Web Analytics Made Easy - Statcounter

ازبکستان قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ، با توسعه مجتمع سوخت و انرژی این کشور واردات بنزین هواپیما و گازوئیل را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان برنامه‌ریزی کرده تا پایان سال جاری میلادی واردات سوخت هواپیما و گازوئیل را قطع کند.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نشستی با موضوع توسعه مجتمع سوخت و انرژی این کشور برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر افزایش کارآیی انرژی حوزه‌های اصلی به مقامات دستور داد اقداماتی مبنی بر حمایت از مجتمع سوخت و انرژی صورت گیرد.

رئیس جمهور ازبکستان ضمن بررسی وضعیت انرژی کشور دستور حل و فصل مسائل موجود را داد.

یکی از این موضوعات سهم بالای واردات سوخت است که 44 درصد از نیازهای کشور را تامین می‌کند. هم‌اکنون این کشور برای تغییر این وضعیت اقداماتی جهت راه‌اندازی ظرفیت‌های جدید و هم‌چنین گازسوز کردن تجهیزات کشاورزی و کامیون‌ها انجام می‌دهد.

علاوه بر این تا پایان سال 2020 میلادی 3 دستگاه مخلوط پروپان- بوتان و کارخانه تولید سوخت سنتتیک به بهره‌برداری خواهد رسید. در نتیجه واردات سوخت هواپیما، گازوئیل و گاز طبیعی مایع به طور کامل جایگزین خواهد شد.  

رئیس جمهور ازبکستان در این نشست به سازمان‌های مروبطه توصیه کرد که طرح‌های جدیدی ساختمان‌ها را با در نظر گرفتن تجربیات روز بین‌المللی برای کاهش هدر رفت انرژی تنظیم کنند.

رئیس جمهور این کشور دستور داد در زمان قرنطینه به کارآفرینان و کارخانجاتی که کارها را به صورت 3 شیفت انجام می‌د‌هند، کمک شود.

شایان ذکر است مجتمع سوخت و انرژی نیز از دولت کمک می‌گیرد.  

ازبکستان پیشتر اعلام کرد که برنامه‌ریزی می‌کند تا سال 2030 میلادی تولید برق در این کشور را 1.9 برابر تا 120 میلیارد و 800 میلیون کیلووات ساعت افزایش دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: هواپیما واردات ازبکستان گازوئیل رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

ولی الله باباجانی مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص پارسال در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد، گفت: انرژی تولید شده پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی، افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانور‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

باباجانی گفت: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود ۹۰ درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از ۱۰ درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • سرانه 7 کیلوگرمی گوشت قرمز در سال
  • ماجراجویی هسته‌ای ایران در فصل دوم برنامه «بی‌واسطه»
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا