Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس همکاری مشترکی که شرکت رولزرویس با دو مجموعه دیگر انجام داده، قرار است از گرافن و مواد دوبعدی برای توسعه نسل جدید موتور‌ها در بخش هوافضا استفاده شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت رولزرویس (Rolls-Royce) همکاری مشترکی با شرکت ورسارین (Verasrien) آغاز کرده است تا از گرافن در حوزه هوافضا استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به تازگی گزارشی توسط شرکت رولزرویس منتشر شده که در آن خبر از همکاری این شرکت با مرکز نوآوری مهندسی گرافن منچستر و شرکت ورسارین آمده است. قرار است این گروه از گرافن و مواد دوبعدی برای تولید نسل جدید سامانه‌های موتوری در بخش هوافضا استفاده کنند.

در برنامه اولیه این پروژه قرار است از پیشرفته‌ترین تجهیزات رسوب شیمیایی بخار (PVD) در مرکز نوآوری مهندسی گرافن منچستر استفاده شود. این شرکت‌ها به دنبال استفاده از خواص منحصربه‌فرد مواد دوبعدی برای کاهش وزن قطعات الکتریکی، بهبود عملکرد الکتریکی و افزایش مقاومت به خوردگی در قطعات مورداستفاده در موتورهای نسل جدید هستند.

هدف از این برنامه، ارائه مزایای احتمالی اقتصادی از طریق امکان کاهش قابل توجه هزینه و مسائل زیست‌محیطی است. این کار با کاهش مصرف انرژی و انتشار گاز گلخانه‌ای است.

نیل ریکت، رئیس اجرایی شرکت ورسارین می‌گوید: «توسعه پایدار طی سال‌های اخیر به یکی از اهداف مهم بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. رولزرویس یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های صنعتی در جهان است و امروزه تاثیر بازار و حجم بازار، فشار بیشتری روی شرکت‌ها وارد می‌کند. بهره‌گیری از مواد پیشرفته مانند گرافن، می‌تواند انقلابی در این بازارها ایجاد کند و منافع واقعی برای این شرکت به ‌وجود آورد.»

وی می‌افزاید: «مشارکت با رولزرویس، موید فناوری ما بوده و ما خوشحالیم که توسط این شرکت صاحب‌نام انتخاب شده‌ایم و مشتاقانه برای همکاری با رولزرویس تلاش می‌کنیم.»

آل لامبورن، متخصص مواد در شرکت رولزرویس می‌گوید: «همکاری با مرکز نوآوری مهندسی گرافن منچستر احساس خوبی برای ما دارد و ما به دنبال فرصت‌ها و خواص جدید مواد دوبعدی هستیم. امیدواریم که بتوانیم از این مواد برای رفع چالش‌های موجود در صنعت هوافضا استفاده کنیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هوافضا گرافن فناوری نانو هوافضا استفاده شرکت رولزرویس مواد دوبعدی نسل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)

عصر ایران - فردیناند پورشه، یکی از مشهورترین توسعه دهندگان خودرو در قرن بیستم، در 30 ژانویه 1951 درگذشت. بیشتر مردم او را به عنوان پدر فولکس واگن بیتل و بنیانگذار شرکت خودروسازی پورشه می شناسند.

اما فردیناند پورشه همچنین به واسطه ثبت چند پتنت پیشگامانه در صنعت خودروسازی، موفقیت در مسابقات و نوآوری هایی مانند معرفی نخستین خودرو هیبریدی و نخستین خودرو تمام چرخ محرک شناخته شده است.

فردیناند پورشه در 3 سپتامبر 1875 در شهر مافرزدورف، بخشی از اتریش-مجارستان در آن زمان و وراتیسلاویتس کنونی در جمهوری چک، متولد شد. پورشه پس از شاگردی به عنوان قلع ساز نزد پدرش، در سال 1893 در شرکت برق بلا ایگر اند کو در وین، اتریش مشغول به کار شد. در آنجا وی یک موتور الکتریکی توپی چرخ را توسعه داد. پس از آن، وی در کارخانه جیکوب لونر اند کو در اتریش مشغول به کار شد و هرچه بیشتر این فناوری را توسعه داد.

یکی از نتایج همکاری پورشه و لونر معرفی نخستین خودرو الکتریکی لونر-پورشه مجهز به فناوری موتور توپی چرخ بود. این خودرو در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1900 معرفی شد. چهار موتور توپی چرخ هر یک با خروجی 1500 وات، یک نسخه ویژه لونر-پورشه که به صورت سفارشی ساخته شده بود را به حرکت در می آوردند و آن را به نخستین خودرو تمام چرخ محرک جهان تبدیل کردند.

در همان سال پورشه نخستین خودرو هیبریدی کاملا کاربردی را توسعه داد که به نام لونر-پورشه میکست (Mixte) شناخته می شد. این وسیله نقلیه چهار موتور الکتریکی در هر توپی چرخ را با یک پیشرانه بنزینی ترکیب می کرد. با این وجود، وزن زیاد (حدود 1800 کیلوگرم) یک اشکال بزرگ در طراحی بود.

لونر-پورشه شیز (Chaise) یکی دیگر از محصولات همکاری فردیناند پورشه و لونر بود. این خودرو از باتری نیرو می گرفت و به دو موتور الکتریکی در توپی چرخ های جلو مجهز بود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: این کارخانه روزانه 600 پورشه تحویل می دهد!/ کیفیت بالای خط تولید را از نزدیک مشاهده کنید(+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو جدید است! (+تصاویر)
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن