Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@19:43:59 GMT

معرفی کامل دارو فلورازپام (خواب آور)

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۹۳۷

معرفی کامل دارو فلورازپام (خواب آور)

خبرگزاری میزان- دارو فلورازپام یک خواب آور است که با تأثیر بر روی مغز، مشکلات مربوط به خواب را حل می‌کند. تاریخ انتشار: 11:30 - 16 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۲۳۸۶

خبرگزاری میزان - دارو فلورازپام برای کند کردن فعالیت مغز و رفع مشکل بی خوابی استفاده می‌شود.

نحوه استفاده:

میزان مصرف برای بزرگسالان، که برای خانم‌ها ۱۵ میلی گرم و برای آقایان از ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم است و میزان مصرفی برای سالمندان ۱۵ میلی گرم است که قبل از خواب مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتیاط ها: مدت زمان مصرف این دارو ۱ یا ۲ هفته است. دارو را قبل از خواب، همراه یا بدون غذا مصرف کنید. اگر از دارو‌هایی نظیر دارو‌های افسردگی، شل کننده‌های عضلانی، کدئین، هیدروکودون، فنتانیل، هیدرومفون، متادون، سایمتیدین، مورفین و ترامادول استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر این دارو را برای مدت طولانی استفاده می‌کنید، ممکن است موجب اعتیاد شود. برای عدم اعتیاد، حتما زیر نظر پزشک مصرف کنید. اگر دچار سرگیجه، خواب آلودگی و تنفس سخت شدید، نشانه حساسیت شما به دارو است. بعد از بروز علائم به پزشک مراجعه کنید. در حین مصرف، الکل ننوشید. الکل عوارض جانبی دارو را افزایش می‌دهد.
فلورازپام دیر تاثیر می‌گذارد و تاثیرش هم دیر از بین می‌رود. یک یا دو شب بعد از شروع مصرف، دارو تاثیر خود را نشان می‌دهد و بعد از قطع مصرف تا دو یا سه شب، هنوز هم تاثیر دارد. اگر بعد از ۷ تا ۱۰ روز احساس بهبود نکردید، به پزشک خود مراجعه کنید. اگر مصرف دارو را به طور ناگهانی قطع کنید، دچار علائم ترک خواهید شد. این علائم عبارتند از: اختلال در خواب، تشنج، لرزش، گرفتگی معده، تعریق و استفراغ. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، برای مصرف فلورازپام با پزشک خود مشورت کنید. مصرف این دارو در دوره بارداری می‌تواند موجب نقص عضو یا آسیب دیدن نوزاد می‌شود. در صورتی که در حال شیردهی هستید، فلورازپام به شیر مادر و سپس به نوزاد منتقل می‌شود. در خصوص مصرف فلوراپام در هنگام شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. اگر جراحی‌هایی نظیر جراحی دندان دارید و از این دارو هم مصرف میکنید، دندان پزشک یا جراح خود را از مصرف فلورازپام آگاه سازید. اگر از دارو‌ها و مکمل‌های گیاهی مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است تداخل دارویی ایجاد شود. محصولات تنباکو، اثر دارو را کاهش می‌دهد. اگر در حال استعمال سیگار هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. بعد از مصرف دارو، رانندگی نکنید و از کار با ماشین آلات بپرهیزید. این دارو موجب خواب آلودگی و عدم هوشیاری شود. امکان عدم مصرف و به خواب رفتن بسیار کم است، چون این دارو به خوابیدن شما کمک می‌کند. هرگز دو دوز را با هم مصرف نکنید. ملاقات‌های خود را با پزشک، مرتبا حفظ کنید. داروی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. این دارو می‌تواند کشنده باشد. مصرف دارو ممکن است موجب راه رفتن، انجام فعالیت در خواب و عدم یاد آوری آن‌ها بعد از بیدار شدن شود. از انجام دادن کار‌هایی که به تمرکز و هوشیاری نیاز دارند (مانند تهیه غذا، برقراری تماس‌های مهم و رابطه جنسی)، بپرهیزید. این دارو برای کودکان زیر ۱۵ سال توصیه نمی‌شود. اگر تا به حال سابقه خودکشی یا افکار خودکشی داشته اید، در خصوص مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. علائم مصرف بیش از حد عبارتند از: خواب آلودگی، گیجی و عدم هوشیاری. اگر این علائم را مشاهده کردید، هر چه سریع‌تر به اورژانس مراجعه کنید. محل نگه داری:

به دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی و در ظرفی در بسته‌ای نگه داری شود که در آن محکم بسته شود. دارو در دمای اتاق (دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد) و به دور از نور و رطوبت قرار داده شود.

عوارض:

در صورتی که عوارض جانبی برای شما پیش آمد و برای مدت طولانی پایدار بود، به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی شایع:

خواب آلودگی، سرگیجه، سوزش قلب، حالت تهوع و استفراغ، دل درد، اسهال، یبوست، صحبت بیش از حد، ضعف و درد مفاصل.

عوارض جانبی نادر:

گر گرفتگی، مشکل در تمرکز، افت فشار خون، سوزش چشم، احساس کردن طعم تلخ در دهان، سرخوشی، سر در گمی، توهم، واکنش‌های متناقض، خارش و پیش فعالی.

در صورت بروز عوارض جانبی جدی، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی جدی:

راش، تورم صورت، گلو و زبان، گوفتگی، اختلال در بلع، تپش قلب، درد قفسه سینه و کما.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دارو درمان مراجعه کنید عوارض جانبی خواب آلودگی پزشک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه فرآورده‌های طبیعی و مکمل عرضه شده در خارج از زنجیره رسمی دارو غیر مجاز هستند، نسبت به خرید این فرآورده‌ها از صفحات فضای اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای هشدار داد.


دکتر آرزو روستائی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون؛ محل عرضه فرآورده‌های سلامت محور اعم از دارو‌های طبیعی و مکمل صرفاً داروخانه است، گفت: عرضه و فروش این فرآورده‌ها خارج از زنجیره رسمی تأمین دارو مجاز نیست.

وی افزود: برخی از سودجویان از اقبال عمومی به دارو‌های گیاهی، طبیعی و مکمل سوء استفاده کرده و به تولید و عرضه فرآورده‌های غیر مجاز و فاقد هر گونه مجوز با اجزا و منشأ نامعلوم می‌پردازند.

روستائی ادامه داد: این فرآورده‌ها نه تنها ممکن است برخلاف ادعای تبلیغاتی فاقد گیاه دارویی باشند، بلکه بعضاً دارای ترکیباتی غیر مجاز و به مراتب خطرناک و تهدید کننده سلامتی هستند.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو با اشاره به عرضه دارو‌های گیاهی و مکمل‌ها در صفحات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای اظهار کرد: با توجه به بازار غیر رسمی و غیر قانونی ایجاد شده در این فضا، عمده فرآورده‌هایی که از این طریق عرضه می‌شوند، فرآورده‌های مرتبط با کاهش یا افزایش وزن، رویش مو، مشکلات جنسی و اعتیاد هستند که بر اساس گزارش‌ها به دلیل وجود ترکیبات خطرناک، عوارضی بسیار جدی و پایدار مانند نقص عضو یا بدترشدن شرایط بیماری را موجب شده‌اند.

وی یادآور شد: مصرف کلیه دارو‌ها اعم از داروی شیمیایی یا طبیعی و گیاهی باید زیر نظر و مشورت تخصصی افراد ذی‌صلاح، اعم از پزشک و داروساز صورت گیرد و بر همین اساس فضای مجازی و کلیپ‌های تبلیغاتی بستر مناسبی برای صحت سنجی ادعا‌ها و اظهارات، توصیه‌های ارائه شده، تشخیص فرآورده مجاز از تقلبی نیستند.

دکتر روستائی همچنین در مورد مصرف خودسرانه فرآورده‌های طبیعی و گیاهی مجاز نیز هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه مکمل‌ها یا دارو‌های گیاهی نیز ممکن است دارای تداخلاتی در مصرف همزمان با یکدیگر یا با دارو‌های شیمیایی، احتیاط مصرف در برخی شرایط باشند، لازم است پیش از مصرف، با پزشک معالج یا داروساز مشورت لازم صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟