Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:26:41 GMT

مراحل ثبت نام پوشش اجباري بيمه سلامت همگاني

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۰۷۱

مراحل ثبت نام پوشش اجباري بيمه سلامت همگاني

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بيمه سلامت ايران مراحل ثبت نام پوشش اجباري بيمه سلامت همگاني براي ساكنين شهرهاي بالاي ٢٠ هزار نفر جمعيت را توضيح داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محمد هاشمي» گفت: تمام افراد بدون پوشش بیمه ای می توانند از طریق ورود به سامانه بیمه شدگان یا سایت https://eservices.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ihio.gov.ir/isc  درسامانه ارزیابیِ وسع، ثبت نام و دفترچه بیمه دریافت کنند.


مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بيمه سلامت ايران افزود: متقاضيان پس از ورود به سامانه و انتخاب گزينه ثبت نام بايد به اطلاعيه ها در مورد بيمار خاص و صندوق روستائيان توجه داشته باشند و با وارد كردن كد ملي و مقدار كد تصويري موجود در سامانه نسبت به ساير مراحل ثبت نام اقدام كنند.


وي ادامه داد: در مرحله دوم پس از وارد كردن مشخصات سرپرست بايد گزينه درخواست پوشش بيمه اي انتخاب شود. درمرحله  بعد نيز پس از وارد كردن اطلاعات جغرافيايي متقاضي و زدن كليد ثبت بايد نسبت به پرداخت هزينه پوشش بيمه اي و يا درخواست ارزيابي وسع اقدام شود.


مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بيمه سلامت ايران گفت: ثبت اعضاي خانوار و يا تائيد فرم تعهد مربوط به ثبت نام تمامي اعضاي خانوار و پس از آن مراجعه به دفاتر پيشخوان طرف قرارداد و يا انتظار يك ماهه به منظور دريافت پيامك نتيجه ارزيابي وسع از ديگر مراحل ثبت نام است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمد هاشمی بیمه سلامت سلامت مراحل ثبت نام بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه