Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- افشای مراسم شاهزادگان سعودی برای شکنجه دسته جمعی بازداشت شدگان زن، بار دیگر از جنایات حکومت سعودی پرده برداشت.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی الجزیره در فیلم مستندی فاش کرد شاهزادگان آل سعود برای شکنجه دسته جمعی زنان بازداشت شده، مانند برگزاری مراسم، دور هم جمع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیلم مستند تولید این شبکه با نام ”زنان بازداشت شده در زندان ذهبان“، به وضع فعالان زن بازداشت شده در عربستان می‌پردازد که بدون طرح هیچ نوع اتهام یا در چارچوب قوانین مبارزه با جرائم سایبری، بازداشت شده اند.
این فیلم به طور مفصل شیوه‌های شکنجه این زنان را تشریح می‌کند که یکی از آن‌ها گرفتن تصاویر عریان از آنهاست تا مجبور شوند هر چه را که شاهزادگان سعودی می‌خواهند، اعتراف کنند.
شاهزادگان سعودی برای شکنجه دسته جمعی زنان بازداشت شده در کاخ‌ها یا ویلا‌های خود مراسم ویژه برگزار می‌کنند که نوعی سرگرمی برای آنهاست.
بعضی از این زنان سابق بازداشت شده در عربستان تاکید کردند خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع و یکی از پسران شاه سعودی و سعود القحطانی مشاور ولیعهد سعودی در شکنجه آن‌ها حضور داشتند.
بخشی از این فیلم مستند مربوط به سخنان ”یمنا دیسای“ است که پیش از این در عربستان زندانی بوده است. دیسای با بسیاری از زنان زندانی در زندان ذهبان دیدار کرده است و خاطرات آن‌ها را بازگو می‌کند.
سحر الفیفی یکی از بازداشت شدگان سابق گفت: یکی از زنان بازداشت شده را عریان کردند و از او عکس گرفتند و عکس‌ها را در زمان بازجویی روی میز می‌گذاشتند تا او مجبور به پاسخ دادن شود. بعضی از زنان هم در حالی که زنجیر شده بودند، مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گرفتند.
رودنی دیکسون وکیل بین المللی در زمینه حقوق بشر گفت: قوانینی که در عربستان برای محاکمه بازداشت شدگان استفاده می‌شود، مبهم و نامشخص است و به همین علت، سوء استفاده از آن‌ها برای توجیه هر اقدامی که مقامات سعودی بخواهند، آسان است.

وضعیت وخیم زندانیان سیاسی دربند عربستان
رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا درباره وضعیت زندانیان سیاسی در زندانهای عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد و گفت که مرگ زندانیان عقیدتی و سیاسی در زندان‌های سعودی پذیرفتنی نیست.
«ماری آرینا» رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا به شبکه خبری الجزیره قطر گفت که عربستان سعودی از وضعیت جسمی شیخ «عبدالله الحامد» فعال حقوقی مطلع بوده است.
شیخ عبدالله الحامد از منتقدان سرسخت آل سعود و حامیان اصلاحات در عربستان با وخامت وضعیت جسمی‌اش در سن 71 سالگی در زندان عربستان درگذشت. الحامد نهم ماه آوریل جاری دچار سکته شدید مغزی و به بیمارستان الشمیسی ریاض منتقل شد.
رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا خواستار آزادی تمامی زندان سیاسی از زندانهای عربستان سعودی شد و اعلام کرد که وضعیت «لجین الهذلول» فعال زن عربستان را در پارلمان اروپا پیگیری می‌کند.
لجین از فعالان مدافع حقوق زنان به‌شمار می‌رود که یک سال قبل به‌همراه شماری از فعالان زن سعودی به‌اتهام توطئه بازداشت شد.
رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان اروپا مسئله حقوق بشر را حیاتی خواند و گفت: ریاض باید درک کند که حقوق بشر بسیار با اهمیت است و عربستان باید در این مسیرگام بردارد.
وی با تاکید بر اینکه «عربستان هیچ پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر نداشته است»، گفت: مرگ زندانیان در زندانهای عربستان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد که موضع‌ ما در قبال عربستان موضع 700 نماینده پارلمان اروپا به شمار می‌رود.

رژیم سعودی در قبال زندانیان سیاسی، اهمال کاری پزشکی را پیش گرفته است
منابع عربستانی از دستوراتی که مقامات سعودی به اداره زندانهای این کشور برای در پیش گرفتن سیاست اهمال کاری پزشکی در قبال زندانیان سیاسی داده اند، پرده برداشتند.
حساب کاربری «زندانیان بیان» در عربستان در توییتر اعلام کرد: برای ما روشن شده است که اداره زندانهای عربستان اخیرا دستوراتی مبنی بر هدف قرار دادن شماری از بازداشت شدگان سپتامبر 2017 از طریق در پیش گرفتن سیاست اهمال کاری پزشکی دریافت کرده است که شامل ممانعت از توزیع داروهای لازم حتی مُسکن ها، ممانعت از هواخوری زندانیان و ممانعت از ورزش است. همچنین اداره امور زندانها، زمان تماس تلفنی زندانیان با خانواده هایشان را کم کرده است.
این حساب کاربری همچنین فاش کرد: برای ما روشن شده است که اداره امور زندانها، الشیخ ابراهیم الیمانی را به طور عمدی از معاینه پزشکی برای چندبار متوالی محروم کرده است و این با وجود نیاز مبرم وی به معاینات پزشکی است زیرا وی از دیابت و فشار خون رنج می برد. ما خواهان آزادی بدون درنگ شیخ هستیم تا وضع جسمانی اش وخیم نشود و آنچه بر سر عبدالله الحامد(زندانی سیاسی مشهور عربستانی) آمد، تکرار نشود.
حساب کاربری زندانیان بیان همچنین اعلام کرد که زاید البناوی از زندانیان در بند آل سعود از بیماری سرطان رنج می برد و بیم آن می رود که در صورت عدم انتقال وی به بیمارستان با توجه به نیاز مبرمی که به مراقبت پزشکی دارد، جانش را از دست بدهد.

نگرانی فعالان حقوق بشر از جنایات حکومت سعودی برای پیشبرد پروژه «نئوم»
فعالان حقوق بشری می‌گویند پروژه شهر جدید نئوم به نمادی شوم از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی تبدیل خواهد شد.
فعالان حقوق بشر از اقدامات جنایتکارانه حکومت عربستان سعودی برای اجرای پروژه ساخت شهر جدید «نئوم» ابراز نگرانی کردند.
فعال سعودی مقیم لندن با اشاره به آوارگی اجباری هزاران سعودی‌ در پروژه «نئوم» ولیعهد عربستان گفت که هزینه واقعی ابرشهر 500 میلیارد دلاری «محمد بن سلمان» این است که این شهر بر روی خون و استخوان ساکنان بومی این شهر ساخته می‌شود.
به نوشته روزنامه «گاردین»، «علیاء ابوطایه الحویطی» فعال زن عربستان مقیم در لندن و یکی از اعضای قبیله الحویطات در این باره گفته است: «از دید قبیله الحویطات، نئوم بر روی خون ما ساخته می‌شود، بر روی استخوان‌های ما. قطعاً این شهر برای مردمی که در حال حاضر در آنجا زندگی می‌کنند ساخته نشده است. این شهر برای توریست‌ها و افراد پولدار ساخته شده است نه برای مردم اصیلی که در آنجا زندگی می‌کنند».
او در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت در یک تماس تلفنی او را تهدید به قتل کرده‌اند. الحویطی گفت که تهدیداتی نیز در شبکه اجتماعی توئیتر دریافت کرده است و به او گفته‌اند که سرنوشتی مشابه «جمال خاشقچی» که در سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد، در انتظار اوست.
حکومت عربستان سعودی مدعی است منطقه‌ای که شهر نئوم قرار است در آن ساخته شود خالی از سکنه و غیرمسکونی است. اما در واقع این ناحیه محل زندگی قبیله الحویطات است که از اردن تا صحرای سینا و غرب عربستان سعودی پراکنده هستند. برای اجرای پروژه ساخت این شهر، دستکم 20 هزار نفر از اعضای این قبیله مجبور به ترک محل زندگی خود خواهند شد.
ماه گذشته پس از آنکه «عبدالرحیم الحویطی» از دیگر اعضای این قبیله در پیامی ویدئویی درخصوص آغاز فرایند کوچ اجباری این قبیله دست به افشاگری زد، توسط مأموران حکومتی به قتل رسید.
علیاء ابوطایه الحویطی در این خصوص گفت: «آن‌ها او را کشتند تا درسی برای دیگران شود و بدانند با هرکس که دهان بگشاید همین‌طور رفتار خواهد شد».
وی افزود: «محمد بن سلمان به قبایل گفت، "ما منطقه شما را توسعه می‌دهیم و پولدار خواهید شد". آن‌ها هم در ابتدا باور کردند. سال 2019 آن‌ها گفتند "سه روستا را تخلیه خواهیم کرد و مردم را مجبور به ترک آن‌ها خواهیم کرد". برای محمد بن سلمان چیزی به اسم قبیله معنی ندارد. او به قبایل اهمیتی نمی‌دهد».
از سوی دیگر «جیمز سوزانو» عضو سازمان حقوق بشری سعودی-اروپایی گفت: «با توجه به وسعت نئوم، تخلیه اجباری برخی مناطق غیر قابل اجتناب خواهد بود. دولت پیش‌تر نیز چنین اقداماتی مرتکب شده که آن‌ها نیز با نقض قوانین حقوق بشر همراه بوده‌اند».
همچنین «کریمه بنون» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق فرهنگی گفت: «ارتش سعودی با استفاده از تسلیحات مختلف ساختمان‌های تاریخی این مناطق را تخریب کرده و ساکنین را به ترک خانه‌ها و گریختن برای نجات جانشان مجبور کرده است».
«جاش کوپر» عضو گروه حقوق بشری «القسط» نیز می‌گوید: «کاملاً مشهود است که قصد این پروژه خودنمایی برای خواص داخلی و مخاطبان بین‌المللی است و آن را نماد آزادی اقتصادی و اجتماعی در دوره جدید حکومت سعودی جلوه خواهد داد. اما در عین حال [این حکومت] به دخیل کردن فعالان محلی یا توجه به منافع آن‌ها در فرایندهای تصمیم‌گیری اعتنایی ندارد».
به گفته کوپر نئوم بیشتر نمادی شوم از نقض حقوق بشر خواهد بود و «حاکی از نبود هیچ زمینه‌ای برای ابراز عقیده از سوی مردم حتی در موضوعات غیرحساس است، چه رسد به مسائل حقوق مدنی و سیاسی».
شهر نئوم که نام آن از ترکیب کلمه لاتین «نیو» به معنای جدید و معادل عربی کلمه «آینده» تشکیل شده است، قرار است تا سال 2030 با بودجه‌ای 500 میلیارد دلاری ساخته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان حقوق بشر زندانهای عربستان زنان بازداشت شده پارلمان اروپا شکنجه دسته جمعی زندانیان سیاسی کمیته حقوق بشر بازداشت شده عربستان سعودی بازداشت شدگان حقوق بشر بن سلمان بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد