Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@01:46:49 GMT

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۰۱۸

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: همه باید با روحیه بالا و با برنامه ریزی جهت انجام برنامه‌های دادگستری استان تلاش کنند و باید در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ریاست معظم قوه قضائیه به مانند گذشته تلاش جهادی کرد و روساء حوزه‌های قضایی بر انجام آن‌ها نظارت و هر ماه نتایج را گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر گروسی تاکید کرد: باید برای پیشبرد امور و به ثمر رسیدن منویات ریاست قوه قضائیه برنامه ریزی کنیم. اکنون که کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و اوضاع خاص و جدیدی را در کشور ایجاد کرده است، باید خود را با این شرایط انطباق دهیم و در خدمت گذاری به مردم کم نگذاریم، هرچند همکاران ما در شرایط بدتر هم با مجاهدت و احساس مسئولیت کار کرده اند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون برای کاهش دعاوی و شکایات برنامه موثری صورت نگرفته است، بنابراین باید آماده باشیم که با توجه به اوضاع جدید پرونده در دادگستری متورم نشو واز تمام ظرفیت‌ها با تمام قوا استفاده کنیم تا از انباشت پرونده جلوگیری نماییم.

وی ادامه داد: مردم داری و خدمت به مردم ، دادرسی الکترونیک ، فساد ستیزی ، مقاومت در برابر ناعدالتی و حفظ کرامت مردم خواسته‌های ریاست معظم قوه قضائیه هست و ما نیز بعنوان مسئولین استانی و شهرستانی باید این مهم را مورد توجه خاص قرار دهیم بخصوص باید دادرسی الکترونیک را ارتقاء بدهیم چرا که نه تنها بهترین راه رعایت فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال آن می‌تواند باشد بلکه خود راه حل کاهش مراجعات مردم به محاکم است.

گروسی با بیان اینکه جمعیت کیفری زندان‌های استان با درایت و تدبیر دادستان‌های حوزه‌های قضایی در شرایط کرونا بخوبی کاهش یافت و زندان‌های استان تحت کنترل قرار گرفت گفت: باید روسای دادگستری‌های استان هم با نظارت به محاکم، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را بیشتر مورد تاکید و استفاده قراردهند. دادسرا‌ها نیز در مراحل تحقیقات مقدماتی باید تدبیری بیاندیشند تا موجبات بازداشت متهمین فراهم نشود و به موقع تامین مناسب اخذ گردد.

وی به روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد تا توجه ویزه‌ای به سلامت همکاران داشته باشند و هرگونه خطری اعم از بهداشتی یا موارد دیگر که سلامت بهداشت و روانی همکاران قضایی و اداری را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار دهند و تدابیر جدی و ویزه‌ای در آن خصوص بیاندیشند.

این مقام قضایی با اشاره به ظرفیت بالای شورا‌های حل اختلاف برای ایجاد سازش بین مردم و فصل خصومت بین آنها، به روساء و دادستان‌های استان توصیه نمود که به مانند قبل اهتمام ویژه‌ای به شورا‌های حل اختلاف داشته باشند، چرا که شورا‌های حل اختلاف تکیه گاه مهمی برای دادگستری می‌باشد و با استفاده از ظرفیت‌های آن می‌توان بار سنگینی را از دوش محاکم و دادسرا‌ها برداشت، به همین جهت باید در ارجاع پرونده به شورا اهتمام ویزه‌ای داشت تا از این طریق بتوان ورود پرونده به دادسرا و محاکم را کاهش داد.

وی در ادامه به بیانات و تاکیدات ریاست معزز قوه قضایه مبنی بر اینکه مسئول نباید پشت میز خود راکد باشد اشاره کرد و گفت: مسئولین دادگستری استان باید در بین همکاران و مردم حاضر شوند، چرا که حضور فیزیکی مسئول در راهرو‌ها و سالن‌های دادگستری بسیار موثر است و می‌تواند او را به وضعیت خدمت رسانی همکاران، مشکلات مردم، مشکلات مربوط همچون کارچاق کن‌ها آگاه کند تا بتواند تدابیر لازم را در مورد خدمت رسانی بیشتر به مراجعان دستگاه قضاء و نیز رفع مشکلات اتخاذ نماید.

گروسی در پایان به روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی دستور داد نسبت به امر فساد حساس باشند و نیرو‌های مومن و پاکدست را شناسایی و به آن‌ها ابتکار عمل دهند تا از این طریق موفقیت بیشتری حاصل گردد. در ضمن به تولید و جهش تولید، خصوصاً در استان ما که از ظرفیت‌های بسیار بالای کشاورزی و ذخایر زیرزمینی و گردشگری دارد اهتمام ورزند و با گشاده رویی وسعه صدر در راستای حفظ کرامت مردم با آن‌ها برخورد نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زندان قوه قضاییه جرم کیفری دادستان های حوزه های قضایی روساء و دادستان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر، گفت: در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد.

به گزارش مشرق، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کشف ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

عتباتی، گفت: درپی هماهنگی‌های اطلاعاتی و فنی به‌عمل آمده دادستانی پیرانشهر با پلیس اطلاعات، تعداد ۱۷ قبضه اسلحه کلت کمری به همراه مقداری فشنگ از داخل یک خودرو کشف شد.

وی اظهار کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت و خودروی وی هم توقیف شد.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری