Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاهایسکانیوز از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درنشست هم اندیشی ریاست قوه قضائیه با جمعی از فرهنگیان، اندیشمندان و اساتید دانشگاه به مناسبت هفته معلم با بیان اینکه در خصوص مسائل تعلیم و تربیت از زوایای گوناگونی می توان سخن گفت عنوان کرد: استقرار عدالت و کاهش و کنترل آسیب‌ها و جرائم با رویکرد پیشگیری رشد مدار دو موضوعی است که به آموزش و پرورش و قوه قضائیه مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از رسالت‌های پیامبران استقرار عدالت بود و همه ارکان حاکمیت به‌ویژه قوه قضائیه و نظام تعلیم و تربیت در خصوص استقرار و گسترش آن نقش دارند. استقرار عدالت وابسته به نیروی انسانی است و تعلیم و تربیت این نیروهای انسانی از طریق آموزش و پرورش میسر است.

حسینی اشاره کرد: دستگاه قضایی و همه ارکان و اضلاع حاکمیت باید نگاه و حمایت ویژه از نظام تعلیم و تربیت را وجهه همت خویش کنند. عدالت بدون استقرار یک نظام تعلیم و تربیت کیفی و دارای مرتبه اول در کشور محقق نخواهد شد.

حسینی با بیان اینکه امروزه گسترش آسیب‌های اجتماعی موضوعی جدی است افزود: کنترل آسیب‌های اجتماعی از طریق نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی یا طرح نماد و با رویکرد پیشگیری رشد مدار با همکاری قوه قضاییه و آموزش و پرورش اجرایی شده است. گسترش کمی و کیفی این طرح نقش بسیار مهمی در کنترل و کاهش آسیب ها و جرائم دارد.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه پیشگیری ساختاری و اولیه راهی برای کاهش جرائم و آسیب‌ها است افزود: یکی از رسالت‌های قوه قضائیه کاهش جرائم و آسیب‌ها با رویکرد پیشگیری اولیه و ساختاری است که در این میان مهمترین نقش را نهاد تعلیم و تربیت رقم می‌زند.

وی افزود: طرح قاضی مدرسه با رویکرد حضور قضات علاقه‌مند در برخی ساعت در مدارس و افزایش توانمندی حقوقی دانش‌آموزان یکی از زمینه‌های مشترک همکاری است. ایجاد مدارس وابسته به قوه قضائیه با رویکرد عدالت محوری و توانمند سازی جامعه در بعد قانون مداری و همچنین تربیت قضات شریف می‌تواند از جمله دیگر زمینه‌های همکاری مشترک باشد.

انتهای پیام/

31 / 320 طرح قاضی مدرسه دانش‌آموز سازمان آموزش و پرورش استثنایی سید جواد حسینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح قاضی مدرسه دانش آموز سازمان آموزش و پرورش استثنایی سید جواد حسینی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش قوه قضائیه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان