Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@16:43:26 GMT

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۹۱۶۷

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تبدیل شد

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: با مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تبدیل شد.

سید رضا فاطمی امین ضمن تشکر از پیگیری استاندار و نمایندگان استان خراسان رضوی و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع مدت‌ها بنا به دلایلی تعویق افتاده بود که با پیگیری‌های تولیت محترم آستان قدس رضوی و همچنین همراهی دولت و مجلس، این مهم اکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امید می‌رود این اقدام که با رأی بالای نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است، منشاء تحول و جهش در امر تولید شود و زمینه توسعه بیش از پیش صادرات را فراهم کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی با اشاره به این که سرخس نخستین شهرستانی در کشور است که در سال ۱۳۷۵ منطقه ویژه اقتصادی در آن شکل گرفت، تصریح کرد: یک سال پس از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان، به دلیل ظرفیت‌های بالای تجاری و صادراتی، طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری مطرح شد.

وی ادامه داد: بر اساس سند اقتصاد مقاومتی، مناطق ویژه یکی از با اهمیت‌ترین جایگاه‌ها را در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب دارند و در همین راستا رویکرد سازمان اقتصادی رضوی بر استفاده حداکثری از شرایط ایجاد شده در دوره پسا تحریم با نگاه ویژه به استعدادهای داخلی و اقتصاد مقاومتی متمرکز شده است. ما در منطقه نگاه‌مان به توسعه صادرات و ایجاد واحدهای متعدد تولیدی است.

فاطمی امین درباره ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: کوتاه ترین راه ارتباطی با کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و چین، داشتن منابع عظیم گازی و آبی، کوتاه ترین مسیر ترانزیتی محور شرق ایران و ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای، هوایی، ریلی انرژی و مخابراتی، از جمله این موارد به شمار می رود.

فاطمی امین افزود: این منطقه در بهترین موقعیت جغرافیایی قراردارد و می‌توان گفت که زیر ساخت‌های ایجاد شده در آن در تمام مناطق ویژه و آزاد بی‌ نظیر است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی با بیان این که در کمتر منطقه‌ای می‌توانید زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه و ریل عریض و نرمال را در کنار یکدیگر داشته ‌باشید، گفت: علاوه بر این، در داخل سایت منطقه هم ‌افزایی امکانات وجود دارد که بسیار دقیق ایجاد شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی سرخس منطقه آزاد سازمان اقتصادی رضوی منطقه ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از رشد 23 درصدی ارزش صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.
به گزارش  روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو افزود: ارزش صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 2.6 میلیارد دلار ثبت شد که در مقایسه با آمار سال 1401( 2.1 میلیادر دلار) حاکی از رشد قابل توجه ارزش صادرات است.
رشد تناژ صادرات
وی گفت: همچنین در سال 1402 به میزان 10 میلیون و 253 هزار و 545 تن از این منطقه اقتصادی صادرات انجام شد که نسبت به سال 1401(چهار میلیون و 106 هزار و 960 تن) نشان از رشد 149 درصدی است.
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در استان هرمزگان قرار دارد و از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • کنگره شعر توس تا نیشابور برگزار می‌شود
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • مناطق آزاد و ویژه، سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند
  • حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی