Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: در سال گذشته شاهد صدور 7968 رای از آراء جایگزین حبس در دادگستری استان بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: در سال گذشته شاهد صدور 7968 رای از آراء جایگزین حبس در دادگستری استان بوده‌ایم.

مقام ارشد قضائی استان افزود: از تعداد آراء ذکر شده 3900 مورد قبول درخواست تخفیف مجازات، 2060 مورد جزای نقدی، 228 مورد مجازات جایگزین (دوره مراقبت) و مابقی مربوط به سایر موضوعات کاهش جمعیت کیفری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجازات‌های جایگزین حبس، طیفی از اقدامات اصلاحی و ترمیمی است که با هدف اصلی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و در کنار آن، اصلاح و بازپروری مجرم و جبران آسیب‌های وارده در اثر جرم، مورد استفاده واقع شده است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به انواع مجازات‌های جایگزین حبس گفت: دورۀ مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی در صورت گذشت شاکی، قبول درخواست تخفیف از جمله مجازت‌های جایگزین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی به انجام خدمات عمومی رایگان از سوی محکوم علیه اشاره کرد و افزود: در این مجازات دادگاه به مجرم پیشنهاد می‌کند تا با انجام کاری به نفع جامعه به‌جای رفتن به زندان، درصدد جبران خطای مرتکب‌شده برآید.

وی در پایان افزود: دادگستری استان در سال‌جاری با برنامه‌ریزی از مجازات‌های جایگزین حبس که یک  ظرفیت قانونی است و سایر تأسیسات قانونی منجر به کاهش ورودی زندان و کاهش موجودی پرونده محاکم همانند معافیت از کیفر و غیره استفاده بیشتری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین دادگاه جمعیت کیفری مجازات دادگستری استان جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه این تالاب را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

او گفت: مسئولان باید با جرأت و شجاعت به این مسئله ورود کنند و راهکار‌های لازم در جهت حل آن را ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از دیگر معضلات کنونی تالاب است که باید راهکار‌های مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

او با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود، گفت: مشکلات شهرستان انزلی را باید اولویت بندی کرد و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، افزود: حفظ محیط زیست اعم از جنگل، ساحل، تالاب و ... همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضایی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • ۹۳۵ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • رشد صدور آرای محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان
  • آیا می توان به قرار بازداشت موقت اعتراض کرد؟