Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- افزایش قیمت خودرو محدود به بازار نیست، کارخانه‌ها هم قیمت مصوب را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند. وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا فرمول جدید تعیین قیمت خودرو در کارخانه‌ها را تصویب کرده و بر این اساس قرار است قیمت مصوب خودرو بازنگری شود. آن هم با فرمول قیمت تمام شده به اضافه پنج درصد سود. حالا اینکه قیمت تمام شده هر خودرو برای کارخانه چقدر است، نیاز به محاسبه دارد و باید منتظر اعداد و ارقام کارخانه‌‎ها برای قیمت تمام شده هر خودرو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش فرارو، در این بین دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور که منتظر مصوبه وزارت صمت نماندند، قیمت‌هایشان را افزایش دادند و شاهد گرانی خودرو‌های ام وی ام و جک حتی در طرح‌های فروش کارخانه هستیم. بررسی آگهی‌های فروش خودرو‌های صفرکیلومتر نشان می‌دهد این روز‌ها راحت می‌توان جک S۳ و جک S۵ را در بازار پیدا کرد، اما جک J۴ و محصولات ام وی ام فروشنده‌های زیادی ندارند. محصولات کرمان موتور چقدر گران شده است؟ کرمان موتور از ابتدای سال تا حالا قیمت محصولاتش را حدود بیش از ۲۰ درصد افزایش داده است. نمونه آن جک S۳ است که ابتدای سال در کارخانه با قیمت ۲۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، اما حالا کرمان موتور آن را با قیمت ۲۶۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌فروشد که نشان دهنده افزایش ۲۴ درصدی نسبت به یک ماه گذشته است. افزایش قیمت جک S۳ در کارخانه، تاثیر خود را روی بازار هم گذاشته. نمایشگاه‌دار‌ها قیمت روز جک S۳ را حدود ۲۷۵ میلیون تومان در نظر می‌گیرند.
قیمت روز جک S۵ در بازار حدود ۳۸۵ میلیون تومان است. این رقم نسبت به اسفندماه حدود ۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. کارخانه کرمان موتور همگام با بازار، قیمت مصوب این محصول را بالا برده و از ۳۰۷ میلیون تومان اول سال به ۳۷۴ میلیون تومان فعلی رسانده است. این مورد نشان می‌دهد کرمان موتور جک S۵ را حدود ۲۲ درصد گران کرده است.
جک J۴ در بازار حدود ۲۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. نرخ مصوب کارخانه برای این محصول در سال جدید فعلا تغییری نکرده است. مقایسه قیمت فعلی جک J۴ در بازار با قیمت‌های اسفندماه نشان می‌دهد این محصول کرمان‌موتور در یکی دو ماه گذشته تقریبا ۳۵ میلیون گران شده است. اسفندماه نمایشگاه‌دار‌ها جک J۴ را ۱۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کردند. محصولات مدیران خودرو چقدر گران شده است؟ شرکت مدیران خودرو از ابتدای سال تا حالا قیمت محصولاتش در کارخانه را حدود ۲۰ درصد افزایش داده است. ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک یه نمونه آن است که این روز‌ها در کارخانه ۱۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود و در بازار نیز همین حدود قیمت را دارد. ابتدای سال قیمت کارخانه مدیران خودرو برای ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک حدود ۱۴۰ میلیون تومان بود. این افزایش ۳۰ میلیونی نشان می‌دهد مدیران خودرو ام وی ام ۳۱۵ هاچ‌بک را از اول سال تا حالا ۲۲ درصد گران کرده است.
قیمت کارخانه برای ام وی ام X۲۲ دنده‌ای ابتدای سال ۱۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شد. حالا بعد گذشت حدود یک ماه و نیم، کارخانه مدیران خودرو قیمت این محصول را ۱۷ درصد افزایش داده و ۲۰۲ میلیون تومان در نظر می‌گیرد. مدل اتوماتیک ام وی ام X۲۲ هم در کارخانه ۲۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این رقم نسبت به ابتدای سال ۲۴ درصد افزایش داشته. آن زمان قیمت ام وی ام X۲۲ اتوماتیک حدود ۵۰ میلیون کمتر، یعنی ۲۰۳ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شد.
افزایش قیمت کارخانه مدیران خودرو نصیب ام وی ام X۳۳ اتوماتیک هم شده است. قبل عید این کارخانه ام وی ام X۳۳ را حدود ۲۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کرد. قیمت این محصول در کارخانه طی یکی دو ماه اخیر چراغ خاموش افزایش پیدا کرده و حالا به حدود ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است. این مورد نشان از افزایش ۱۹ درصدی قیمت مصوب MVM X۳۳ دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید قیمت خودرو مدیران خودرو کرمان موتور میلیون تومان قیمت گذاری مدیران خودرو تومان در نظر درصد افزایش افزایش داده کرمان موتور نشان می دهد ابتدای سال هزار تومان قیمت مصوب ام وی ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

سبزپوشی بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) با ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت.  شاخص هم‌وزن امروز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش به ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۴ هزار و ۷۲۸ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۷۹۲ واحد رسید. معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۳۸ هزار معامله دادوستد کردند. نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

پیش بینی بورس دوشنبه ۳ اردیبهشت

نبض بورس نوشت: پس از مثبت انفجاری نماگر‌های سهامی در روز ابتدایی هفته، بخشی از معامله‌گران که در پایان وقت چهارشنبه، سمت خریداران تابلو ایستاده بودند، اقدام به شناسایی سود کردند. این موضوع باعث شده بود جریان معاملات یکشنبه، متعادل‌تر از روز ابتدایی هفته دنبال شود. با توجه به افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در پایان معاملات روز یکشنبه با افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۹۹۰ واحدی قرار گرفت و روند بازار سهام در روز گذشته و اخبار سیاسی جنگ ایران و اسرائیل، احتمال افزایش شاخص بورس در دوشنبه وجود دارد، البته باید منتظر باشیم تا ببینیم دوشنبه بازار سهام به افزایش یا کاهش تمایل دارد؟

واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری

امروز یک خبرگزاری در گزارشی با عنوان "ابراز نگرانی نسبت به اختصاص ارز به کالا‌های اساسی/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد" نوشت: یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است، گفت: ادامه این روند از سوی بانک مرکزی، سبب کمبود کالا به ویژه مواد غذایی در بازار می‌شود.

در واکنش به این خبر بانک مرکزی ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد که در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

افت بهای سکه در بازار تهران

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) در بازار طلای تهران با ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. /اتحادیه طلا و جواهر تهران

حراج بعدی شمش طلا چه روزی است؟


بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ (۹ بهمن ۱۴۰۲)، بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد سه شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)، برگزار می‌شود. زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند. گفتنی است، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

نرخ ارز در مرکز مبادله رشد کرد

هر اسکناس دلار امروز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۹ تومان کاهش نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان معامله شد. قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۱۵۰ تومانی به ۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان و حواله آن با افزایش ۱۷۸ تومانی نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان قیمت خورد. اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۹۰۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت.

کاهش قیمت برخی خودرو در بازار

بر اساس اعلام اقتصادآنلاین: امروز قیمت هایما ۷ X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۸۴۰ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون ارزان شده است. قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۳۲ میلیون تومان است که ۲۲ میلیون ارزان شده است.  قیمت تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.

گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد. مسعود رسولی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود. وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است، ولی از روز‌های آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد. دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت

گمرک ایران اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا که به دلیل اختلال در ارتباط فیبرنوری و دستگاه‌های ایکس ری گمرک جمهوری آذربایجان با کندی مواجه شده بود به حالت عادی برگشت.

دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: به دنبال اصلاح نظام مالیاتی طی سال‌های اخیر در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مالیات‌ها توسط یک درصد افراد پردرآمد پرداخت می‌شود. /ایسنا

ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که  ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

 

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در کارخانه اعلام شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول
  • قیمت تارا در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳