Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@10:44:03 GMT

مهلت دریافت وام‌های دانشجویی تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۵۹۵

مهلت دریافت وام‌های دانشجویی تمدید شد

به گزارش صدای ایران، با توجه به شیوع و همه‌گیر شدن بیماری نوپدید کرونا و تعطیلی بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مهلت ثبت وام‌ها و تسهیلات دانشجویی را تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید کرد.

همچنین به منظور رفاه حال دانشجویان و کارکنان مراکز آموزش عالی طی بخشنامه‌ای مهلت ثبت نام وام ها و تسهیلات دانشجویی مجدد تا  ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، مهلت ثبت نام برای دریافت وام های دانشجویی دوباره تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شد. 

متقاضیان دریافت انواع وام‌های دانشجویی به جز وام ویژه دکتری تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام برای دریافت وام اقدام کنند. همچنین زمان ثبت درخواست وام تحصیلی ویژه دکتری ۲۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

دانشجویان متقاضی دریافت وام ابتدا باید درخواست وام مورد نظر خود را از طریق پرتال صندوق رفاه وزارت علوم (bp.swf.ir) ثبت، سپس برای ارسال مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

همچنین دانشجویان متقاضی وام‌های ضروری (عادی و ویژه دکتری)، وام تحصیلی ویژه دکتری، ازدواج، ودیعه مسکن و عتبات حتماً باید تصویر واضحی از مدارک مورد نیاز وام‌های مذکور تهیه و به این آدرس kh.stu@modares.ac.ir ارسال کنند.

دانشجویان دکتری روزانه (جهت وام تحصیلی ویژه دکتری) پس از ثبت درخواست در پرتال حتماً باید فرم‌های مربوط به وام‌های مورد نظر را دانلود کرده، پس از تکمیل کلیه قسمت‌ها در هر دو فرم و امضاء کردن محل مربوط، تصویری واضح از فرم‌ها را به ایمیل kh.stu@modares.ac.ir ارسال کنند.

دانشجویانی که برای اولین بار قصد دریافت وام دارند، باید سند تعهد محضری خود (طبق نمونه موجود در وب سایت دانشجویی) به همراه گواهی کسر از حقوق برای ضامنین بازنشسته و یا حکم کارگزینی برای ضامنین شاغل را به ایمیل فوق ارسال کنند.

مهلت ثبت درخواست متقاضیان دریافت وام به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. لذا دانشجویان باید در زمان تعیین شده نسبت به انجام مراحل تعیین شده اقدام کنند و دانشجویانی که در نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ انتخاب واحد نکرده‌اند، نمی‌توانند درخواست وام را ثبت کنند و دانشجویان شاغل و دارای بضاعت مالی مشمول دریافت وام نمی‌شوند.

همچنین بر اساس مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ وام ضروری دانشجویان در بخش مسکن، زیارت و ازدواج به یک میلیون تومان افزایش یافت.

تسهیلات و وام‌های ویژه دکتری به دانشجویانی اختصاص می‌یابد که در بانک توسعه تعاون پرونده تشکیل داده و برای یک بار از آن بانک وام دریافت کرده‌اند. مبلغ این وام ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان در یک لیست به مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای ۶ ماهه نخست سال تحصیلی جاری امکان‌پذیر است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا در ایران وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان دریافت وام مهلت ثبت وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند

واقعیتش این آمار برایم نه خیلی اما به هر حال عجیب بود.

این که اصلا به صورت مشخص آمار دکترهای بیکار را چه مرجعی در اختیار دارد؟

گیریم که مرکز آمار ایران چنین آماری داشته باشد. در بهترین حالت آنها آمار فارغ التحصیلان دکتری از تمام دانشگاه های دولتی و آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور و... دارند اما از کجا باید بدانند که چند درصد از این فارغ التحصیلان بیکار یا سرکار هستند؟

مگر تمام فارغ التحصیلان دکتری در کارهای دولتی مشغول می شوند که آماری از شاغل بودن آنها موجود باشد؟

مگر هر کدام از فارغ التحصیلان دکتری که برای خودشان کسب و کاری راه اندازی می کنند گزارش کارشان را به مرکز آمار ارایه می دهند که شاغلند یا بیکار؟

نکته مهم بعدی استناد خبری که عرض کردم به این گفته های مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون است.

او اسفندماه سال گذشته اعلام کرد:« نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دکترا ۳ درصد با مشارکت بالای ۷۰ درصد بوده است.»

همین گفته هم استناد خبر 70 درصد بیکاری فارغ التحصیلان دکتری شده در حالی که طبق تعریف ساده «نرخ مشارکت نیروی کار»چنین است:« چند درصد از افراد توانمند به کار واقعاً کار می‌کنند یا حداقل به دنبال کار هستند.» نه این که کاملا بیکار هستند.

با این اوصاف به نظر می رسد از حرف های مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون تصور نادرستی به دست آمده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888318

دیگر خبرها

  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند