Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-همین موضوع کار را برای اصولگرایان که اصرار دارند یک تصویر وحدت‌بخش از خود منتشر کنند، سخت کرده است.

اخبار و شواهد حاکی از این است که اصولگرایان چاره را در چندمرحله‌ای‌کردن انتخاب رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس دیده‌اند؛ یعنی قبل از شروع مجلس با تشکیل جلسات پیشاانتخابی، تعداد رقبا را کاهش دهند؛ درحالی‌که طبق قاعده انتخاب رئیس مجلس باید به صورت رسمی بعد از شروع مجلس و در یک رقابت شفاف با حضور رسانه‌ها انجام شود؛ اما به نظر می‌رسد که اصولگرایان ترس از آبروریزی و درگیری دارند و نمی‌خواهند این رقابت خونینی که مدعیان زیادی هم دارد، جلوی چشم رسانه‌ها رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین به دنبال این هستند که انتخاب اصلی را پیش از شروع مجلس دور از چشم رسانه‌ها انجام دهند یا دست‌کم دور دوم یا سوم رقابت را به بعد از افتتاح مجلس یازدهم بسپرند؛ یعنی نهایتا دو نفر راه‌یافته به مرحله نهایی یک رقابت شکلی در مجلس جلوی چشم رسانه‌ها شکل دهند؛ تاجایی‌که مهدی چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران، با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر وجود اختلاف در بین اصولگرایان بر سر ریاست مجلس شورای اسلامی، گفته است: «احتمالا یک نشستی خواهند داشت قبل از شکل‌گیری مجلس تا در آنجا بتوانند رأی‌گیری کنند که دیگر در زمان تشکیل مجلس وقت زیادی برای این کار گرفته نشود. البته این بهترین روشی است که می‌شود دنبال کرد. حالا اگر این کار را بتوانند انجام دهند، کار خوبی است و اگر نه که درهرحال یک عده کاندیدا شده‌اند و با هم صحبت و بحث هم کردند تا وارد مجلس شوند. حال این نمایندگان مجلس هستند که تصمیم می‌گیرند به چه کسی رأی دهند. در نتیجه ما این را به‌عنوان یک اختلاف عمیق و ریشه‌ای نمی‌توانیم در نظر بگیریم».

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داوود منظور در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با تقدیر از بخش نیروهای مسلح و دفاعی کشور که حماسه مهم را خلق کردند، گفت: این پیام قاطع از سوی نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی داده شد که در مقابل هر گونه تعدی، پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارایه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره ای از اختلاف نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیات عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده ای از آنها تا پایان سال رفع شد.

خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری

منظور اظهار کرد: فکر می کنم که بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شده و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه ۵ ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

بودجه سال ۱۴۰۳ در مسیر اجرای برنامه هفتم

منظور با اشاره به تغییر رویکردهای رخ داده در قانون برنامه هفتم گفت: این تغیرها به دلیل پیشرفت ورشد اقتصادی بالا در ۵ سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت های جدید وتغییر رویکردها دربرنامه هفتم نسبت به برنامه های گذشته راتبیین خواهیم کرد.

منظور بیان کرد: محتوای برنامه هفتم دربودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ به این معنا که آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده وبودجه دو مرحله ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

وی تاکید کرد: بخش اول در آبان ماه ارایه شد ولی با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه در مجلس، در شورای نگهبان ومجمع تشخیص طولانی شد، ما در روزهای آخر سال یعنی دقیقا در ۲۷ اسفندماه، شاهد این بودیم که قسمت اول قانون که احکام، تبصره، جداول کلان وسقف‌های درآمد و هزینه به دولت ابلاغ شد.

او یادآور شد: ماده ۱۸۱ و ۱۸۲ مجلس دولت رامکلف کرده که ده روز پس ازدریافت لایحه بخش دوم را ارایه کند که با توجه به تعطیلات نوروز، دولتمردان مشارکت کردند ودر اولین روزی که مجلس شروع به کار کرد یعنی در ۱۹ فروردین، بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم و اعلام وصول انجام شد.

مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس انجام شده و کمیسیون‌های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند، گفت: امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و امروز و فردا در این کمیسیون، رسیدگی نهایی شده و در صحن رسیدگی کامل خواهیم کرد و شامل ابلاغ بخش دوم بودجه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شده بود و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است و بر اساس جداول سال گذشته پرداخت‌ها انجام شده و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

منظور با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بهتر و بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شده در بودجه سال ۱۴۰۳ به خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش ۴۵ درصد رشد یافته است گفت: در حالیکه رشد بودجه دولت، صرفا ۲۳ درصد بوده است و با توجه به اهمیت این بخش، توجه بیشتری صورت گرفته است و فقط بخش ورزش از ۸ همت به ۱۶ همت رشد کرده است که دو برابر شده است.

وی افزود: در بخش سلامت شاهد تحول قابل توجهی هستیم به نحوی که اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب و ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده اند که برای سال جاری ۳ همت منابع اختصاص یافته است که این اولین باری است که ما عملا منابعی را پیش بینی کرده ایم که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکن ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته ایم که برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

میزان کسری بودجه اعلام شد | رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: امسال بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است

او تصریح کرد: منابع بخش پژوهش را از بخش درمان جدا کرده ایم و ۴ همت نیز برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص یافته است و فکر می‌کنیم امسال در بخش بهداشت و درمان شاهد رویکرد جدیدی در خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیشتر در مردم باشیم.

نگاه مثبت بودجه سال ۱۴۰۳ به مراکز علمی و پروژه‌های هایتک

منظور بیان کرد: در حوزه دانشگاه ها، اعتبارات آموزش عالی بیش از بودجه عمومی رشد یافته است و دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد رشد، دانشگاه‌های متوسط ۳۰ درصد رشد در اعتبارات را خواهند داشت و به طور مشخص‌تر در حوزه علم و فناوری ما برای مرزهای دانش فناوری به ویژه میکروالکترونیک و هوش مصنوعی یک ردیف اعتباری به مبلغ ۷ همت پیش بینی کرده ایم که با توجه به اینکه هوش مصنوعی و میکروالکترونیک در دنیا به سرعت در حال رشد است و مرزهای علم را جابجا می‌کند، ما هم با معاونت علمی و وزارت صمت و آموزش عالی هماهنگ کرده ایم که شاهد شکوفایی و فعالیت گسترده در این حوزه باشیم.

وی افزود: در حوزه خوابگاه‌های متاهلی و تغذیه دانشجویان اعتبارات خوبی در نظر گرفته ایم. در آموزش و پرورش ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد؛ ضمن اینکه در حوزه‌های زیربنایی نیز شاهد افتتاح طرح‌های زیادی خواهیم بود که در سال‌های گذشته شروع شده و در دو سال گذشته اعتبارات آنها تقویت شده و امسال تا پایان سال بهره برداری خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تقویم افتتاح‌های زیربنایی را در سازمان اعلام کرده ایم.

وضعیت اقتصادی ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟ | دولت با اقتصاددانان مشورت کند

او گفت: تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها را برای تک تک دستگاه‌ها انجام داده و فرآیندهایی که مشارکت مردمی را در اقتصاد بیشتر خواهد کرد را توسعه خواهیم داد ت اقتصاد مردم پایه را گسترش داده و همه دستگاه‌ها باید تکالیف خود را در جهش تولید انجام دهند تا این سند که بالغ بر ۴۰ صفحه احکام و جداول و اهداف کمی است فردا ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در این سند پیوست طرح‌های خاتمه عمرانی در سال جاری را فردا منتشر خواهیم کرد ضمن اینکه طرح‌هایی که بخش خصوصی در بخش تولید امسال به بهره برداری می‌رساند و در حوزه صنعت، معدن و نیروگاهی متمرکز است در پیوست دیگری اطلاع رسانی خواهند شد.

منظور افزود: امسال ۶۷۰ همت سرمایه گذاری باید از سوی شرکت‌های دولتی انجام گیرد که فهرست این سرمایه گذرای‌ها به عنوانی یک پیوست دیگر منتشر می‌شود.

او گفت: هفت سد با ظرفیت یک میلیارد متر مکحعب در سال و ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب افتتاح خواهد شد، ضمن اینکه ۵۵۰ کیلومتر راه آهن نیز افتتاح خواهد شد. ۴۰۰ همت منابعی هست که برای طرح‌های تملک به ویژه طرح‌های خاتمه پیش بینی شده و اختصاص می‌یابد که امیدواریم کارگاه سازندگی که به همت دستگاهای زیربنایی و وزارت راه و نفت و نیرو در کشور راه اندازی شده است بتواند کام مردم را نسبت به طرح‌هایی که سال‌ها قبل شروع شده و ناتمام مانده شیرین کند و شاهد بهره برداری از بخش بزرگی از این طرح‌ها باشیم.

کد خبر 844904 برچسب‌ها بودجه کل کشور سازمان برنامه و بودجه دولت رژيم صهيونيستى شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • حمایت ریاست مجلس عراق از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • ماراتن ریاست در بهارستان
  • متکی: مجلس باید صحن محور باشد نه ریاست محور