Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@13:47:15 GMT

تندباد در راه کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۲۲۸

تندباد در راه کرمانشاه است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد خسروی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت افزود: از اواخر وقت امروز تا پایان روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت سامانه‌ای ناپایدار وارد آسمان منطقه خواهد شد.

وی افزود: فعالیت این سامانه ناپایدار علاوه بر بارش باران، رگبار و رعدوبرق منجر به وزش تندباد شدید در سطح استان کرمانشاه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت: بارش‌ها در منطقه اورامانات و نیمه شرقی استان نمود بیشتری خواهد داشت، تا پایان وقت فردا علاوه بر بارش تگرگ، به دلیل شدت بارش‌ها شاهد سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب‌ها خواهیم بود.

خسروی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه( ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت) آسمان استان صاف است، از پنجشنبه به‌مرور شاهد افزایش دما در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: از روز شنبه هفته آینده نیز موجی کم دامنه وارد جو استان خواهد شد که منجر به رگبار پراکنده و وزش تندباد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سومار با ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و حمیل و کوزران با پنج درجه خنک‌ترین نقاط استان بودند.

به گفته خسروی، در این مدت دمای هوای مرکز استان بین ۱۲ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد متغیر بود.

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۹۸ تا ۶ اردیبهشت ۹۹) نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که بیش از ۷۶۵ میلی‌متر بوده ۴۲ درصد کاهش داشته ولی نسبت به دوره بلندمدت یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 508360 برچسب‌ها آب و هوا - ایران استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان افزود: یکشنبه و دوشنبه ( ۲ و ۳ اردیبهشت) در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز ، برخی نقاط شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می.شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۴ اردیبهشت) دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد. چهارشنبه (۵ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد ولی در سایر مناطق ذکر شده و در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان بارش تداوم دارد.

ضیاییان افزود: سامانه بارشی پنجشنبه (۶ اردیبهشت)در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه ( ۴ اردیبهشت) ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا همدان با کمینه ۴ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۳ و ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.


دیگر خبرها

  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • جوی آرام در انتظار کرمانشاه
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • پیش بینی وضع آب و هوا تا پنجشنبه/ ادامه رگبار و رعدوبرق در کشور
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود