Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شاپور هادیزاده شهردار آبدانان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر شهری را؛ وجود زباله‌های شهری که خارج نوبت در جلوی منازل شهروندان قرار می‌گیرد دانست که برای جمع‌آوری صحیح این زباله‌ها باید یک هماهنگی میان پاکبانان شهرداری و شهروندان بوجود آید تا در زمان مشخصی که مأموران شهرداری اعلام می‌کنند، شهروندان زباله‌های خود را کنار درب منزل خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادیزاده با اعلام اینکه جمع‌آوری زباله در تمام مناطق شهر، هر شب انجام می‌شود اظهار داشت:طرح جمع آوری زباله‌ها از مناطق مختلف شهر طبق سنوات قبلی از ساعت ۹ شب به بعد انجام می‌شود و تا ساعت ۴ بامداد ادامه دارد.

او از پاکسازی نهائی زباله‌ها به صورت روزانه نیز خبر داد و گفت: متاسفانه شهروندان در ساعات ابتدای روز اقدام به قرار دادن زباله‌های خود در معابر اصلی می‌کنند که این امر چهره نازیبایی را به شهر میدهدکه در این خصوص نیز شهرداری اقدام به پاکسازی معابر می‌نماید.

او با اعلام این موضوع که هر بی نظمی کوچکی چهره شهر را خراب می‌کند، از مردم خواست برنامه جمع‌آوری زباله‌ها که هم به صورت مداوم از طریق کانال‌های خبری و تلویزیون شهری اطلاع‌رسانی شده است را رعایت کنند، و در ساعات مقرر کیسه زباله خود را بیرون از منزل قرار دهند.

شاپور هادیزاده تاکید کرد: با رعایت نظافت توسط همه شهروندان و همچنین رعایت برنامه جمع‌آوری زباله‌ها، چهره شهر زیباتر شده و چهره تمیزتری خواهیم داشت.

او در پایان از سرکشی مامورین شهرداری به صورت روزانه از مناطق مختلف خبر داد و گفت:این افراد با بازدید از محلات، افرادی که شب قبل در لیست جمع آوری زباله قرار نداشتند و زباله خود را بیرون از منزل گذاشته اند، شناسایی و با تذکر و آموزش، آن‌ها را به همکاری با شهرداری تشویق نمایند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری جمع آوری زباله پاک سازی رعایت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک