز احساسات دارند.

بیرشک تصریح کرد: جامعه روانشناسی و روانپزشکی می‌توانند در دوران پسا کرونا  فقدان‌ عزیزان را مورد بررسی و حمایت قرار دهند.

این روانشناس در پایان با اشاره به لزوم مراجعه افراد آسیب‌دیده به روانشناسان گفت: شاید مراجعه حضوری در این شرایط امکان‌پذیر نباشد اما اغلب مشاوران و روانشناسان به شکل آنلاین به ارائه خدمات می‌پردازند. همین که احساس همدلی شود و به ارائه راهکارها بپردازند، می‌تواند در بهبود وضعیت روحی افراد تاثیرگذار باشد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عزاداری فضای مجازی سوگواری کرونا کرونا در ایران ایام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس پلیس فتای استان سمنان از افزایش بیش از ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در یک سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان امروز (۲۷ فروردین ماه) اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتای استان کشف جرایم سایبری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش ۸۲.۶۹ درصدی کشف جرائم سایبری در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به نوروز ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی بسته به مقتضیات زمان و موضوعات مطرح در جامعه، با شگردها و شیوه‌های گوناگون و با ترفند ارسال لینک‌های آلوده به بدافزار به کاربران و با مضامین و عناوین مختلف از جمله سبد کالای کمک معیشتی قطعی یارانه سهام عدالت ابلاغیه قضایی برنده شدن در قرعه‌کشی ها و ... می‌کنند و اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

او گفت: فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه می‌توانند در کنار پلیس در ارتقای آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه‌ای کاربران با هدف کاهش جرایم و تحقق پیشگیری از جرم در فضای مجازی نقش مهمی داشته باشند.

وی توصیه کرد که مردم خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند، قبل از بررسی و اطمینان از سلامت کالا از پرداخت هرگونه وجه خودداری کنند و روی لینک‌هایی با منابع ناشناس و تبلیغ‌شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکنند و به تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها و ... توجه نکنند. مردم در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • شیرینی حمله به اسرائیل را در فضای مجازی تلخ نکنیم + فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا