Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه رسانه گفت: انتشار اخبار واقعی مثبت درباره ویروس کرونا تا اندازه‌ای زهر اخبار منفی را می‌گیرد؛ بنابراین رسانه نگارها باید حواس‌شان به تعادل میان اخبار مثبت و منفی باشند.

خبرگزاری فارس- گروه رسانه:  از آنجا که یکی از رسالت های رسانه‌ها کشف حقیقت است؛ بنابراین آنها باید پیش از وقوع حادثه وارد میدان شوند و پیش بینی های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید ضیایی پرور کارشناس حوزه رسانه و مدرس دانشگاه معتقد است که رسانه ها در ایام پیش از کرونا کوتاهی هایی انجام دادند و  سکوت محض اختیار کردند؛ درحالی که می توانستند از همان ایام با تولید محتوای مناسب، آموزش و آگاهی های لازم را در مقابله با ویروس کرونا ارائه دهند.

او در مجموع نمره قابل قبولی به رسانه ها در این ایام نمی دهد؛ به ویژه رسانه های مکتوب که در ایام نوروز، تعطیل بودند و حتی پس از تعطیلات نوروزی، عملکرد قابل توجهی نداشتند.

**آقای ضیایی پرور عملکرد رسانه های داخلی در بحران کرونا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- درباره همه رسانه ها نمی توان قضاوت یکسان داشته باشیم و برای ارزیابی آنها می توانیم رسانه ها را به سه گروه صداوسیما، رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها و رسانه های اجتماعی و فضای مجازی داشته باشیم.

ابتدا به ارزیابی گروه اول یعنی رسانه های دیداری و شنیداری یا صداوسیما می پردازیم. متأسفانه نمره این گروه از رسانه ها در آغاز بحران کرونا منفی است؛ زیرا حداقل یک ماه قبل از اینکه بطور رسمی اعلام شود که کرونا وارد ایران شده است، اخبار پراکنده ای در فضای مجازی و رسانه های دیگر منتشر شده بود که شهری و بیمارستانی درگیر کرونا شده است، اما با این وجود صداوسیما سکوت محض کرد و البته شاهد سکوت رسانه های دولتی هم بودیم که خبری از این بیماری را اعلام نکردند و حتی شنیده می شد که با خبرنگار و رسانه ای که خبر از شیوع این ویروس شده بود، برخورد لازم صورت گرفته است.

کشف حقیقت، رسالت رسانه هاست

معتقدم که در همه دنیا وظیفه رسانه کشف حقیقت است، یعنی رسانه تریبون صرف دولت و حکومت نیست؛ بلکه او باید خود به میان مردم برود، صداوسیمایی که مدعی مردمی بودن است، باید در آن مقطع به میان مردم می رفت و گزارش هایی را از بیمارستان ها و شهرهایی که درگیر این ویروس بودند، تهیه و حتی در ادامه با مسئولان مربوطه موضوع را مطرح و مستنداتی را ارائه می کرد.

بخش دیگری که سبب می شود تا نمره مردودی را به صداوسیما بدهیم، نحوه آگاهی رسانی، پیشگیری و اطلاع رسانی به مردم است. ویروس کرونا حداقل یک ماه و نیم پیش از آنکه وارد ایران شود، خبر شیوعش در چین بود و ما مرتب اخباری در این حوزه را شاهد بودیم.

 

صداوسیما باید پیش از ورود این ویروس به ایران باید برنامه سازی و تولید محتوای خود را آغاز می کرد، یعنی مصاحبه های مختلفی را در این حوزه تهیه می کرد و با تولید محتوای مناسب آموزش های لازم را به مردم ارائه می داد که در صورت شیوع این ویروس در کشور، چگونه با آن مقابله کنند و از ابتلا به آن در امان بمانند.

متأسفانه صداوسیما تا زمانی که رسما شیوع ویروس کرونا بطور رسمی اعلام نشده بود، سکوت اختیار کرد و همین سکوت می تواند یکی از ضعف های این رسانه ملی به شمار رود.

از 30 بهمن ماه تا 3 اسفندماه، خبر فوت دو شهروند قمی را اعلام کردند که در این مدت سه روز که آن را سه روز طلایی می دانم، صداوسیما سکوت اختیار کرد؛ درحالی که مردم در آن سه روز در اضطراب به سر می بردند و تشنه اطلاعات درباره کرونا بودند.

صداوسیما میدان را به رسانه های معاند باخت

صداوسیما در این مقطع میدان را به رسانه های ماهواره ای و فضای مجازی باخت در حالی که می توانست در این سه روز طلایی اعتماد آفرینی کنند و حداقل اخبار مربوط به ویروس کرونا را منعکس کند. البته مشخص نیست که با چه توجیهی این اتفاق افتاد و صداوسیما خبر اول مردم و جامعه را دریغ و سانسور کردند.

البته صداوسیما از سوم اسفند تا کنون نمره نسبتا متوسطی می گیرد؛ چراکه وارد میدان شد و دقیقا نقش یک رسانه دولتی را ایفا کرد؛ یعنی هر آنچه که دولت و حاکمیت می گفت، او هم می گفت درحالی که معتقدم صداوسیما باید در حوزه فرهنگسازی درباره پیشگیری از کرونا بسیار قوی تر از گذشته ظاهر می شد.

** عملکرد رسانه های مکتوب و رسمی همچون خبرگزاری در ایام شیوع ویروس کرونا چگونه بود؟

- در مورد رسانه های مکتوب باید گفت که عمدتا بخش عمده ای از آنها در زمانی که با ویروس کرونا درگیر بودیم، در تعطیلات به سر می بردند که منظورم ایام تعطیلات نوروزی 15 روزه بود که پس از تعطیلات نوروزی هم نزدیک به یک هفته از سوی دولت رسما تعطیل شدند. بعد از تعطیلات هم به دلیل تیراژ اندک چندان فعال نبودند تا بتواند اطلاع رسانی مناسبی داشته باشند.

ضریب نفوذ رسانه‌های مکتوب اندک است

البته رسانه های مکتوب در اسفندماه سال گذشته تا حدودی توانستند عملکرد مؤثری داشته باشند، اما ضریب نفوذ رسانه های مکتوب در ایران چندان نیست تا بتوانند اثرگذار باشند.

صداوسیما باید پیش از ورود ویروس کرونا به ایران برنامه سازی و تولید محتوای خود را آغاز می کرد، یعنی مصاحبه های مختلفی را در این حوزه تهیه می کرد و با تولید محتوای مناسب آموزش های لازم را به مردم ارائه می داد که در صورت شیوع این ویروس در کشور، چگونه با آن مقابله کنند و از ابتلا به آن در امان بمانند.

اما دو اتفاق جالب در بخش رسانه های اجتماعی و رسانه های بیگانه همچون تلویزیون های ماهواره شاهد بودیم؛ اول آنکه برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، رسانه های بیگانه یعنی تلویزیون های ماهواره دقیقا حرفی را درباره کرونا می زدند که تلویزیون جمهوری اسلامی و رسانه های رسمی کشور همان حرف را بیان می کرد. 

برای مثال آنها می گفتند که در خانه بمانید و دقیقا رسانه های ما هم توصیه می کردند که مردم در خانه بمانند و به همین طریق آگاهی رسانی می کردند.

در بخش فرهنگسازی و اطلاع رسانی عمومی رسانه های خارجی دقیقا مشابه رسانه های داخلی عمل کردند و ترس و وحشت را در دل مردم ایجاد کردند که البته کار درستی بود و مردم باید از شرایط هراس می داشتند تا از خانه های بیرون نیایند و بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

موضوع کرونا می توانست فرصتی باشد تا مرجعیت خبری تا حدی برگردد و تقویت شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. البته یک درصد مجبور شدند به سمت رسانه ها بیایند اما بعد از گذشت زمان و سکوت رسانه ها دوباره این مرجعیت از میان رفت. ما کماکان در مرجعیت رسانه ای دچار بحران هستیم.

 

برای مثال امروز به مردم گفته شده شرایط تا حدودی عادی شده است و شاهد جمعیت بسیاری از مردم در خیابان های شهر هستیم. باید مقداری مردم را ترساند که البته رسانه ها با پخش مستندات توانستند واقعیت ها را به مردم بگویند تا آنها بترسند.

همچنین اگر به صرف صداوسیما و رسانه های داخلی بود، آنقدری این بیماری در کشور کنترل نمی شد؛ چراکه رسانه های خارجی و تلویزیون های ماهواره هم در این موضوع با جمهوری اسلامی هم عقیده بودند.

** عملکرد گروه سوم یعنی رسانه های اجتماعی و فضای مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا را چگونه ارزیابی می کنید؟

- معتقدم با توجه به فیتلربودن شبکه های اجتماعی، شاهد اخبار فیک، دروغ، شایعات، جعلیات بودیم و این موضوع هم متخصص ایام نیست و همیشه شاهد این روال هستیم.

همچنین دوسال پیش در بهبوحه انتخابات و دیگر رویدادهای مهم همیشه در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، اخبار فیک، دروغ و شایعه بسیار به چشم می خورد و علتش این است که تولیدکنندگان محتوا هویت مشخصی ندارند و حرفه ای نیستند، یعنی قواعد حرفه ای انتشار خبر را به درستی نمی دانند و دریافت کنندگان اخبار هم سواد رسانه ای بالایی ندارند که بتوانند اخبار درست را از نادرست تشخیص دهند؛ در نتیجه این فضا نسبت به دو بخش اول فضای پرخبرتر و پراطلاعات تر از لحاظ اخبار فیک و دروغ بود، اما در عین حال بخش زیادی از تولید محتوا را برعهده داشتند و با تهیه و انتشار کلیپ ها، محتوا و اطلاعات به افزایش دانش مردم در حیطه کرونا کمک کردند.

 

اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، در مجموع نمره قبولی چندانی به عملکرد رسانه ها در این حوزه نمی دهم و حتی می توانم بگویم که به صورت ناپلوئونی قبول می شوند و با ارفاق نمره قبولی دریافت می کنند.

**رسانه های داخلی تا چه اندازه توانسته اند در موضوع آگاهی دهی درباره ویروس کرونا و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری به ستاد بحران کرونا و وزارت بهداشت کمک کنند؟

- قطعا کمک کنده خواهد بود و البته ستاد مقابله با کرونا متشکل از تیمی است که به نسبت روابط عمومی ها و ستادهای اطلاع رسانی دستگاه های دیگر متمرکزتر و بهتر عمل کرده اند که هم می توان از نظر تولیدات محتوایی عنوان کرد و هم از نظر روند اطلاع رسانی.

ستاد مقابله با کرونا بهتر از این می‌توانست عمل کند

البته ستاد می توانست بهتر از این عمل کند و با عملکرد بهتر شاهد قربانیان کمتر از این تعداد ناشی از ابتلا به کرونا بودیم. معتقدم رسانه ها در این بخش و در کنترل کرونا پایه کار بودند، اما آن مرجعیت رسانه ای که فکر کنیم مردم از همه رسانه های داخلی ضرورتا خط و اطلاعات می گیرند، این را شاهد نبودیم و بسیاری از مردم اطلاعات خود را از رسانه های غیررسمی و بیگانه، فضای مجازی می گرفتند؛ بنابراین نمی توان گفت رسانه ها بسیار و حتی 100 درصد موفق بوده باشند.

*برخی ها معتقدند اخبار مربوط به کرونا از جمله اخبار تلخ هستند، آیا به نظر شما این جمله درست  است؟ و در چنین شرایطی ارائه واقعیت ولو تلخ بهتر است یا توجه به اخبار امیدآفرین؟

- این موضوع مبنی بر اینکه اخبار مربوط به کرونا، تلخ است، 100 درصد تلخ است؛ چراکه مرگ بالاترین درجه درگیری را در ارزش های خبری دارد و در همه رسانه های دنیا اخبار مرگ بالاترین درجه برخورد را دارد.

 یکی دیگر از وظایف و رسالت رسانه ها ایجاد تعادل در انتشار اخبار منفی و مثبت مربوط به کرونا است، یعنی در کنار خبرهای واقعی از مبتلاشدگان و قربانیان کرونا، به انتشار اخبار مثبت بپردازند و جنبه های مثبت ماجرا را سانسور نکنند.

 

البته اعلام تعداد قربانیان کرونا، خبر بد و تلخ است و  بدترین خبری است که رسانه ها می توانند ارائه کنند؛ البته اصطلاحی از قدیم الایام در فضای رسانه ای برای خبرنگارها مطرح بوده که خبر بد، خبر خوب است، یعنی اخبار خوب به ندرت از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار می گیرند و بیشتر آنها به دنبال اخباری همچون قتل، تجاوز، مرگ، سرقت، جنگ، قطعی، سیل و زلزله باشند؛ درعین حال نباید از یاد ببریم که رسانه نگارها هم انسان هستند و آنها و خانواده های شان هم درگیر این بحران هستند، اما این موضوع مبنی بر اینکه آیا می توانیم در این بحران خبر خوب هم به مردم ارائه کنیم، قطعا همینطور است، یعنی ما می توانیم خبرهای امیدبخش را از دل خبرهای بد مربوط به کرونا به مردم ارائه کنیم.

ضرورت تعادل در انتشار اخبار مثبت و منفی

همچنین یکی دیگر از وظایف و رسالت رسانه ها ایجاد تعادل در انتشار اخبار منفی و مثبت مربوط به کرونا است، یعنی در کنار خبرهای واقعی از مبتلاشدگان و قربانیان کرونا، به انتشار اخبار مثبت بپردازند و جنبه های مثبت ماجرا را سانسور نکنند.

برای مثال اگر در کشوری نزدیک به 100 گروه تحقیقاتی و پزشکی روی واکسن کرونا کار می کنند، این موضوع باید برای مردم تبیین شود، البته یادمان باشد گاهی خبر امیدبخش از جنس شبه خبر و شبه علم نباشد. خبر واقعی خوب باید در کنار خبرهای منفی ارائه شود. برای مثال انتشار اخباری درباره تعداد بهبودیافتگان کرونا تا اندازه زهر اخبار قربانیان کرونا را می گیرد.

** به نظر شما حجم بالای اخبار و رویدادهای منفی تا چه میزان بر جامعه و حتی نسل های بعدی اثرگذار است؟

- زمانی که حجم اخبار منفی از بخشی بالاتر می رود، بر ذهن و روان مردم تأثیرمی گذارد؛ بنده به غیر از دو هفته اول شیوع ویروس کرونا سعی کردم خودم را در معرض اخبار کرونا قرار ندهم و حتی خبر ساعت 14 صداوسیما را که همیشه برایم مرجع بود، تماشا نکنم.

همیشه خود را از سایت هایی که دائما به انتشار اخبار مربوط به کرونا می پردازند، دور نگهداشتم و به دنبال اخبار مثبت از تحقیقات و آمارکلی بودم. این موضوع که همیشه و دائما خود را معرض اخبار منفی قرار دهیم، ذهن مان دچار آسیب می شود.

در حادثه سال 95 پلاسکو، صداوسیما 9 روز آنتن زنده خود را به محل حادثه برد و همین موضوع سبب پریشان شدن ذهن جامعه شد. این یک اشتباه استراتژیک است که همه ظرفیت رسانه را در اختیار یک رویداد منفی قرار دهیم و سعی کنیم با بمباران خبر و اطلاعات مخاطب را سیراب کنیم.

صداوسیما برای خانه نشینی مردم هیچ برنامه سرگرمی کننده نداشت و برنامه هایش برای ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان بود که از شش ماه قبل برنامه ریزی شده بود، اما برای کرونا هیچ کار ویژه نکرده بود.

 

در زمانی که صداوسیما باید به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بپردازد، سکوت می کند و بعد از مدتی هم بمباران خبری اش آغاز می شود. این تعادل رسانه ای را باید شاهد باشیم و رسانه ها همیشه قائل به رعایت تعادل باشند و در کنار آن هم مخاطبان به این موضوع توجه کنند که همیشه در معرض اخبار منفی قرار نگیرند، یعنی مخاطب به واسطه دانش رسانه ای باید خود را در معرض خبرهای منفی قرار ندهد؛ چراکه این امر می تواند بر آینده افراد تأثیر بگذارد. زمانی که فرد از آینده نا امید شود و چشم انداز مثبتی در آینده برا ی خود متصور نباشد، این موضوع بر فعالیت امروزش تأثیر می گذارد.

**آیا در بحران کرونا رسانه های داخلی توانسته اند به عنوان مرجع اخبار و اطلاعات قرار بگیرند؟

- خیر؛ فکر نمی کنم این موضوع محقق شده باشد، ما مرجعیت رسانه ای مان را سال  هاست که از دست داده ایم. در ماجرای سرنگونی هواپیمای اوکرانی در تهران، این مرجعیت خبری ضربه بسیاری دید و تقریبا بخش زیادی از مردم فهمیدند که رسانه های داخلی خبرهای واقعی و درست را نمی گویند و به نوعی هرچه دولت می گویند، رسانه ها آن را تکرار می کنند و در نهایت اینکه رسانه مستقل نیست.

موضوع کرونا فرصتی برای بازگشت مرجعیت خبری رسانه های داخلی بود

موضوع کرونا می توانست فرصتی باشد تا مرجعیت خبری تا حدی برگردد و تقویت شود که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. البته یک درصد مجبور شدند به سمت رسانه ها بیایند اما بعد از گذشت زمان و سکوت رسانه ها دوباره این مرجعیت از میان رفت. ما کماکان در مرجعیت رسانه ای دچار بحران هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه فضای مجازی صداوسیما رسانه های اجتماعی رسانه های اجتماعی شیوع ویروس کرونا مرجعیت رسانه ای رسانه های داخلی رسانه های مکتوب قربانیان کرونا اخبار مربوط مربوط به کرونا مردم ارائه تولید محتوای انتشار اخبار مرجعیت خبری بحران کرونا اطلاع رسانی رسانه ها رسانه ها رسانه ها فضای مجازی اخبار منفی اخبار مثبت رسانه ها منفی قرار برای مثال سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخاطب میلیونی تلوبیون

  در این راستا تلوبیون در آماری که منتشر کرده میزان بازدید هر برنامه و سریال ویژه این ایام را در شبکه‌های مختلف سیما نشان می‌‎دهد. در ادامه با انعکاس گفت‌وگوی رئیس سازمان صداوسیما، نگاهی به آمار بازدیدکنندگان برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی و نوروزی در تلوبیون داشتیم. 
   
برنامه‌های نوروز و رمضان؛ مصداق قضاوت مخاطبان
به تازگی پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: فکر می‌کنم برنامه‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان ما، مصداق و شاخص خوبی برای قضاوت مخاطبان باشد.رئیس سازمان صداوسیما چندی پیش هم از استقبال ۸۰ میلیونی مخاطبان از برنامه‌های تلویزیونی سال نو خبر داده و گفته بود: یکی از برنامه‌های نوروزی سیما در یکی از شبکه‌های اجتماعی ۸۰ میلیون بازدید داشت.وی درباره انتقادهای وارده از سوی مخاطبان نسبت به تولیدات تلویزیونی و ضرورت توجه به نیازها و ذائقه آنها در این تولیدات، از نگاه ویژه سازمان صداوسیما به مطالبات مخاطبان در سند تحول رسانه‌ملی خبر داد.اجرای سند تحول به دنبال این است که در عین توجه به نیاز و ذائقه مخاطب، ارتقای فرهنگ جامعه را نیز مورد توجه خود داشته باشد.جبلی در این باره که سازمان صداوسیما برای جذب مخاطبان بیشتر چه برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد، گفت: اجرای سند تحول به دنبال این است که در عین توجه به نیاز و ذائقه مخاطب، ارتقای فرهنگ جامعه را نیز مورد توجه خود داشته باشد.
وی گفت: از دیگر موارد سند تحول رسانه‌ملی، ایفای نقش‌های مورد تاکید رهبری برای رسانه‌ملی از جمله «آسایشگاه چشم و روح برای بهره‌مندی از زیبایی‌ها»، «قرارگاه پراکندن امید و نشاط در جامعه» و «آوردگاه مبارزه با امواج تحریف و فتنه‌گری» است. این موارد به همراه دیگر جایگاه‌ها طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سند تحول برای صداوسیما درنظر گرفته شده است.رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: صداوسیما در سند تحول تلاش می‌کند همه این نقش‌ها را ایفا کند که یکی توجه به ذائقه و نیاز مخاطب است، بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب جلسه کارشناسی در حوزه برنامه ریزی صداوسیما تشکیل شد و شورای معاونان به طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.همچنین جبلی چندی پیش در فضای مجازی مطرح کرده بود: «تحقق تحول در رسانه‌ملی کابوسی است که قدرت‌پرستان و جایزه‌بگیرهای رسانه‌ای‌شان را سراسیمه کرده است. عصبانیت‌شان از موفقیت‌های اخیر رسانه‌ملی در نوروز و رمضان قابل درک است.»
در حقیقت برخی بدون استناد بر آمار رسمی سعی دارند بیان کنند برنامه‌های رسانه‌ملی در این ایام دیده نشده است در حالی که رشد ۱۱‌درصدی مخاطبان رسانه‌ملی تا پایان زمستان۱۴۰۲ و رشد حدود ۱۵‌درصدی مخاطبان صداوسیما در دو هفته اول بهار ۱۴۰۳ موضوعی است که در دیدار رئیس صداوسیما با جمعی از هنرمندان مطرح شد.همچنین بر‌اساس نظر‌سنجی مرکز تحقیقات صداوسیما ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار در مقایسه با سال گذشته ۱۴‌درصد رشد مخاطب داشته است.از سوی دیگر طبق موضوعاین گزارش، آمار بازدیدکنندگان تلوبیون مدام در حال افزایش و تغییر است اما طبق آماری که ما تا‌کنون به دست آورده‌ایم برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی و نوروزی در این پلتفرم با استقبال خوبی مواجه شدند.  «زندگی پس از زندگی» و «محفل» جزو پربازدیدترین برنامه‌های این ایام در تلوبیون بودند. در تلویزیون نیز این دو برنامه پربیننده‌ترین بودند. 
   
به وقت افطار

برنامه زندگی پس از زندگی با اجرای عباس موزون ویژه افطار شبکه چهار سیما با سه میلیون و ۱۵ هزار بازدید پرمخاطب‌ترین برنامه تلوبیون در این ایام شناخته شده است. البته برنامه محفل هم در رده دوم پربازدیدترین برنامه است. این برنامه از شبکه سه سیما ‌دو میلیون و ۴۳۷ هزار بازدید داشته است و در صفحه شبکه قرآن تلوبیون هم ۵۹۸ هزار نفر از این برنامه بازدید‌کردند.  برنامه پناه از شبکه دو با ۳۴۷ هزار بازدید، برنامه هلال از شبکه یک با ۱۷۲ هزار بازدید، برنامه آن در شبکه نسیم با ۱۹ هزار بازدید، برنامه ماه‌ماه از شبکه سلامت با ۹۰۰۰ بازدید و برنامه افطار عزیز با ۸هزار بازدید در تلوبیون شبکه قرآن، در رده‌های بعدی میان‌برنامه‌‍‌های افطار قرار دارند. 
 
تماشای قصه‌های بهاری رمضان

سریال‌هایی که در اسفند ۱۴۰۲ با آغاز ماه رمضان روی آنتن رفتند،زیرخاکی ازشبکه یک، هفت سراژدها ازشبکه سه و رستگاری از شبکه دو بودند. آمار بازدیدکنندگان تلوبیون نشان می‌دهد که هفت سر اژدها با دو میلیون و ۷۱۰ بازدید، زیرخاکی با دو میلیون و ۲۴۱هزارورستگاری با یک میلیون و ۱۱۲هزاربازدید به ترتیب پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلوبیون در این ایام بودند. 
   
تحویل سال با تلوبیون

در میان‌برنامه‌های تحویل سال که در نوروز۱۴۰۳روی آنتن رفتند، برنامه سال نوازشبکه سه با اجرای حامد سلطانی و یوسف تیموری یک میلیون و ۶۴۰ هزار بازدید در تلوبیون داشته است. برنامه شب عیدی در شبکه دو سیما با اجرای وحید رونقی، المیرا شریفی‌مقدم و مجید یحیایی ۳۶۷ هزار بازدید در این سکو داشته است. ایران دوست‌داشتنی که از ۲۹ آذر به‌همراه ویژه تحویل سال و بعد از افطار پخش شد، ۲۴۹ هزاربازدید داشت. ویژه‌برنامه بهارجان درشبکه تهران نیز ۹۵‌هزاربازدید در تلوبیون داشته است. 
   
سحرگاه روی خط

جالب است در میان‌برنامه‌های سحرگاهی، برنامه باسابقه سرسفره خدا ازشبکه پویا با ۳۲۶هزار بازدید درصدر است. درادامه سدره(ویژه افطاروسحر شبکه تهران/تفکیک نشده)با۲۴۸هزار بازدید؛ ماه من با اجرای نجم‌الدین شریعتی از شبکه سه با ۱۲۸‌هزار بازدید؛ سحرنشینی با اجرای راحله امینیان با ۵۰‌هزار بازدید؛ ماه خدا با اجرای حسن سلطانی ازشبکه یک با ۴۴‌هزار بازدید؛ وقت سحر با اجرای حامد عسگری از شبکه افق با ۳۶‌هزار بازدید؛چهارگاه از شبکه چهار با ۳۵‌هزار بازدید و...قرار دارند.

دیگر خبرها

  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • مخاطب میلیونی تلوبیون
  • تأثیر تحولات اجتماعی بر هنر انقلاب
  • تاثیر موسیقی بر سلامت مغز و روان
  • موسیقی در کاهش استرس و افزایش سلامت روان تاثیر دارد؟
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس