Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین پیش یابی هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور به تدریج رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور آغاز خواهد شد.

همچنین امروز افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا 

چهارشنبه با تداوم فعالیت این سامانه، علاوه بر مناطق فوق دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، تهران و البرز رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال اصفهان، گلستان و ارتفاعات سمنان پیش بینی می‌شود. شدت بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان است. لازم به ذکر است که در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.

پنجشنبه به تدریج از میزان بارش‌ها در جنوب غرب و غرب کشور کاسته خواهد شد و فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

جمعه اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت و بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

شنبه با گذر موج بارشی از نوار شمالی بارش به تدریج در شمال غرب آغاز می‌شود و اواسط روز به دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد رسید. همچنین با شمالی شدن جریانات، بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر نیز آغاز خواهد شد که سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

گفتنی است، به علت افزایش وزش باد بر روی کشور عراق امروز در نوار غربی وقوع پدیده گردوغبار و کاهش کیفت هوا دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی وضعیت آب و هوا آب و هوا پیش بینی می شود شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناس: امروز سه شنبه بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6086121 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد