Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آرمان نزدیک به حزب کارگزاران با اشاره به اختلافات قدرت در این جریان با دو رو خواندن تلویحی اصلاح طلبان نوشت: «گاهی لازم است پیش از هر اظهارنظر و واکنشی به گذشته رجوع کرد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه اصلاح طلب آرمان نزدیک به حزب کارگزاران در مطلبی با عنوان «تولد اصلاحات مدیون رئیس دولت سازندگی» نوشت: 

«نمی‌توان تاریخ را تحریف کرد و اشاره‌ای نکرد به آنچه که برخی اعضای جریان چپ پس از پیروزی در انتخابات 76 به آیت‌ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. هاشمی روا داشتند. افرادی که فراموش کردند دولت اصلاحات تولد خود را وامدار بزرگ‌منشی رئیس دولت سازندگی است و ریشه برخی اختلافات آنها با حزب کارگزاران هم به همین مساله ارتباط دارد. حزب کارگزاران و فرزندان آیت‌ا... هاشمی که عضو این حزب هستند مانند پدر برای جلوگیری از انشقاق در جریان اصلاحات از یادآوری نقش آیت‌ا... در شکل‌گیری جریان اصلاحات خودداری می‌کنند تا شاید روزی اصلاح‌طلبان به مرور تاریخ و تاریخچه تشکیل خود نگاهی بیفکنند و بدانند آنچه با یادگاران و همراهان آیت‌ا... می‌کنند نسبتی با قدردانی از تلاش‌های مرد سازندگی برای استقرار این جریان ندارد.»     این روزنامه در انتها نوشت: «آنچه که مخالفان آیت‌ا... هاشمی درزمان نیاز به ایشان خود را حامی دوآتشه ایشان نشان ‌می‌دادند و پس از رحلتشان مشی خود را تغییر دادند نسبتی با تدابیر آیت‌ا... برای تولد جریان اصلاحات در زمانی ندارد که کاندیدای مورد حمایت ایشان هم در انتخابات حضور داشت. گاهی لازم است پیش از هر اظهارنظر و واکنشی به گذشته رجوع کرد.»   اخیرا با تشدید اختلافات در جریان اصلاح طلب و درگیری حزب کارگزاران با دیگر گروه های سیاسی در این جناح، «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل این حزب نسبت به عبور از رئیس دولت اصلاحات و محمدرضا عارف سخن گفته بود. وی پیشتر در سال گذشته نیز درباره عبور از خاتمی سخن گفته بود که به شدت مورد انتقاد در این زمینه قرار و حرف خود را پس گرفت. به نظر می رسد که این مطلب روزنامه نزدیک به حزب کارگزاران به نوعی در مقابل انتقادات به حزب کارگزاران و تشدید اختلافات در این جناح سیاسی مطرح شده است.    انتهای پیام/     

منبع: دانا

کلیدواژه: حزب کارگزاران جریان اصلاحات جریان اصلاح رئیس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات

رادیکال‌های اصلاح طلب می کوشند تا در راستای معارضه با نظام هر مساله ای را تبدیل به پروژه ای سیاسی کنند!

سرویس سیاست مشرق- رئیس جبهه اصلاحات در راستای تلاش برای تعریف صورت مساله زنان در ایران دیل مساله حقوق بشری اقدام به خط دهی جهت مقاومت مدنی در برابر آنچه که پوشش اجباری خواند، نمود.

آذر منصوری طی یادداشتی کوشید تا طی یک خط دهی مساله حجاب را به مقوله ای ویرانگر میان مردم و حاکمیت تعریف و تفسیر کرده و مکشفه ها را به مقاومت مدنی فرا بخواند.

وی در ادامه مدعی شدت گرفتن تبعیض‌ها علیه زنان شد و تاکید کرد که صورت مسئله زنان ایران در واقع یک موضوع حقوق بشری است که همه اجزاء آن در هم تنیده اند و نمی توان به جزئی از این کل با تحمیل و اجبار و خشونت، موضوعی در سطح پوشش را به آنها تحمیل کرد.

آذر منصوری نوشته است که نه تنها پوشش زنان و مردان ایران بلکه پوشش مردم همه کشورهای جهان برآیندی از باورها، عرف و هنجارهای جامعه است. هیچ قاعده و قانون و دین و مذهبی نمی تواند، خارج از عرف و هنجارهای جوامع سبکی خاص از زندگی را به زنان ومردان آن جامعه تحمیل کند!

در رابطه با مطالب مطرح شده از سوی آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب اتحاد ملت باید گفت؛

۱ - رادیکال‌های اصلاح طلب می کوشند تا در راستای معارضه با نظام هر مساله ای را تبدیل به پروژه ای سیاسی نموده و با تبدیل مسائل به فضای جدلی ضمن قطبی سازی صحنه اعتراضی را به زعم خود به سوی محور حقوق بشر و حقوق شهروندی مطالبق دیدگاه های خود شیفت نمایند.

۲ - رادیکال ها بدون اشاره به تلاش های مناقشه انگیز خود طی سالیان گذشته که از جامعه اعتراضی و حضور تا خیابان سخن گفته و تحریم انتخابات را کلید زدند توضیحی نمی دهند که عمل به قانون مناقشه انگیز است یا دعوت به آشوب و خیابان

این دعوت به نافرمانی مدنی که پیش از این توسط گروهک نهضت آزادی طرح و بیان شده بود نشان می دهد که رادیکال ها برای تولید منازعه و مناقشه عزم خود را جزم کرده و باید منتظر ادامه کنش های بی ثبات ساز آنان بود.

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان