Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@14:46:27 GMT

پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۳۲۶

پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد

پیکر فریدون صدیقی ـ هنرمند مجسمه‌ساز و مرمت‌گر آثار هنری ـ که در سن ۸۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت، به خاک سپرده شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، صدیقی تحصیلات آکادمیک مجسمه‌سازی و مرمت مجسمه را در آکادمی هنر اتریش تکمیل کرد و سپس در کارگاه پدرش در رم، به عنوان دستیار او کار کرد. از آثار مهم فریدون صدیقی می‌توان به نماد میدان انقلاب اشاره کرد که در سال ۶۱ ساخته و نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند فقید مرمت برخی از مجسمه‌های مهم پدرش از جمله خیام، امیرکبیر و مجسمه مشهور فردوسی که در میدان فردوسی نصب شده است را هم بر عهده داشت.

پیکر این هنرمند روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) به خواسته خودش در قطعه‌ای عادی در بهشت زهرا (س) در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

همچنین برگزاری مراسم یادبود این هنرمند به بعد از برطرف شدن شرایط ویژه کرونا در کشور موکول شده است.

فریدون صدیقی ـ مجسمه‌ساز

در پی درگذشت این هنرمند، هادی مظفری ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ هم در پیامی درگذشت «فریدون صدیقی»  را تسلیت گفت.

هادی مظفری ضمن ابراز تاثر عمیق و تسلیت به جامعه‌ی هنری و خانواده‌ی آن هنرمند گفت: قطعاً فریدون صدیقی و پدرشان ابوالحسن صدیقی از تاثیرگذارترین هنرمندان مردمی در شاخه مجسمه‌سازی هستند. از دست دادن هنرمندی اینچنین اندوهناک است و فقدان وی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای بازماندگان صبر جزیل خواستارم.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نماد میدان انقلاب تهران فریدون صدیقی هنرمند مجسمه ساز فریدون صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» در میدان ولیعصر

طرح دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) شهر تهران امروز-دوشنبه- ۲۷ فروردین ماه- با عنوان «وعدالصادق» با توجه به سیلی محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی رونمایی شده است.

در توضیح این دیوانگاره آمده است: «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.»

دیوارنگاه «وعدالصادق» اثری از خانه طراحان انقلاب اسلامی است که روح‌الله مختاری طراحی گرافیک و مجتبی حسن‌زاده طراحی نوشتار آن را برعهده داشتند و توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج نصب شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • شهیده فائزه رحیمی هنرمندی دلسوز و سرشار از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» در میدان ولیعصر
  • یادی از سید شهیدان اهل قلم؛ نماد روشنفکری دینی در ایران
  • پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد
  • هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد
  • تأثیر تحولات اجتماعی بر هنر انقلاب
  • تشییع پیکر هنرمند گلستانی
  • هنرمندان استان بوشهر حمایت می‌شوند