Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:39:22 GMT

در نیروی هوایی ارتش هیچ موردی از فوتی کرونا وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۲۶۶

در نیروی هوایی ارتش هیچ موردی از فوتی کرونا وجود ندارد

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: خوشبختانه درگیری با ویروس کرونا در نیروی هوایی بسیار کم بوده و هیچ مورد فوتی هم وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی هوایی ارتش(نهاجا) در صبح سه‌شنبه در نشستی خبری با تاکید بر اینکه ویروس کرونا یک معقوله جدید بود و نیاز داشت تا ابداعات جدید در سطح نیروی هوایی صورت گیرد، اظهار کرد: در بحث کرونا متوجه شدیم که به چند تخصص جدید چون تخصص‌های آزمایشگاهی خاص و بیوتکنولوژی نیاز داریم، البته این تخصص‌ها پیش‌تر هم وجود داشت، اما پس از کرونا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که «پس از کرونا در بحث ساختار نیروهای مسلح نیز تغییرات ایجاد شد؛ چراکه اعتقاد داریم جنگ آینده بیولوژیکی خواهد بود»، تصریح کرد: سامانه‌های جنگ‌های بیولوژیک را در اختیار داشتیم اما پس از این ویروس جهت ارتقاء آن‌ها وارد شدیم. نیروهای بهداشت و درمان همیشه در جنگ شرکت می‌کنند و هیچگاه خود را درگیر مانورها نکردند اما کسی که در امتحان کرونا توانست در ساختار خود تغییر ایجاد کند، نیروهای مسلح بودند که اقدامات خود را به سمت جنگ بیولوژیک تغییر دادند که در این زمینه هم بسیار خوب حرکت کرد.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نهاجا ادامه داد: فرصت دیگری که کرونا را در اختیار ما قرار داد مقایسه توانمندی‌های جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر بود؛ ساختارهای سازمانی و لشکری ما نشان داد که از بسیاری از کشورها جلوتر هستیم و هیچ کمبودی هم وجود ندارد؛ کرونا آخرین ویروس نخواهد بود و ما باید آماده مقابله با هر نوع ویروس حتی خود کرونا در آینده هم باشیم.

ناصری تاکید کرد: اولین جلسات مقابله با ویروس کرونا پیش از ورود این ویروس به کشور در سطح نیروهای مسلح و ارتش برگزار شد. چون پیش‌بینی ورود این ویروس به کشور را می‌کردیم به همین خاطر وسایل مورد نیاز به مقابله با آن را از قبل خریداری کردیم و هیچ عقب ماندگی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین با بیان این که «مبتلایان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ای است که ناو آن‌ها نیز درگیر کرونا شده»، اظهار کرد: نیروی هوایی در بحث پیشگیری کرونا بسیار موفق عمل کرده است. به محض برگزاری جلسه قرارگاه زیستی ارتش به ریاست امیر سیاری جلسات در سطح نیروها هم برگزار شد و امروز هم ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا افزود: ما در نیروی هوایی جهت پیشگیری تمامی غربالگری‌ها را در پایگاه‌های عملیاتی و کوی‌های مسکونی انجام دادیم و مراکز آموزشی ما از همان لحظه اول تعطیل شدند و جهت بازگشایی دوباره مطمئنا تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد. همچنین در شهرهایی که پایگاه نظامی داشتیم، عملیات گندزدایی شهری را انجام دادیم. از آنجایی که ماموریت اصلی نیروی هوایی به صورت پروازی است، اگر این پروازها ادامه پیدا می‌کرد، شیوع کرونا بیشتر می‌شد، اما امروز تمامی پروازهای نظامی، ترابری و مسافری با رعایت نکات بهداشتی و انجام فرآیند گندزدایی انجام می‌شود و این کار ادامه خواهد داشت.

ناصری با بیان این که «نیروی هوایی امروز با تولید ۵ هزار ماسک و بیش از دو تن مواد شوینده در حوزه مقابله با ویروس کرونا به خودکفایی رسیده است»، خاطر نشان کرد: خوشبختانه درگیری با ویروس کرونا در نیروی هوایی بسیار کم بوده و هیچ مورد فوتی هم وجود ندارد.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا در پایان گفت: اقدامات پژوهشی در سطح نیروی هوایی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش درحال انجام است. طرح های پژوهشی متعددی از جانب نیروی هوایی هم در بعد مهندسی جهاد خودکفایی و هم در بعد علمی به معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی ارتش ارائه شده که در حال دریافت کد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نيروي هوايي ارتش کروناویروس رئیس اداره بهداشت نیروی هوایی ویروس کرونا امداد و درمان نیروهای مسلح وجود ندارد هم وجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیلی دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند، زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.

وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست