Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:37:48 GMT

بخشنامه جدید برای تخفیف اینترنت پیام‌رسان های بومی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۹۹۲

بخشنامه جدید برای تخفیف اینترنت پیام‌رسان های بومی

محمد امامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دستورالعمل جدیدی از سوی رگولاتوری به پیام رسان های بومی ارسال شده است تا این خدمات دهندگان از این پس هرگونه سرویس جدیدی را همزمان با راه اندازی به رگولاتوری و اپراتورها اطلاع دهند تا نرخ ترافیک این خدمات برای مشترکان، یک سوم نرخ ترافیک اینترنت بین الملل محاسبه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری موضوع اعتراض یک کاربر به اتمام زودهنگام بسته اینترنت بین الملل وی به دلیل استفاده از سرویس تماس تصویری یکی از پیام رسان های بومی و دستور وزیر ارتباطات برای بررسی مشکل پیش آمده، گفت: هفته گذشته پس از آنکه اعتراض کاربری به نحوه محاسبه اپراتور از تماس تصویری پیام رسان بومی به ثبت رسید، بررسی مورد فوق با تشکیل کمیته ویژه ای انجام و مشخص شد که در تماس تصویری پیام رسان داخلی، تعرفه ترافیک داخلی از سوی اپراتور لحاظ نشده بود.

امامی دلیل این موضوع را بی اطلاعی اپراتور از سرویس جدید تماس تصویری پیام رسان بومی عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه تمامی آدرس های IP پیام رسان طبق توافقات قبلی در اختیار اپراتورها قرار داده شده تا تخفیف ویژه استفاده از پیام رسان های بومی برای آنها لحاظ شود، اما سرویس جدید تماس تصویری، مشمول این تخفیف نشده بود.

وی با بیان اینکه تخفیف مربوط به محاسبه ترافیک داخلی پیام رسان های بومی شامل حال IP آدرس هایی می شود که از سوی پیام رسان در اختیار اپراتور قرار گرفته باشد، اضافه کرد: به دلیل مشکل در پیکربندی سرویس تماس تصویری پیام رسان بومی «سروش»، تخفیف یک سوم قیمت در محاسبه حجم اینترنت برای کاربران این خدمات اعمال نشده است.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در این میان پیام رسان باید سرویس جدیدی را که راه اندازی کرده بود به اطلاع اپراتور می رساند و اپراتور نیز باید کنترل می کرد که آیا کاربرانی که از این سرویس خاص پیام رسان استفاده می کنند، مشمول تخفیف می شوند یا خیر.

وی افزود: موضوع مهم در بررسی های صورت گرفته از وضعیت تمامی پیام رسان های بومی، نشان داد که این تخفیف فقط در خصوص تماس تصویری، با مشکل عدم محاسبه نرخ اینترنت داخلی مواجه شد و تخفیف یک سوم شامل حال مشترکانی که از سایر خدماتی همچون سرویس چت و انتقال فایل که پیام رسان های بومی ارائه می دهند، می شود.

امامی گفت: بررسی های ما نشان می دهد که این مشکل در سیستم محاسبه برخی اپراتورها و تنها در خصوص تماس تصویری رخ داد. اما هم اکنون مشکل رفع شده و با هماهنگی با پیام رسان ها و تیم فنی اپراتور، بخشنامه و دستورالعمل جدیدی برای پیام رسان های بومی صادر شد تا از این پس هرگونه تغییراتی در خصوص سرویس خود را به اپراتور و سازمان تنظیم مفررات و ارتباطات رادیویی اطلاع دهند.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه تعداد شکایتها در این زمینه به دو تا ۳ برابر رسیده است، در پاسخ به این سوال که چه تعداد کاربر از این سرویس استفاده کرده و به واسطه اشتباه اپراتور و سرویس دهنده پیام رسان متضرر شدند، گفت: در این باره از اپراتورها خواستیم که موضوع را بررسی و نتایج را به ما اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه از اپراتور خواستیم رضایت مشترکان را در خصوص شکایات در این زمینه جلب کند و میزان ضرر را برای جبران، اعلام کند، گفت: نحوه جبران برای مشترکان بر مبنای عودت درصد ترافیک اضافه ای که از مشترک کسر شده، خواهد بود و این جبران زیان، بیش از یکی دو هفته طول نمی کشد.

امامی در مورد عمدی و یا سهوی بودن اینگونه اتفاقات در محاسبه بسته اینترنت کاربران، اضافه کرد: ترافیک اینترنتی که به صورت ماهانه و روزانه در کشور جابجا می شود عدد زیادی است که عمده آن مربوط به ویدوئو است. به بیان دیگر در روز چندین هراز ترابایت پهنای باند در کشور جابجا می شود و این ترافیک آنقدر زیاد است که دلیلی برای اپراتور وجود ندارد که بخواهد از تماس تصویری یک پیام رسان بومی، با کلاهبرداری درآمدزایی کند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه برآوردمان این است که عمدی در کار نبوده و اپراتورها روی سایر ترافیک های پیام رسان های بومی تخفیف های مدنظر را اعمال کرده اند.

این مقام مسئول در رگولاتوری به اقدامات اپراتورها در ارائه ترافیک ینترنت رایگان به کاربران در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه عمدی در کار نبوده اما مسئولیت این موضوع و عدم ارائه لیست سرویس های فعال،  متوجه پیام رسان بومی و اپراتور است و ما در این زمینه نظارت داریم.

 امامی تاکید کرد: پیام رسان بومی باید نسبت به اعلام سرویس و پروتکل هایی که برای انتقال اطلاعات استفاده کرده، به اپراتور اطلاع رسانی کند.

وی در مورد این موضوع که آیا نظارتی بر اعمال تعرفه های تخفیفی اینترنت می شود و یا خیر، توضیح داد و گفت: ما نظارت داریم و هم اکنون یکی از موضوعات مهم و چالشی ما در حوزه نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات مربوط به همین موضوع یک دوم و  یک سوم شدن تعرفه سایت های داخلی و پیام رسان های بومی می شود.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری  با اشاره به اینکه ما به صورت دوره ای در شبکه اپراتورهای ثابت و همراه در حال تست اعمال تعرفه های تخفیفی اینترنت هستیم، تصریح کرد: در صورتی که شکایتی در این باره دریافت کنیم به سرعت وارد عمل شده و آن را پیگیری می کنیم.

وی گفت: رگولاتوری به کمک شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ، به صورت دائم در حال نظارت بر لیست آدرس های IP و سایتهایی که ترافیکشان باید به یک دوم محاسبه شود، است تا تعرفه ها درست اعمال شود. این امکان فراهم شده که محاسبه نرخ یک دوم و یک سوم شدن اینترنت اتفاق بیافتد و نتایج نظارت ما نیز نشان می دهد که این تعرفه ها اعمال می شود.

کد خبر 4917263 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد امامی اینترنت رگولاتوری پیام رسان بومی پیام رسان سروش ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی نوآوری فناوری نانو کووید 19 اینترنت موبایل واکسن امنیت اطلاعات تولید فناوری فضایی آمازون تماس تصویری پیام رسان نظارت بر سرویس پیام رسان های بومی فناوری اطلاعات پیام رسان بومی یک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این اپراتور تلفن همراه با پوشش سراسری4G/5G طی سال‌های گذشته، سیم‌ کارت‌های هوشمند خود را با رنج‌ شماره‌های ۰۹۹۸۱۰ الی ۰۹۹۸۲۳ به بازار عرضه کرده بود، هم اکنون بلوک جدید شماره‌های خود را با رنج ۰۹۹۸۲۴ در دسترس متقاضیان بازار ارتباطات کشور قرار داده است.

شاتل‌ موبایل به عنوان تنها اپراتور دانش‌بنیان تلفن همراه کشور و ارائه‌ دهنده سیم‌کارت هوشمند در ایران، امکان اتصال خودکار به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور را برای مشترکین سیم‌کارت‏‌های خود فراهم کرده و در قالب فناوری نوآورانه و انحصاری «سیم‌کارت هوشمند»، با تحلیل مداوم شبکه‏‌های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترکین، باکیفیت‌ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به‏‌ صورت کاملا هوشمند انتخاب می‌کند.

گفتنی است این اپراتور با هدف توسعه قابلیت‌های سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، راهکار «انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان» را در سراسر کشور پیاده سازی کرده تا مشترکین شاتل موبایل علاوه بر بهره‌مندی از انتخاب هوشمند شبکه بتوانند با شماره گیری کددستوری #۸*۱* یا با مراجعه به مدیریت اینترنتی حساب یا اپلیکیشن «شاتل‌‏‌ موبایل من»، از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم‌کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه مطلوب خود را انتخاب کنند. از سایر خدمات متمایزی که اپراتور شاتل موبایل برای مشترکین خود فراهم کرده می‌توان به قابلیت انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد، اشتراک رایگان سرویس فیلم و سریال نماوا، تعرفه ویژه مصرف آزاد و ارائه متنوع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت همراه و ترکیبی اشاره کرد.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این اپراتور، انتخاب و خرید شماره‌های رند و عادی رنج جدید می‌توانند علاوه بر امکان مراجعه حضوری به بیش از ۴۰۰۰ مرکز فروش و خدمات پس از فروش شاتل موبایل در سراسر کشور، از طریق فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل و یا تماس با شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ اقدام نمایند.

کد خبر 6084491

دیگر خبرها

  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را عرضه کرد
  • دنیای کوچک ایتا
  • حتی برای دفتر رهبری هم در پیام رسان ایتا جا تنگ شد