Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:18:10 GMT

موج جدید بارشی در راه کردستان/وزش باد در استان شدید می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۸۴۷۳

موج جدید بارشی در راه کردستان/وزش باد در استان شدید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناپایداری جوی در استان کردستان همچنان ادامه دارد و در حالی که امروز ۱۶ اردیبهشت ماه است که پیش بینی می‌شود باز هم موج بارش‌ها در این استان تداوم داشته باشد.

بارش باران در استان کردستان در سال ۹۹ قابل توجه بوده و این بارش‌ها باعث شده است که بیشتر سدهای استان سرریز شده و پیش بینی می‌شود که تا چند روز آینده بار دیگر بارش باران در کردستان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به آخرین وضعیت جوی این استان، گفت: از امروز سه شنبه تا روز پنج شنبه سیستم بارشی در استان کردستان فعالیت خواهد داشت.

رحیم صدیقی ادامه داد: این سیستم بارشی موجب وزش تند باد، ایجاد رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد هم باعث بارش تگرگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها از ظهر امروز سه شنبه به صورت پراکنده آغاز می‌شود، افزود: از صبح روز چهارشنبه این بارش‌ها فراگیر و قابل ملاحظه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار کرد: بارش‌ها در روز چهارشنبه به گونه‌ای است که موجب آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و همچنین ایجاد سیلاب‌های موقتی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در نواحی مختلف استان کردستان، عنوان کرد: میزان بارش‌ها در غرب استان کردستان از جمله شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و منطقه اورامانت بیشتر خواهد بود.

صدیقی بیان کرد: از صبح روز پنج شنبه از شدت بارش‌ها کاسته شده و در نتیجه از بعد از ظهر پنج شنبه این سیستم بارشی به صورت کامل از استان کردستان خارج می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در استان کردستان همراه با بارش باران، گفت: از ظهر امروز تا ظهر پنج شنبه شاد وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به احتمال کاهش کیفیت هوای استان اشاره کرد و افزود: با توجه به وزش باد شدید و همچنین وجود گرد و غبار در آسمان عراق، پیش بینی می‌شود که کیفیت هوای استان کردستان کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر پنج شنبه تا اواخر وقت شنبه هفته بعد وضعیت هوا صاف و پایداری است، گفت: در خصوص وضعیت جوی هفته آینده در بولتن‌های بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده دمای هوای استان کردستان به صورت میانگین چهار تا پنج درجه افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 4917368

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران آلودگی هوا آب و هوا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان مواسات بیرجند بارش باران جهش تولید مدیرکل هواشناسی استان کردستان استان کردستان بارش ها پنج شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، گفت: بارش باران، وزش باد شدید و سیلابی‌شدن مسیل‌ها برای استان انتظار می‌رود. - اخبار استانها -

مهران چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکردبا اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: سامانه بارشی برای استان از امروز بعدازظهر تا روز چهارشنبه انتظار می‌رود که تقویت سامانه بارشی و وزش باد شدید را به همراه دارد.

وی با اشاره به رگبار باران، رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ، عنوان کرد: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، شهرکرد، فرخشهر، سامان، بن، لردگان، خانمیرزا، فلارد و بروجن، متأثر از این سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر برای استان، مطرح کرد: جاری شدن رواناب، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک برای استان انتظار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به احتمال آسیب به گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان