Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:08:00 GMT

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در حال شناسایی هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۷۲۵

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در حال شناسایی هستند

ایسنا/قزوین معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: کسب‌وکارهای خرد بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند؛ البته این موضوع توسط کمیته‌ای که در استانداری تشکیل شده در حال بررسی است و مشاغل متضرر شده در حال شناسایی هستند.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همیشه مردم ایران در تمامی مراحل انقلاب پای کار بودند و امید می‌رود در مواسات و جهش تولید نیز پای کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مواسات و جهش تولید اهمیت بسیاری دارند چون در شرایط کنونی اقتصاد معیشت مردم تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است که مواسات و جهش تولید می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اگر مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه به نحوی باشد که از دغدغه مسئولین در خصوص معیشت مردم بکاهد قطعاً مسئولین با فراغ بال بیشتر موضوع تولید را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته حکایت از این دارد که خوشبختانه همه وارد صحنه شدند و اتحاد خوبی شکل گرفته است و این دغدغه و نگرانی رهبر انقلاب، مسئولین کشور و استان را به حداقل می‌رساند.

حبیبی بیان کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب حل مسائل اقتصادی را دنبال کنیم، بخش اعظمی از کسانی که در این واحدهای تولیدی باید فعالیت کنند را افرادی تشکیل می‌دهند که از کرونا آسیب دیده‌اند، رزمایش مواسات می‌تواند دغدغه و نگرانی این افراد را بکاهد و کارگران عزیز با قدرت هرچه تمام‌تر در صحنه جهش تولید فعالیت داشته باشند.

وی اشاره کرد: کسب و کارهای خرد بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند چون افرادی بودند که درآمد آنان بیشتر به ایام نوروز و خریدهای نوروزی مردم وابسته بود؛ البته این موضوع توسط کمیته‌ای که در استانداری قزوین تشکیل شده در حال بررسی است و مشاغل متضرر شده در حال شناسایی هستند. بر اساس آن جمع‌بندی صورت گرفته این افراد از طریق بسته حمایتی مشخص شده توسط دولت از قبیل استمهال وام مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: در حال حاضر اوج مشکلات کسب وکارهای خرد است و با توجه به قرارگیری در ماه رمضان نیز در شرایط ویژه قرار داریم و تا رفع مشکلات صاحبان این مشاغل و تا زمانی که هیچ نیازمندی در جامعه نداشته باشیم قرارگاه مواسات به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حبیبی یادآور شد: برای مواسات از همه جریان‌ها، گروه‌ها و بخش‌ها به خصوص مردم، خیرین، بازاریان و کارمندان وارد صحنه شدند و کمک‌های خود را انجام دادند ولی ادامه این روند نیازمند ساماندهی دقیق‌تر است تا در یک مسیر جامع و کامل گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس سال جهش تولید رزمایش کمک به نیازمندان مواسات و همدلی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین شده در حال جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه