Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر خیرخواه گفت: بهترین راه مقابله با کرونا برای کلیه افراد به خصوص مبتلایان به آسم تقویت سیستم ایمنی و رعایت بهداشتی است و افراد مبتلا به آسم باید اطمینان حاصل کنند که خواب شبانه با کیفیتی دارند.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: بهترین راه مقابله با کرونا برای کلیه افراد به خصوص مبتلایان به آسم تقویت سیستم ایمنی و رعایت بهداشتی است و افراد مبتلا به آسم باید اطمینان حاصل کنند که خواب شبانه با کیفیتی دارند، دست‌هایشان را مرتب شستشو دهند و از دست زدن به صورتشان در محیط‌های خارجی بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به روز آسم، ابراز کرد: آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می دهد که علائم و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و برخی افراد مبتلا به آسم سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را تقریباً هر روز دارند و برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.
 
وی اظهار کرد: گرده های گل و گیاه، عوامل حساسیت زای حیوانات ( پر، مو یا پوست)، قارچ ها و کپک، هیره (مایت) موجود در گرد و خاک خانه ها، سوسک و انواع حشرات، دود سیگار و سایر مواد دخانی (قلیان، پیپ و ...)، بوهای تند (نظیر بوی عطر و ادوکلن)، آلاینده های شیمیایی نظیر شوینده ها و حشره کش ها، تغییرات هیجانی شدید (گریه کردن، خندیدن شدید، استرس)، عفونت های ویروسی (سرماخوردگی، آنفلوانزا و ...)، داروهایی مانند آسپرین و برخی مُسکن ها، مواد افزودنی در غذاها و آلرژی های غذایی به ویژه در کودکان، از مهم ترین عوامل محیطی که سبب بروز یا بدتر شدن آسم هستند.

خیرخواه مهمترین علامت آسم را سرفه قلمداد کرد و افزود: سرفه بیماران مبتلا به آسم اغلب در شب و اوایل صبح بدتر می شود، البته شدت و میزان علایم نیز در حالت‌های مختلف بیماری و در حمله آسم متفاوت است همچنین ممکن است در بعضی از افراد، بیماری آسم همزمان با سایر اختلالات آلرژیک نظیر آلرژی بینی (عطسه مکرر، خارش، گرفتگی و آبریزش بینی) و یا اگزما (ضایعات پوستی خارش دار) دیده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: وقتی شدت علایم آسم از حد معمول بیشتر شود به آن، حمله آسم اطلاق می‌شود که حملات آسم شدت‌های متفاوتی دارند، بعضی از آنها می‌توانند آن قدر شدید باشند که سبب مرگ شوند.

وی در خصوص علایم حمله آسم، ابراز کرد: تنگی نفس شدید، تنفس سریع، عرق سرد، خس خس پیشرونده، استفاده از عضلات فرعی تنفس به صورت داخل کشیده شدن پوست قفسه سینه و عضلات بین دنده ای، ناتوانی در بیان حتی یک جمله، اُفت سطح هوشیاری از علایم حمله آسم می باشند.

خیرخواه در خاتمه ضمن توصیه به مردم، تاکید کرد: باید از نگهداری حیوانات خانگی در محیط داخل منزل، مصرف دخانیات و یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار سایر افراد خودداری شود، در فصل‌های گرده افشانی با بستن درب و پنجره‌ها می‌توان از نفوذ گرده‌ها به اتاق جلوگیری کرد، بعضی از بیماران مبتلا به آسم به بوهای تند مثل بوی رنگ و اسپری مو، عطر و ادکلن، سفید کننده‌ها، جوهر نمک و ...واکنش نشان می‌دهند پس باید از عوامل محرک اجتناب کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبتلایان به آسم روز آسم آسم کرونا مبتلا به آسم تنگی نفس حمله آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم

آزیتا حکمت دوست، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، با ذکر این مطلب که سیستم ایمنی بدن، ما را در مقابل عوامل بیماری‌زایی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها، محافظت می‌کند، افزود: در صورت رعایت یک رژیم غذایی متعادل که شامل همه گروه‌های مواد غذایی باشد، (البته همراه با خواب کافی، نبود استرس‌های طولانی مدت و تحرک کافی) سیستم ایمنی بدن می‌تواند بخوبی وظایف خود را انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز، وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، نیازمند دریافت مکمل‌ها هستیم، گفت: اکثر مواد غذایی مورد نیاز بدن، از طریق تغذیه روزانه تأمین می‌شود، حتی ویتامین D نیز با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید، توسط بدن تولید می‌شود. با این همه در بعضی از موارد استفاده از مکمل‌ها به افراد توصیه می‌شود. برای مثال، فردی که نمی‌تواند به مقدار کافی نور خورشید دریافت کند، مادر بارداری که کمبود آهن دارد، یا مادری که قصد بارداری دارد، که نیاز به مصرف قرص اسید فولیک دارد.

حکمت دوست به توصیف یک بشقاب غذای سالم و متعادل پرداخت و گفت: در یک بشقاب غذایی سالم، باید از ۶ تا ۱۰ واحد گروه غلات استفاده شود. (هر واحد غلات، ۳۰ گرم است) همچنین توصیه می‌شود که نصف غلات مورد استفاده، حتماً سبوس دار باشد. (برای مثال، جو کامل، گندم کامل، گندم با سبوس و برنج قهوه‌ای)

وی ادامه داد: یک چهارم دیگر از بشقاب غذای سالم، متشکل از سبزیجات متنوع است، سبزیجات زرد رنگ سرشار از بتاکاروتن و سبزیجات سبز رنگ سرشار از فولات‌ها هستند.

حکمت دوست افزود: گروه بعدی روغن‌ها هستند. روغن زیتون، روغن کلزا و روغن کانولا، از منابع غنی امگا ۳ هستند که می‌تواند در پیشگیری از التهاب در بدن، نقش مؤثری داشته باشند. امگا ۳ همچنین در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. این روغن‌ها از منابع سرشار از ویتامین E نیز هستند، که یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز سیستم ایمنی بدن است.

وی ادامه داد: گروه بعدی بشقاب غذایی سالم، لبنیات و گروه‌های پروتئینی هستند، مانند شیر و انواع دیگر لبنیات، و همچنین شامل انواع گروه‌های پروتئین حیوانی (انواع گوشت‌ها، تخم مرغ) می‌شوند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: آنزیم لاکتاز، مسئول تجزبه قند شیر (لاکتوز) است که در بعضی افراد این آنزیم از ۲ سالگی سن فرد، از بین می‌رود و فرد در صورت مصرف شیر، دچار نفخ و دل پیچه می‌شود. بعضی دیگر از افراد نیز به شیر گاو آلرژی دارند.

وی به افرادی که نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند، توصیه کرد: که زیر نظر پزشک، مکمل کلسیم مصرف کنند.

حکمت دوست یادآور شد: اگر می‌خواهید سیستم ایمنی سالمی داشته باشید، اول از همه باید بشقاب غذایی سالم را فراموش نکنید، وی ادامه داد: سیستم ایمنی بدن ما به ویتامین C (که در میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شود)، ویتامین‌های گروه B (موجود در غلات پروتئینی)، پروتئین (موجود در انواع گوشت مرغ، ماهی و لبنیات) و همچنین روی و سلنیوم (موجود در آجیل‌ها) نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات