Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از مداحان و وعاظ مطرح کشورمان نسبت به توقف برنامه مناجات‌خوانی محمود کریمی از صدا و سیما واکنش نشان دادند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برخی از مداحان و وعاظ مطرح کشورمان در واکنش به حاشیه‌های برنامه مناجات‌خوانی حاج محمود کریمی و توقف برنامه این مداح از صدا و سیما در صفحه شخصی خود مطلب نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حنیف طاهری

"چند روزی است تیغ تهاجم ناجوانمردانه دوست و دشمن به سوی حاج محمود کریمی یکی از مفاخر مادحین دستگاه  سیدالشهدا(ع) روانه شده، من با بهانه این حملات کاری ندارم و بدیهى است که اشتباه کلامى فقط از معصوم رخ نمی‌دهد. اما در این میانه‌‌ برای کسانی چون من که سال‌های طولانی ایشان را از نزدیک می‌شناسیم و بزرگی کار او و اثر شگرف ذوق و هنرش در سبک و سیاق مدح و ثنای آل‌الله را درک کرده‌ایم، چشم بستن و روبرگرداندن از این سابقه قابل توجه جایز نیست:

اول؛ حاج محمود کریمی مبدع تحولی بزرگ در مداحی عصر ماست، مگر غیر از این است که اوج هنر ذاکر اباعبدالله استفاده درست و صحیح از شعر و ادبیات فاخر همزمان با بهره بردن از نواهای اصیل مذهبی و ایرانی است؟ هزاران ساعت صوت و تصویر ماندگار از حاج محمود موجود است که شنیدن آنها موجب پیوند قلبی ما با خاندان وحی شده است. با اشعاری معرفت بخش، با نواهایی متناسب با حماسه و غم و شادی آل‌الله. و مهم‌تر از همه‌ی این مطالب حال درونی و اشک‌هایی که همراه با مرثیه‌خوانی از چشم‌های او به لطف سیدالشهدا جاری می‌گردد که نشان از عنایت حضرت به اوست.

دوم؛ همزمان با این ابداعات بزرگ که هر کدام قلب میلیون‌ها انسان را با ذات منور #اهل_بیت(ع) گره می‌زند. حاج محمود ماموریت مجلس امام حسین (ع) در عصر انقلاب اسلامى را به بهترین شکل عملیاتی می‌کند، خواندن حاج محمود فقط برای گریه و آرام شدن قلب سراسر آتش گرفته محبان سیدالشهدا (ع) نیست، او در اوج عاطفه، عقل مخاطب را به فکر کردن درباره خودش و امام عصرش (عج) و انقلابی که با خون چند صد هزار شهید در این سرزمین پرچم بلند کرده، وا می‌دارد.

فرزند و برادر شهیدی که به وقت فتنه‌ها و بحران‌ها به میدان مبارزه و دفاع از انقلاب اسلامی آمده و اتفاقا آثار به یادماندنی به جا گذاشته است.

سوم؛ با این وجود حاج محمود فقط برای سینه‌چاکان و اصطلاحاً مشتری‌های همیشگی دستگاه سیدالشهدا نیست، او ضمن خواندن از معارف و مصائب اهل‌بیت(ع)، ضمن استفاده از مضامین زیبا و اثرگذار، ضمن دفاع از انقلاب و رهبری، از طیف‌ها و سلیقه‌های متنوع فرهنگی در جامعه خودمان مخاطب دارد. این طیف مخاطب هنر منحصر به فرد حاج محمود است، هرچند این وظیفه همه مداحان و خادمان این دستگاه هست.

آری! ما با نوای (عشق یعنى عشق ناب فاطمه) به اقیانوس بی‌انتهای محبت آل‌الله وصل شدیم و در روزگار فتنه‌های آخرالزمان به ریسمان نجات سیدالشهدا چنگ زدیم..

این نیز بگذرد...
التماس دعا
#حنیف_طاهری"

میثم مطیعی

میثم مطیعی پس از توقف پخش برنامه محمود کریمی از رسانه ملی، از فعالان فضای مجازی درخواست  کرد تا با انتشار ویدئویی از مداحی‌های ماندگار این ذاکر اهل‌بیت (ع) از یک عمر خدمتگزاری او قدردانی کنند.

سید رضا نریمانی

سید رضا نریمانی مداح استان اصفهان در صفحه مجازی خود نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و گفت: این که داستانی که اخیراً برادر عزیز مداح مخلص اهل‌بیت (ع) حاج محمود کریمی در پخش زنده تلویزیون گفتند، بجا بود یا نه بماند اما کنار گذاشتن ایشان از پخش زنده با این حالِ خوب مناجاتی که شبها به مردم می‌داد واقعاً کار خیلی زشت و به دور از انصاف بود. خیلی‌ها شبها به عشق صدا و حال خوب ایشان مخاطب این برنامه بودند اما... قضاوت نمی‌کنم اما بسته شدن مسجد ارگ تهران و گرفتن آنتن زنده آقای کریمی به خاطر یک اشتباه کوچک، کار درستی نبود.

حجت‌الاسلام حامد کاشانی

حجت الاسلام کاشانی با انتشار استوری در صفحه شخصی نوشت: "قدرشناس باشیم و منصف"

حسین طاهری

"سلام عرض ادب
‏‎ببینید دوستان عزیز
‏‎هیچکس از انتقاد‌سالم ناراحت نمیشه
‏‎اما وقتی تخریب نامردانه ونامنصفانه ‏‎و عقده گشایی هایی حزبی و شخصی
‏‎در فضای مجازی،روزنامه ها وحتی رسانه های ملی جای انتقاد سالم ومنطقی رو می گیره
‏‎و مثل همیشه سر بزنگاه و‌درست سروقت
‏‎پای رسانه های ضدانقلاب ، غربی ، صهیونیستی ، یهودی و درنهایت سعودی هم به این موضوعات باز میشه تا مثل گذشته ها به خیال باطلشون ، با شکستن حرمت و قداست بزرگترها ، الگوها ‌ و اساتید برجسته ی بسیاری از جوان ها در مقام ستایشگری ، روضه خوانی و نوکری اهل بیت عصمت و‌طهارت صلوات الله علیهم اجمعین ، با آبروی این دستگاه و قداست اصل روضه و روضه خوانی بازی کنند ، هیچ وقت صبر ‌ ما هم قد نمیده و تحمل این همه حرف ناحق رو‌نداریم!
‏‎و اما قسمت جالب ماجرا...
‏‎تا حالا دقت کردید این جورمواقع رسانه های معاند غربی مثل:
‏‎#بی‌‌بی‌سی
‏‎#ایران‌اینترنشنال
‏‎#صدای‌آمریکا
‏‎و...

امیر کرمانشاهی

امیر کرمانشاهی مداح شهر مقدس مشهد هم نسبت به متوقف‌شدن برنامه محمود کریمی در رسانه ملی واکنش نشان داد و نوشت: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن تهاجمش را همه جانبه کرده است و در این مسیر با احدی تعارف ندارد.

آنقدر ادامه می‌‌دهد تا بالاخره راه نفوذش را بیاید. از طرفی تاریخ در حال تکرار است....

 

حسین سازور

«بسم رب شهر رمضان»

دل‌نوشته‌ای برای رفیق عزیزم؛ محمود کریمی

محمود عزیز!
سلام بر تو و سلام بر پدر و برادر شهیدت که پشتوانه‌ی همیشگی تو در زندگی بوده و هستند.
شنیدم این روزها، مورد هجمه‌ی شدید دوست و دشمن واقع شدی که البته این هجمه‌ها تازگی ندارد. بارها و بارها تو و امثال تو، برای دین خدا و برای زنده ماندن مکتب عاشورا مورد هجوم و حمله‌ی این و آن قرار گرفته‌ای. دوستان از یک سو که بعضاً از سر دلسوزی بوده و خیلی از اوقات هم بی‌اطلاع از عمق اعمال و دشمنان که وظیفه‌ی دشمنی خود را انجام می‌دهند.

امّا میدانم که از دشمن گله نداری چرا که آنها سالهای متمادی است در پی ترور شخصیت شما و افراد مؤثر مانند شما بوده‌اند.
امّا دوستان و دلسوزانی که این روزها صدایشان از حلقوم دشمن شنیده می‌شود چرا؟!!

مگر نه این است که بزرگان این قوم و دلسوزان حقیقی که عالمان دنیای اسلام‌اند، باید من و تو را زیر بال و پر گرفته، هم راهنما باشند و هم دِژ، که از گزند دشمن در امان‌مان بدارند.!!
و مگر نه این است که من و تو و دیگران از این سلسله‌ی طیبه، سالهای متمادی و در مواقع حساس، برای آنها دِژ و سپر بوده‌ایم؟!!
وقتی آنان می‌بینند و می‌شنوند که دشمن از آن سوی مرزها تیرهای زهرآگین رها کرده و ریشه را نشانه گرفته، وقتی می‌بینند و می‌شنوند روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که تا دیروز مدافعین انقلاب و مکتب عاشورا را مورد هجمه قرار می‌دادند، دیروز پرچم مقدس سیدالشهداء(ع) را مانند پیکر عزیز او لگدکوب می‌دیدند و از مُشتی اراذل و اوباش به نام آزادی دفاع می‌کردند و حالا امروز سینه‌چاک مکتب اهل‌بیت‌(ع) شده‌اند، چرا و چرا آنها؟! دفاع که نه، چرا ...؟! چه بگویم؟!!

برادرم حاج محمود!
من از خود سؤال کردم سالهای سال خدمت و نفس‌زدن شما در حرم مطهر امام‌رضا(ع) و نیز پُر کردن برنامه‌های شبکه‌های مختلف رسانه ملی در تمامی ایام مقدس سال، باید از سوی مسئولین آنها، اینگونه پاسخ داده شود؟!!
باید محمود کریمی که در نوک پیکان دفاع از فرهنگ عاشورا بوده اینگونه از ناحیه‌ی خودی‌ها مورد بی‌مهری و شماتت قرار گیرد؟!!
امّا همه و همه‌ی این‌ها برای ما و شما جز خیر نخواهد بود. آنکه خدا او را عزیز کند، تمام خلق نمی‌توانند خدشه‌ای به او وارد کنند.

محمود عزیز!
می‌دانم و با روحیه‌ی شما آشنایم که این گفته‌ها و موضع‌گیری‌ها و شماتت‌ها، تو را در دفاع از مکتب عاشورا و اثرگذاری در فرهنگ سیدالشهداء(ع)، راسخ‌تر می‌کند و می‌دانم عده‌ای هم ممکن است به این دل‌نوشته ایرادها گرفته و آن را تخطئه کنند.
من هم چون شما، به دوستان و آنهایی که از سرِ دلسوزی مطلبی گفتند دعا می‌کنم و عزمم برای دشمنی با دشمنان خدا و اهل‌بیت(ع) جزم‌تر خواهد شد.

تو را عمیقاً دوست دارم و آرزو دارم تو را در خیمه‌ی نورانی حضرت حجةابن‌الحسن(عج) روضه‌خوان ببینم. ان‌شاءالله

سحر یازدهم ماه مبارک رمضان 1441

رفیق و همسنگر شما ؛ عبدالحسین سازور

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مداحان اهل بیت رسانه ملی محمود کریمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت رسانه ملی محمود کریمی مداحان اهل بیت رسانه ملی محمود کریمی حاج محمود کریمی رسانه ملی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادبود دهمین سالگرد درگذشت ابراهیم باستانی پاریزی به میزبانی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌شود.

سید مصطفی محقق محقق داماد و ژاله آموزگار در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازند. همچنین سیمین فصیحی و حسن باستانی راد از دیگر سخنرانان این برنامه به شمار می‌روند.

در بخش دیگری از برنامه سید عباس دعایی دبیر همایش «آینه دار دوران» و ویژه برنامه‌های «تا صد سالگی استاد»، گزارشی از روند انجام برنامه‌ها ارائه خواهد کرد و از پوستر این برنامه رونمایی می‌شود.

پخش پیام تصویری منصوره اتحادیه، حسن انوری، داریوش رحمانیان و روزبه زرین‌کوب و نیز پیش نمایش فیلم «یاد و یادبود»، گزیده فیلم‌های تازه یافته از باستانی پاریزی که با تلاش سید جواد میرهاشمی و حسن نیکبخت تهیه شده از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در ادامه حمید باستانی، گزارشی از روند وضعیت کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های و تازه‌های نشر آثار دکتر ابراهیم باستانی پاریزی را ارائه خواهد کرد. همچنین در بخش دیگری از برنامه، هشتاد و سومین زادروز زنده یاد محمود دعایی، همراه و دوست نزدیک باستانی گرامی داشته می‌شود.

همزمان با این برنامه، آثار نقاشی، خوشنویسی و پوستر آینه دار دوران با موضوع استاد باستانی پاریزی به نمایش گذاشته می‌شود.

مراسم یادبود دهمین سالگرد درگذشت ابراهیم باستانی پاریزی پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۶ در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌شود.

کد خبر 6080728 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • اولین واکنش احمدی‌نژاد به حمله تلافی‌جویانه سپاه
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اولین واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟
  • واکنش واعظی درخصوص حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات علی کریمی درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • چرا صهیونیست‌ها از واکنش علی کریمی تعجب کردند؟+ عکس